Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #1 Skrevet 31. august 2010 Sier dere at de FØDER barnet, som i "jeg fødte et barn i går", eller sier dere at dere tok keisersnitt?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #2 Skrevet 31. august 2010 Barnet er født, det kom med keisersnitt. Jeg fødte med keisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #3 Skrevet 31. august 2010 man FØDER ikke med keisersnitt!!! føde gjør man med høna!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #4 Skrevet 31. august 2010 Hvis fødsel kun er vaginalt, hva er keisersnitt da? Utrøskelse? hehe
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #5 Skrevet 31. august 2010 En evig diskusjon. Anti ks folka maner man bare føder når barnet kommer vaginalt. De som ikke er like imot det mener det er fødsel uansett. Selv har jeg født tre barn, et vaginalt og to ved ks. En fødsel er det like mye uansett hvordan barnet kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #6 Skrevet 31. august 2010 man operer ut ungen, herregud kall en spade for en spade!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #7 Skrevet 31. august 2010 Keisersnitt er en forløsning. Men for meg personlig så er det det samme om folk sier født eller forløst. Man sier det man ønsker og så legger meg meg ikke videre opp i det;)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #8 Skrevet 31. august 2010 Sorry skriveleif. De mAner ingen ting, de mEner
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #9 Skrevet 31. august 2010 Ha ha, "jeg opererte ut ungen min i dag", "nn ble operert ut 31.08.2010 på ahus. Lykkelige foreldre er...". Dumme dumme menneske..
Sweet Amber Skrevet 31. august 2010 #10 Skrevet 31. august 2010 Jenta mi kom med keisersnitt, og da jeg ble utskrevet fikk jeg med meg FØDSELSbevis fra sykehuset:-D Jordmor / lege har altså undertegnet jeg FØDTE... U got no case, kveruleringsdamen...
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #11 Skrevet 31. august 2010 Ungen er åpenbart født. Man har vaginale fødsler og barn som blir født med keisersnitt. Veldig ratre, uvitende eller vaginal-fødsel-snobbete damer presterer å si noe så dumt og feil som at unger tatt med snitt ikke er født.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #12 Skrevet 31. august 2010 MAN TRENGER IKKE SKRIVE AT ET BARN ER OPERERT UT!! det skjønndu vel selv?! man kan skrive at en barn er kommet til verden, det er vel ikke så vanskelig å skrive? og diskusjonen er hva man kaller det, jeg er ikke i mot ks. skal ta det selv, men jeg føder ikke et barn ut gjennom magen ved hjelp av operasjonsleger!!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #13 Skrevet 31. august 2010 Jeg må jo ha født min sønn siden han faktisk har en fødselsdag, selv om det endte i akutt KS Men det begynte faktisk med rier og normal fødsel..... Jeg sier faktisk at eg fikk barn da og da. Ikke fødte, selv med vaginal fødsel.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #14 Skrevet 31. august 2010 oi oi oi så mange brøhuer av damer her
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #15 Skrevet 31. august 2010 Jeg mener du ikke FØDER ungen med keisersnitt. Du føder ikke en unge gjennom magen. Syns det blir helt feil å si, forløste ungen ja, men du fødte ikke ungen gjennom magen. Jeg er forøvrig ikke i mot keisersnitt bare så det er sagt.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #16 Skrevet 31. august 2010 Det må være lov til å svare: "Jo h*n ble født den og den datoen..." Man skal vel ikke måtte si at "barnet mitt ble aldri født. H*n ble forløst ved keisersnitt." Så kan det stå Gratulerer med keisersnittsdagen på kaka da kanskje? Jeg synes det er helt i orden å si at barnet ble født.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #17 Skrevet 31. august 2010 Definisjon på fødsel er "En fødsel angiver den begivenhed, der markerer den fysiologiske afslutning på et fosters udvikling, hvor fostret forlader sin mors krop. Denne proces er enestående for pattedyr".
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #19 Skrevet 31. august 2010 Utifra den definisjonen har det jo ingen betydning om det er en vaginal forløsning eller et KS:) Ungen har forlatt mors kropp uansett:)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #20 Skrevet 31. august 2010 Bla bla bla, blabbeti bla, bla.... du vet alltid best, er det sånn å forstå? Jeg synes ikke dette er noe å pirke på. Man kan da saktens si hva man vil!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #21 Skrevet 31. august 2010 Nemlig. Den definisjoner er fra Wiki, men fant den samme i min medisinske ordbok. Bare å legge diskusjonen død.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #22 Skrevet 31. august 2010 Har alri vært i en situasjon der det har vært aktuelt å si at "jeg fødte i går" el.l. verken når jeg fikk min første (vaginalt) eller andre (ks). Til nød har jeg i ettertid snakket om at "jeg fikk barn" da og da. Det er mest naturlig å snakke om barnet, at det ble født da og da.
Solskinnsdag Skrevet 31. august 2010 #23 Skrevet 31. august 2010 Nå har jeg 2 vaginale fødsler bak meg da, men jøssenavn, alle barn enten de kom vaginalt eller ved keisersnitt er jo født i en fødsel! Alt man skal diskutere da... hehehe! :-D
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #24 Skrevet 31. august 2010 Du står med barnet i armene, og en dame spør deg når han ble født: Svarer du 1: Han ble født for tre uker siden. Eller svarer du 2: Å han ble aldri født han. Han ble opperert ut med keisersnitt. Det var for tre uker siden. Jeg mener at det er like greit å si at han ble født.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #25 Skrevet 31. august 2010 Hvor ofte i løpet av livet blir man ikke spurt om når man er født? Skal man da svare at det ble man aldri?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå