Gå til innhold

Hvor langt skal vi gå for å få barn?


solstråle69

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Tilfeldig at jeg fant denne tråden, men måtte bare svare:)

Denne spesielle saken er ikke av en slik natur at jeg selv synes den er enkel. Men det er noe mekanismner man må skjønne her.

 

Disse barnas biologiske mor, donoren, vet veldig få hvem som er. Hun ønsker ikke disse barna. Og har hverken rett eller plikt til dem. Det samme gjelder surrogaten.

Dersom mor ikke kan ta seg av dem, og ikke får dem med seg hjem, så må de plasseres på barnehjem for adopsjon. Det er den eneste løsningen for at de skal få indisk statsborgerskap. I India er disse barna norske og de har en mamma, nemlig denne kvinnen.

 

Hvorfor hun løy vet jeg ikke, men jeg tror det kan ha noe med beskyttelsesinstinkt. Men det skal sies at norske myndigheter var klar over dette FØR de reiste ned. Dermed er det ikke KUN hennes feil. Hun fikk også klarsignal fra norske instanser før hun reiste.

 

Personlig synes jeg surrogati i for eks India og øst-Europa er problematisk. Jeg har sjekket ut mange klinikker der, og veid dem og funnet dem for lett. Men jeg har hjerte og vett nok til å ikke sparke på folk som ligger nede allerede.

 

Jeg og min mann er nå gravid i USA, og snakker ofte med surrogaten vi er så heldige å bli kjent med.

Hun har drømt om å være surrogat i mange år, og får svært lite penger for "jobben". Så jeg håper det ikke er kun for penga hun gjør det - for da blir hun skuffa, hehe.

 

For oss er dette bare en annen måte å få barn på, og den er minst like flott som en del andre metoder:) Og før dere spør, så var adopsjon aldri et alternativ uten at jeg vil utdype akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dine synspunkter, "gravid i hjertet".

 

Jeg ville aldri gått så langt som å kalle dette menneskehandel. Jeg har dessverre ikke full oversikt over hva de indiske surrogatmødrene føler om saken, men dersom det gir dem mat på bordet kan det jo faktisk hende at hun foretrekker dette fremfor andre inntektsmetoder.

 

Uansett historien bak alt dette synes jeg det er helt forkastelig å nekte de to små norsk pass. Mange av de som er adoptert sliter ikke bare med at de har biologisk opphav et annet sted... De har ofte også problemer nettopp fordi de har hatt flere ulike omsorgspersoner, og kanskje også har opplevd noe traumatisk.

 

Når det er barn involvert så synes jeg man faktisk skal tenke litt med hjertet også. Ikke bare være regelryttere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, er jo ingen enkel sak dette da..

synes barna burde settes først uansett og det er jo de som lider dersom kvinnen ikke skal få med barna "sine". Kan hende saken er i gråsonen men Norge er også altfor strenge mht adopsjon og slike saker. Vi sitter på vår høye hest fordi vi er ett rikt land og har muligheter til å gjøre det men det betyr jo ikke at "vi" alltid har rett.

Blir litt som å kaste stein i glasshus dette..

 

synes forøvrig at hun burde å med seg barna hjem slik at de får ett godt liv. Kan være MANGE grunner til å at hun holdt tilbake informasjon og det kan også være feil informasjon som er kommet fram. Aviser framstiller ofte saker for å selge og ikke alltid de er like grundige eller riktige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...