Gå til innhold

Dere som tar abort er mordere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, unnskyld at jeg må le, men dette er en av de dummeste innleggene jeg har lest på lenge.

Får starte med å si at jeg aldri har tatt abort. Er i en kjiip situasjon selv ang denne graviditeten, og noen har spurt "kunne du ikke tatt abort da? Du har jo 3 nydelige barn allerede?" Da svarer jeg at det er akkurat derfor jeg ikke tok abort, fordi jeg vet at jeg bærer på et nydelig barn til! Jeg kunne aldri brukt abort som prevensjonmiddel. Mitt personlige valg i denne situasjonen.

MEN!!! Så har det seg sånn at det finnes utallige grunner til at kvinner velger å ta abort. Om det er et resultat av overgrep eller "bare" et one-night-stand, eller hva grunnen er, vet dere hva?? VI HAR IKKE EN DRITT MED Å BLANDE OSS I HVA ANDRE GJØR!! Er det bare jeg som driter i hva naboen gjør? Hvorfor skal jeg avgjøre om andre tar et "feil" valg, særlig når "feil" er et definasjonsjonsspørsmål. Kanskje vi skal begynne å feie for vår egen dør først? ALLE gjør ting og tar valg som andre kanskje ikke ville gjort, men det får da være opp til dem!

Å Gud, så lei jeg er av denne abort-kranglingen. Dere som er så imot abort, jeg foreslår at dere heller bruker kreftene deres på å pushe på en lovforandring, enn å sitte å lange ut mot andre kvinner som dessverre har måttet ta en vanskelig avgjørelse. For uansett hva dere tror, de kvinnene som har tatt en abort tar ikke lett på det, dette har nok vært den tøffeste avgjørelsen de har måttet ta, og så sitter det idioter her ute og dømmer dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du noen gang vurdert muligheten for at det kan være en god grunn til at de velger abort?

Eller er du av den oppfatning at verden er svart/hvit?

Skrevet

jeg er i mot abort i stort sett alle omstendigheter. Hadde ALDRI klart å gjøre det - selv om jeg absolutt ikke ønsker flere barn nå.

De fleste som tar abort gjør det av egoistiske grunner, ikke med tanke på barnet sitt liv osv.

Og dessuten, hvem i norge har ikke mulighet til å få sitt liv på rett vei (dersom ting er vanskelig når man blir gravid) vi bor i NORGE!!!!! Ta ansvar! For både deg selv og barnet!!!! SKJERPINGS!!!!

Skrevet

For å si det slik:

Du får vite at barnet du bærer på har tydelige tegn på funksjonshemming. Du vet at du ikke har de ressurser eller den personlighet som kreves for å gi barnet det som trengs. Skal en da ta sjansen og se hvordan det går når en innerst inne vet at det ikke går i lengden pga forhold ved en selv?

Eller ville du tatt sjansen på at noen ville adoptert barnet, slik at du kunne ha god samvittighet og sagt: Jaja jeg har ihvertfall ikke drept noen!

Om det hadde vært en grunn til abort, og vurderingen ble gjort på den måten så kan du jo ikke kalle deg egoistisk!

Som sagt så er ikke alt svart/hvit, og hvis du tror det så bør du ta tak i deg selv og SKJERPINGS.

Skrevet

INGEN har personligheten osv osv... noen ting MÅ man bare takle. Og IGJEN, vi bor i norge.. her har vi faktisk ressurser. Hvis barnet er så dårlig at det vil dø kort etter fødsel eller vil få et smertefullt liv er det litt anderledes. Men altfor mange tar abort bare pga downs f.eks. De kan jo leve flotte liv :)

Skrevet

Såklart er ikke det at barnet har downs god nok grunn, det er jo bare tull.

Men om barnet er multifunksjonshemmet f.eks så må det bli opp til hver enkelt forelder å avgjøre om det er noe de kan leve med eller ikke. Det er tross alt en avgjørelse som påvirker ALLE rundt.

Og slutt å kveruler med at "jammen vi bor jo i NORGE!" for det er et dårlig argument!

• 2 uker senere...
Skrevet

eg spontanaborterte en gang i mine yngre dager og var GLAD for det. Hvilken katogori stiller jeg meg i? Går jeg til helvete eller himmelen når jeg dør?? Er jeg en likeglad tilskuer til et dødsfall?

Skrevet

Så Hi;

Du mener at når jeg ble voldtatt som 14 åring, g ble gravid, så skulle jeg beholdt barnet? Hadde ingen utdanning, ingen intekt, bodde hos en mor som var volderlig, g stefar som voldtok meg... Da var det etter din mening et selvfølge at jeg skulle beholde barnet, utsette det for omsorgssvikt fordi jeg ikke har noen intekt, og risikert at det ville blitt misshandlet av mor/stefar?

Jeg har tatt en abort i mitt liv, jeg er gravid igjen nå (25 år) har en utdanning, fått psykologisk hjelp for fortiden min og bor for meg selv.. Er "flaut" å si jeg ble gravid med en jeg ikke kjenner, kun møtt en gang og ingen idè om hvem han er.. Men vil ikke ta noen abort nå, nå vet jeg at jeg kan gi barnet den oppveksten et barn fortjener, og jeg føler meg klar for dette ansvaret, det er jo snakk om et helt liv som omsorgs persjon.

De som mener vi kvinner som tar abort, gjør det av egoistiske grunner, de vet ikke hva de snakkr om, og klarer ikke se.tte seg inn i andre sitt liv og sine følelser

Skrevet

Vet du, kirken har også et slikt syn. Abort er mord fordi man tar et liv. Men det er ikke mange år siden de nektet å begrave dødfødte barn fordi de ikke var for liv å regne dersom de ikke var født levende og rukket å bli døpt! Mao, dere er en gjeng med idioter som egentlig ikke aner hva dere mener om alle sakens sider..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...