Anonym bruker Skrevet 31. august 2010 #26 Skrevet 31. august 2010 Pustestoppene hun hadde på sykehuset. Hun er ganske mye prematur, så det var på grunn av umodent pustesenter i hjernen dette skjedde. Husker disse to episodene ekstra godt. Var på vei å dra ut av kuvøserommet, hadde nettopp sagt hade til jenta mi, og gitt henne et godt kyss og lagt henne i senga si med overvåkingen og alt. Plutselig begynte maskinene å pipe og jeg så bare både metningen og pulsen falle dramatisk. Som om hun var død.. Det løpte 3-4 sykepleiere til henne (inkludert den flinkeste i avd) og prøvde å få liv i henne igjen. Jeg stod der hjelpeløs og livredd. Ble ikke å dra, ble heller hos henne resten av kvelden og halve natten før jeg ble nærmest tvunget å dra å sove litt. Hun var fire uker gammel og jeg holdt på å mate henne med sonden. Plutselig ser jeg hun lukket øynene og ble unormalt slapp (livløs), hun ble også blå i leppene og ganske blek i huden. Var en ung sykepleier på jobb, nylig ferdig med utdanningen. Hun reiv ungen fra armene mine så melka bare sprutet over hele meg og prøvde å få liv i ungen. Så frykten i øynene hennes og ble livredd selv. Heldigvis gikk det bra og dette var ikke av de mest dramatiske øyeblikkene.. Men likevel skummelt for meg som mor å se mitt eget barn bli så og si livløs... Og se metningen og pulsen falle samtidig er i seg selv ganske alvorlig tilstand.
Gjest Persille☠Kadalma Skrevet 31. august 2010 #27 Skrevet 31. august 2010 Ja, episodene fra de første månedene på sykehuset er de som har satt en størst støkk i meg og, som deg over. Samme episoder med pustestopp hadde vi ganske mange ganger, mest med minstejenta på 700 gram. De mest dramatiske hendelsene var de nettene de sa at hun ikke ville overleve. Ellers er det de gangene hun sluttet å puste hjemme, og når hun hyperventilerte og når hun ikke ville spise (spisevegring) Men! Vi er heldige ift sykdom, de har kun hatt omgangssyke 3 ganger (de blir 4 i oktober) og det er det ENESTE. Bank i bordet:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå