Gå til innhold

De som tar keisersnitt....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange ting man kan diskutere. Men betydningen av ord som er definert i leksikon og ordbøker er det liten vits å diskutere. Fødsel er avslutningen på fosterstadiet. Har ingenting å si hvor barnet kommer ut fra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

barnet blir født uansett på hvilken måte det har blitt førløst på;) det er helt riktig å si at barnet ble født da eller da, enten det kom ut samme veien det kom inn, eller blei hentet ut via keisersnitt...

 

men.... ja det kommer et men;) selv om det er helt riktig å si at barnet er født så synes jeg det høres feil ut når mor sier at "jeg har født"

jeg synes nemlig det er forskjell på mor og barn når det gjelder fødselen. barnet har blir født - avslutningen på fosterstadiet- men mor har ikke født, hun har blitt førløst med keisesnitt. men barnet har selvsagt blitt født.

 

( det heter selvsagt ikke gratulerer med operasjonsdagen eller keisersnittdagen. er jo ikke babyen som har blitt operert;) som noen måtte påpeke!! haha)

Skrevet

Okei Mitt første barn ble røsket ut høna, og det andre ble født ut høna. Vi er stollte foreldre til begge. Og kommer det fler blir de forløst ved keisersnitt..

 

Politisk korrekt nok?

Skrevet

Wuhuu! Thumbs up for den varianten! hehe Freedom of speech FTW!

Skrevet

Hva betyr FTW ??? er det noe slemt eller? er litt treig jeg skjønner du derfor de måtte røske istede for at jeg fikk føde. hehe

Skrevet

søren der glippet knappen, jaja da vet alle her i kveld at jeg er treig og fikk ungen røsket ut..jaja

Skrevet

Kan man være anti-KS? Noen ganger trengs det og andre ganger er det best med "vanlig" fødsel.

Skrevet

Hva tenker du i forhold til? Å skrive meld til venner/familie el notis i avisen?

da kan man jo feks skirve keiserinnen/keiseren kom til verden i dag kl vekt cm. El nå er vesla/gutten el hva du ønsker å bruke, kommet til verden, Ble tatt m keisersnitt kl cm vekt....

Mener å huske jeg skrev (er jo 5 1/2 år siden nå så...ja..hukommelse ikke på topp m ny bolle i ovnen) Endelig er gutten her, ble tatt m hasteKS osv....

Skrevet

"tatt med keisersnitt". Hørtes jo ut som en dritbra annonse.

Skrevet

Vi skrev noe slikt som "den ...... kom vår lille keiser..... til verden ved ........ sykehus. Stolte foreldre er ........... og .............."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...