Gå til innhold

Dere som har 1-2 åringen i barnehagen i 8-9 timer hver dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis du jobber 60% og har 17000kr utbetalt, du vet vel at du har en høyere mndlønn enn gjennomsnittet da??

Dessuten kommer det helt an på hvor i landet man bor! Jo nærmere Oslo, dess mindre får man for pengene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, lurte jo bare. Kan jo godt hende jeg har ungene mine 10 timer i barnehagen selv, men kan da likevel spørre hva dere andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bli sint, for bare her i gata har jeg 2 naboer som faktisk gjør det sånn.. Barna er i barnehagen fra 8-16, og de jobber ikke noen av dem. De sier bare at barna har det så bra der og at det ikke er noen grunn til at de skal gå hjemme å kjede seg istedenfor.. Jeg er sykemeldt, og jeg er glad barna kan kose seg sammen med vennene sine, men de er der som regel fra 9.30-15/15.30. Syns det er lang nok dag for dem (NÅR MAN HAR ET VALG, SELVFØLGELIG)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det handler om prioriteringer, men jeg må likevel innrømme at jeg blir litt provosert av innlegget ditt, 21:48.

 

Jeg jobber 100% ++ og har netto utbetalt mellom 19.000 og 20.000 i måneden, noe som er ganske gjennomsnitts for fulltid, tror jeg. Å ha et boliglån på 1,3 mill, slik som du, er svært lite i dag, iallfall hvis du har flere barn, og behov for noe mer enn en ett til to roms leilighet... I det området vi bor i, går en vanlig ene- eller tomannsbolig for mellom 3 og 5 mill, enten det er nytt eller ikke. Da MÅ man faktisk ha to inntekter for å betjene lånet.

 

Selvfølgelig kunne man jo flyttet til et sted som er billigere å bo, men da er det som regel lenger mellom jobbene også, og lenger fra familie som kan hjelpe med ungene når det trengs...

 

Når det er sagt: Våre unger har ikke begynt i barnehagen før de har vært minst to år gamle, fordi vi har prioritert sånn, og har hatt mulighet til det, fordi vi ikke har villa, 2 nye biler, båt, hytte, osv, og fordi vi ikke har vært bortreist på ferie siden 2006...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får det til å høres ut som om det er verdens undergang å ha barna i bhg.

 

jeg jobber selv i bhg, har barnet mitt i samme bhg, på en annen avd.

han STOR trives.. når vi kommer inn porten til bhg, løper han bort til døra.

 

selv om jeg hadde hatt råd til å ha han hjemme. så ville jeg nok hatt han i bhg..

i grunn pga han er en utrolig sosial og aktiv gutt.

hadde kjedet vettet av seg hjemme med mamma.

 

dessuten er det alltid kjekkere å leke med barn på egen alder, enn sine forelder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det JEG lurer på er dere som går hjemme og sier at deres barn begynner i bhg klokken 9-10 og blir hentet klokken 15. Helt ok for meg, men når står deres barn opp? Jeg har en gutt som søver max 10 timer om natten, og 20 minutter søvn på dagen. Altså han er veldig aktiv. Han våkner mellom 4.30 og 5 hver morgen. Så ja, jeg leverer han i bhg ca klokken 8 og henter ca klokken 15. Er det liksom feil det da? Er sykemeldt og går hjemme, og må si at i dag hadde jeg dårlig samvittighet, fordi han ville være hjemme, men jeg har sovet 4 timer i natt, og klarer ikke ha han hjemme når jeg er såååå trøtt, og en hel dag forran meg med forberedelser osv til hans bursdag i morgen.

Hvorfor skal liksom alle heve seg over alle andre?

Hvorfor skal alle være suuupermamma? Det er ingen hemmelighet at det å ha et barn hjemme hele dagen ER slitsomt, uansett hvor glad og hvor mye du elsker barnet ditt. Kan ikke dere som sitter på deres høye hest, kravle dere ned og se realiteten i øynene, nettopp at alle er i en forskjellig situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fleksitid og den ene leverer mens den andre henter. Da får begge en full arbeidsdag, men med lang reisevei blir det 8 timer på snuppa likevel.

 

Det er ikke bare et spørsmål om prioriteringer hvorvidt man skal jobbe redusert eller ikke. I endel jobber får du nemlig ikke mindre å gjøre selv om du går ned til 80%. Da vokser bare bunken av saker i innboksen din, mens du får 80% lønn for å gjøre like mye på kortere tid. Og nei, man kan ikke bare bytte jobb. Det blir stort sett det samme uansett.

 

Vi har to fulle jobber, men som statsansatte akademikere tjener vi ikke mer selv om vi jobber mer. Det går såvidt rundt med èn bil, et oppussingsobjekt av et hus, ingen hytte, og ingen båt. Så nei, det er ikke bare et spørsmål om å prioritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med en barnhage ansatt som har opplevd hjemmeværende foreldre som sender barna i barnehagen, forlanger at bhg skal holde barna våkne (små barn) hele dagen, slik at når de henter barnet ved stengetid, er barnet så trøtt og slitent at de bare kan legge ungen når de kommer hjem...

Håper forresten at de kontaktet barnevernet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv sykmeldt og leverer mellom 9-9.30. Han sover til kl 8, 12-13 timers søvn på natta. Og ja,jeg er heldig! Har ikke alltid vært sånn,tro du meg.*phu* Hadde jeg vært i stand til å jobbe nå,måtte han dessverre hatt fulle dager.

 

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for noe.

Å gå hjemme med et meget akivt barn er slitsomt,som du sier. Tror det er veldig forskjell på aktivitetsnivåene her inne. Jeg var på grensen til å bli utslitt og sender han avgårde til barnehagen med noenlunde "god"samvittighet . Bedre med en blid og opplagt mamma enn en sliten,sur .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "min" barnehage har jeg merket at 1-2 åringer er der fra 07.30 - 16-30 år etter år.

Dess større de blir, dess mindre er de i barnehagen. Mor tar gjerne deltidsjobb når barnet er 3-5 år.

Dette har nok med økonomi å gjøre. F.eks nettopp kjøpt hus før barnet kommer, og etterhvert føler at de klarer seg på mindre mens lønnen øker for hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette ser jeg hvor heldig jeg er..

 

Når jeg er i full jobb (er sykemeldt nå) så leverer jeg klokka 0800 og henter 1500 halve året og 0800 - 1600 halve året.

 

Men somregel slutter jeg tidlig på fredagene og henter ca 1300..

 

Far jobber 12 dager borte og er 9 dager hjemme, da henter han tidligere eller gir henne litt fri di dagene..

 

Min datter trenger og være i barnehagen, hun blir vanskelig og trist når hun ikke er der over en lenger tid.

 

Men skjønner litt hva noen mener, for er mange som leverer når det åpner og henter når det stenger og jeg ser dem på kafe og shopping og dem er arbeidsledige.. Ikke bra synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.10 her.

 

Må også si at datteren min begynnte ikke i barnehagen før hun var godt åver 1 år og gikk i kun 50% til hun ble 2. Så jeg var heldig der.. Nå er hun 3 og jeg venter neste, så nå når jeg er sykemelt får hun litt kortere dager noe hun også kommer til å få når jeg går hjemme.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med to barn og jobber fulltid. Da blir det bhg fra halv åtte til kvart over fire. Sånn er det bare. Hun stortrives der, hun løper inn på avdelingen når vi kommer om morgenen. Så jeg har overhodet ikke noe form for dårlig samvittighet. Jeg kjenner jeg blir provosert av sånne innlegg som HI har her. Hadde jeg vært hjemme (noe som ikke er aktuelt for meg, jeg hadde gått på veggene), hadde jeg hatt halv plass i bhg fra 1 års alder, fordi jeg rett og slett ikke tror det er bra hverken for barn eller mor og gå oppå hverandre 24 timer i døgnet. Selv om jeg har fått barn, akter jeg ikke å legge hele livet mitt på hyllen for å stå til tjeneste for barna mine 24 timer i døgnet til de fyller 18 år.

 

Jeg tjener langt over snittet, og har heller ingen utdannelse, så jeg kan da faktisk unne barna mine og meg noe ekstra hver mnd istedet for å snu på hver krone fordi jeg MÅ jobbe halv tid for å kunne bli en supermamma som mange (ikke alle) av dere her inne mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Er så drita lei sånne innlegg. Kommer alltid en masse mødre som har fasit på hva som er rett. Fordømmende drittkjerringer! Gå og bak kanelboller med ungene i stedet for å sitte på nettet og skrive hvor jævla flinke dere er til å "ofre" dere. Dere er patetiske og det er ingen som tror dere er mer glad i ungene enn de som MÅ ha barna sine i barnehagen lange dager som 8 timer tydeligvis er..... Suppehoder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille frøken koser seg i barnehagen. Hva er galt med det? Før jeg kom hit inn, trodde jeg det var helt normalt å ha full plass og jobbe full tid... Så feil kan man ta..

Nå er jeg hjemme i permisjon med lillesøster. Storesøster er i barnehagen likevel.. Skyt meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyr av folk som ikke ser lengre enn egen nesetipp. Tror du virkelig at de fleste får utbetalt like mye som deg hvis de jobber 60%? Boliglån på 1,3 mill gir deg en leilighet på knappe 30 m2 i Oslo. Og nei jeg har ikke to nye bilDer, båt, hytte, fancy ferier osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lillegutt må nok være i bhg ca.7,5 timer hver dag. Vi skal ha det slik at den som begynner senest på jobb leverer og den som slutter tidligst henter.

Men vi kommer til å ha han i den bhg jeg jobber, hvis vi får plass.

 

Etterhvert så håper jeg å kunne jobbe litt redusert, men siden vi akkurat har kjøpt hus, så har vi ikke økonomi til det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vår 2,5 åring i barnehagen ca 8 timer 3-4 dager i uken. Det er når jeg har dagvakter. Når jeg har kveldsvakt, begynner ho ikke før i 10 - 10.30. tiden og mannen min henter 16.15. Har jeg fri, har som regel hun også fri.

Ikke alle har flexitid. Mine dagvakter er fra 07 - 15.30, jeg kan ikke komme senere eller slutte tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vi jobber. Han: 8-15:30 Jeg: 8-16. Dette gjør vi 5 dager i uka.

- Har ikke mulighet til å jobbe redusert pga. økonomi. Nei, vi har ikke flotte biler, masse klær og gadgets.

: Vi har heller ikke besteforeldre, tanter og snille foreldre som tar våre barn med hjem tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har barnet i barnehage for avlastning. Barnet koser seg der og får være med andre barn (er 14 mndr)

Av og til henter jeg tidlig, men stort sett leverer vi 7.30 og henter 16.30

 

Jeg er syk og mannen jobber det han kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...