Gå til innhold

Poeng med leksehjelp i 1. klasse?


ev@drian

Anbefalte innlegg

Gjest JuniGull2010

Jeg er også en av dem som mener at det er idiotisk å plassere leksehjelpen på småskolen. Jeg er lærer på u-skolen, og mener at leksehjelpen burde vært plassert fra siste året på barneskolen og ut u-skolen. Det er da puperteten kommer for fult og mamma/pappa ikke er de første de ber om hjelp fra lenger. Dessutten er nok matematikken på småskolen litt lettere for de fleste, enn matematikken på u-skolen.

 

Hvis leksehjelpen er plassert i SFO tiden og barnet er der, ville jeg kanskje vurdert å takke ja, slik at man får tid til lek og kos på ettermiddagen. Men helst ønsker jeg å følge barna mine selv, helt til de selv gir beskjed om at de ikke ønsker hjelp fra meg. Som lærer mener jeg at ansvaret i stor grad blir skjøvet over på skolen. Det blir jo ikke forventet mye av foreldrene i dag.

 

Og en annen ting, jeg har ikke mottatt mye hjelp hjemme. Jeg lærte å arbeide selvstedig og ha ansvar for mitt eget. Min mor valgte å stole på meg. Dette ga meg trening i å prøve å løse problemer selv, før jeg ber om hjelp. Barna trenger denne treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...