Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #26 Skrevet 31. august 2010 Det er mange ting man kan diskutere. Men betydningen av ord som er definert i leksikon og ordbøker er det liten vits å diskutere. Fødsel er avslutningen på fosterstadiet. Har ingenting å si hvor barnet kommer ut fra.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #27 Skrevet 31. august 2010 barnet blir født uansett på hvilken måte det har blitt førløst på det er helt riktig å si at barnet ble født da eller da, enten det kom ut samme veien det kom inn, eller blei hentet ut via keisersnitt... men.... ja det kommer et men;) selv om det er helt riktig å si at barnet er født så synes jeg det høres feil ut når mor sier at "jeg har født" jeg synes nemlig det er forskjell på mor og barn når det gjelder fødselen. barnet har blir født - avslutningen på fosterstadiet- men mor har ikke født, hun har blitt førløst med keisesnitt. men barnet har selvsagt blitt født. ( det heter selvsagt ikke gratulerer med operasjonsdagen eller keisersnittdagen. er jo ikke babyen som har blitt operert;) som noen måtte påpeke!! haha)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #28 Skrevet 31. august 2010 Okei Mitt første barn ble røsket ut høna, og det andre ble født ut høna. Vi er stollte foreldre til begge. Og kommer det fler blir de forløst ved keisersnitt.. Politisk korrekt nok?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #29 Skrevet 31. august 2010 Wuhuu! Thumbs up for den varianten! hehe Freedom of speech FTW!
Gjest Skrevet 31. august 2010 #30 Skrevet 31. august 2010 Hva betyr FTW ??? er det noe slemt eller? er litt treig jeg skjønner du derfor de måtte røske istede for at jeg fikk føde. hehe
Gjest Skrevet 31. august 2010 #31 Skrevet 31. august 2010 søren der glippet knappen, jaja da vet alle her i kveld at jeg er treig og fikk ungen røsket ut..jaja
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #32 Skrevet 31. august 2010 Kan man være anti-KS? Noen ganger trengs det og andre ganger er det best med "vanlig" fødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #33 Skrevet 31. august 2010 Hva tenker du i forhold til? Å skrive meld til venner/familie el notis i avisen? da kan man jo feks skirve keiserinnen/keiseren kom til verden i dag kl vekt cm. El nå er vesla/gutten el hva du ønsker å bruke, kommet til verden, Ble tatt m keisersnitt kl cm vekt.... Mener å huske jeg skrev (er jo 5 1/2 år siden nå så...ja..hukommelse ikke på topp m ny bolle i ovnen) Endelig er gutten her, ble tatt m hasteKS osv....
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #34 Skrevet 31. august 2010 "tatt med keisersnitt". Hørtes jo ut som en dritbra annonse.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #35 Skrevet 31. august 2010 Vi skrev noe slikt som "den ...... kom vår lille keiser..... til verden ved ........ sykehus. Stolte foreldre er ........... og .............."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå