Gå til innhold

Dere som har 1-2 åringen i barnehagen i 8-9 timer hver dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjør dere det? Jobber dere så lenge?

Lar dere dem være der så lenge når dere ikke trenger også?

Har dere vurdert å jobbe redusert slik at det ikke blir så lange dager.

 

Bare nysjerrig altså i forhold til vår situasjon etter hvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er alenemor og er pent nødt til å jobbe fullt pga økonomi. Ungene er der 8 timer om dagen og så jobber jeg inn litt på kveldene. Funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det opplagt da?

Selvfølgelig er det pga jobb. Det er ikke alle som kan vurdere å jobbe redusert pga økonomi.

 

Og nei, mine barn er ikke i bhg mer enn 5-6 timer pr dag, men det er fordi jeg er så "heldig" å være sykemeldt mens de er så små som de er. Den dagen jeg blir friskmeldt så må nok mine barn også belage seg på lange dager i bhg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff syns bare det må være så trist å bli levert 7.30 og hentet langt etter 16.00, men må man så må man....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pendler inn til Oslo hvor vi har en 8-4 jobb.

 

Vi har ikke økonomi til å jobbe redusert, ei heller økonomi til å bytte på å bringe og hente. Alt handler egentlig om økonomi, skulle gjerne hatt redusert stilling jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som er to da? Kan ikke en levere tidlig og den andre hente litt tidligere. Det må vel vi prøve på håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er to vi, men hjelper lite at han er ferdig en time før meg, når han har en halvtimes arbeidsvei og må hjem og hente bilen først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber redusert, ellers hadde mini måttet være i bhg fra 07:15 til 16:45 hver dag.. og det er for lenge. Jeg burde jobbet fullt i forhold til økonomien, men prioriterer minsten nå. Jeg og samboer jobber samme sted og har 30 min kjøre vei til jobb, så ikke noe annerledes om en hadde levert og andre hentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett annet "problem" hvis jeg har muligheten til å hente tidligere, er jo at minsten sover jo i bhg.. våkner da rundt halv tre. da skal han spise, og gjerne være med å leke ute litt. så de har faktisk bedt om at vi venter til rundt fire med å hente han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen jobber stort sett fra 0700 til 1530. Jeg jobber turnus så har noen dager jeg jobber seinvakt, da er hun hjemme med med meg og drar til bestemor noen timer før pappaen henter.

 

mannen er ikke hjemme før i 17tiden pga reisevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga jobb. Jeg er delvis sykemeldt, men det er av en grunn... Derfor blir dagene lange likevel... Datteren vår stortrives, og ser ikke ut til å plages med det. Og når jeg får litt hvile etter jobb får jeg mye mer overskudd til å være en god mor når jeg henter henne 16-1630. Har tidvis dårlig samvittighet for det, men samtidig vet jeg ikke om det hadde vært noe bedre om hun ble hentet av en mor som ikke orker noen ting, og må legge seg nedpå hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett annet "problem" hvis jeg har muligheten til å hente tidligere, er jo at minsten sover jo i bhg.. våkner da rundt halv tre. da skal han spise, og gjerne være med å leke ute litt. så de har faktisk bedt om at vi venter til rundt fire med å hente han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt mellom 8-9 timer.

 

Dessverre fordi vi ikke har økonomi til å ikke jobbe fulltid. Noen dager kommer besteforeldrene å henter guttungen litt tidligere. Det er ikke en gunstig situasjon, men vi er bare nødt å gjøre det slik til vi finner en bedre løsning. Men jeg jobber kveld annenhver uke da, så jeg får hentet han tidligere noen dager. Det letter på samvittigheten og savnet. Men skulle gjerne hatt det annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leveres det tidlig (07.15) pga jeg må rekke skolen. Jeg kunne hentet kl. 15, men det gjør jeg ikke. Henter 16.15.. og det er kun fordi han sover i b.hagen fra ca 14 til ca 15.45. Noen ganger sover han til 16.00. Så får se når han blir eldre da om han slutter å sove og sove og sove.. så får jeg kanskje hentet han når jeg er ferdig på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har ferie (er lærer) så er ungene hjemme med meg, selv om barnehagen er åpen.. Men spør de om å få dra, så kan jeg sende dem noen timer for moro og lek med jevnaldrede..

 

Ellers har jeg ikke mulighet.

Når jeg skal ut i neste perm, så skal ungen vær emer hjemme igjen.

SKulel gjerne vært hjemem til de i hvertfall var 3 år.. men den muligheten har jeg ikke.. dessverre... Økonomien legger stor styring pålivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å jobbe 60% og er alene. Har 17000 kr i mnd.

Vi klarer oss supert på det. Har boliglån på 1,3, nedbetalt bil og normal økonomi.

Hvis jeg jobber 60% og er alene, hvordan klarer ikke da 2 voksne mennesker i heltidsstilling å redusere den ene stillingen med 20%?

Er det fordi dere må ha villa, 2 nye bilder, båt, hytte, hus på landet and the list goes on..

Det handler vel om prioriteringer??

 

Mitt barn går bare 6 timer i bhg, i verste fall 7 timer 4 ganger i mnd. Man må vel se seg om etter litt andre løsninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år og er der 7 timer. Jeg jobber de timene. Kanskje er jeg ferdig en time tidligere en dag, da kan jeg hente før, eller dra på butikken, evt sette igang middagen før jeg henter henne slik at jeg har mer tid til henne når jeg henter istedefor å stresse med mat mens hun er trett og sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og da kan jo jeg spørre ..

 

dere som har menn som er lite hjemme og som nesten ikke ser barna sine, fordi de må tjene penger slik at dere sklal få slippe å jobbe:

 

Er dere late eller udugelige i arbeidslivet, kanksje ikke tatt noen utdannelse og klart å få seg noe særlig betalt jobb?

Unner dere ikke far å være sammen med barnet sitt?

Unner dere ikke barna å være sammen med faren sin?

Er dere så selvgode at dere tror dere er bedre enn pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv åtte til fire er jo den aller vanligste barnehagetiden. Ingen av disse barna synes noe mindre harmoniske enn dem som leveres etter felles lesestund over frokosten og som hentes før koselig samlingsstund ved fruktmåltidet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært forbudt at småbanrsforeldre skal jobbe så mye at poden må være borte i 9 timer hver dag. Syns det er helt tragisk dersom jeg ska sitte å tenke på hva jeg gjorde med 1 åringen min. Huff....

 

Men må man så må man. Bare så synd at vi må. Om dere skjønner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er jeg har ikke noe karriere, har en bra jobb, men jeg har ikke fått barn for at han skal være 9,5 timer i bhg hver dag, og jeg ser han 2 timer hver ettermiddag... Sånn er det bare. Vi har grei økonomi, men skal likevel bli flinkere til å kutte på andre ting siden jeg skal fortsette med 80% stilling.

Vet ikke om jeg kan klare å jobbe fullt igjen, blir jo ikke noe bedre med lange dager når han blir eldre heller.. Men tror ikke jobb og samboer vil godta at jeg fortsetter med 80% om ett år. Skulle helst fått meg en jobb nærmere slik at jeg slipper å bruke 1 time hver dag på bilkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, UNNSKYLD meg....!!

 

til HI: God bedring til deg..! Teiteste spm jeg har sett her inne i dag!

 

jada, vi andre vi har barna våre i bhg i 9t pr. dag slik av vi skal vere hjelle og hvile oss..........

 

Du er tydligvis temmelig fjern...! Eller så er du for ung til å skjønne hva det koster og ha et hus og hva gjennomsnittsinntekten til oss vanlige dødlige er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...