Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Jeg savner å ha skoleuniform til barna. Er det en bitte liten sjangse for at de kanskje kommer til å innføre skoleuniform her til lands? Håpe, håpe, håpe.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Min stemme går for uformelle uniformer og heldagsskole.
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Jeg ønsker skoleuniform i Norge,absolutt.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Helt klart for uniform! Mye lettere enn sånn det er nå i hvert fall!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Nei nei nei nei =) Det var min stemme! Grunnen er mange. En av de er at jeg syntes fryktelig synd i alle de som er litt overvektige og må bestille superstor uniformer o.l Mobbegrunn........ La folk få kle seg i hva de vil!
mamma1980 Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 uniform hadde vært topp. ingen risiko for mobbing osv. helt topp. håper dette kommer snart. *håpefull*
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Ja, fra meg. Men ikke "standard" uniform (type skjørt på jenter osv) Måtte vel være noe som var mer behagelig og enklere å bevege seg i. Blir nok ikke innført med det første.
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Er det noen forskjell i å bestille superstor skoleuniform, enn å kjøpe superstore andre klær?
mamma1980 Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 superstore uniformer eller vanlige klær blir vel det samme ? eller....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Ingen risiko for mobbing?????? Hvor naiv går det an å bli??? Det vil bare bli enda mere synelig hvor stor forskjell det er i størrelsen på barn,.....!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 Nei, for om man er stor kjøper man gjerne klær som støtter og løfter og riktige farger o.l vett du =)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #14 Skrevet 21. august 2010 Da måtte det i det minste være en viss valgmulighet når det gjelder farger og snitt på klærne. Noen kler f eks grønt veldig godt, andre, slik som meg, ser bare syke ut i det. Ulike klær sitter også forskjellig på ulike kropper.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #15 Skrevet 21. august 2010 Anne; ha hah ah, hørte dere at Heidi har str44 Lise; jeg vet det! Særiøst altså, jeg klikker om jeg noen gang må bestille større en 36 altså! Anne; he he he, HELT enig, ræva ser såååå stor ut altså... 44 liksom Er det mulig??? (
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #17 Skrevet 21. august 2010 Hvorfor blir det mer synelig? ingen andre får vit hva de enkelte har bestilt..Blir da det samme med andre klær, man ser da hvor stor barna er i vanlige klær å..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #18 Skrevet 21. august 2010 Fordi om man er stor(og sikkert også liten) vil man gjerne kle seg i noe som passer størrelsen og fasongen! (Ikke i det som regjeringen har bestemt!)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #19 Skrevet 21. august 2010 Her i England selger de fleste butikkene skoleuniformer i rødt, blått og grønt. Skolene har som regel en av disse som sin farge. De ulike butikkene har også ulikt snitt. Man kan ha mange ulike variasjoner, jentene kan gå med bukser om de så ønsker eller de kan gå med skjørt. Går de med bukser må det være svarte bukser, eller grå. Samme med sko, og så må de ha hvite sokker. Finnes jo private skoler som har mer tradisjonsrike uniformer, mange skoler har også svært dyre uniformer, men dette er malen for de offentlige skolene. Funker storveis fint.
mamma1980 Skrevet 21. august 2010 #20 Skrevet 21. august 2010 tja uansett om det er uniform eller vanlige klær kan det bli mobbing på str og utseede uansett. og ang farger er jo mørkeblått fint da det virker som en tynnere..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #21 Skrevet 21. august 2010 Ingen får vite hva de andre har bestilt -> gym, vet du =) Ungene tar av seg tøyet, og jeg skal love deg at de kikker på størrelsen til ho kjukkeste etter ho er gått ut i gymsalen =)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #22 Skrevet 21. august 2010 men ikke alle som kler mørkeblått heller vet du)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #23 Skrevet 21. august 2010 Men hva med de som er virkelig tynne, da? De trenger da ikke farger som får dem til å se enda tynnere ut? Datteren min er på grensen til mager. Ikke kler hun mørkeblått heller. Hadde ikke vært særlig fint for henne å ikle seg en mørkeblå uniform. Og uansett: mørkeblått er en kjerringfarge.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #24 Skrevet 21. august 2010 Hva med onepiece som skoleuniform rosa/rød til jenter og blå/grønn til gutter. Man får jo onepiece i lang/kort og pels. Til alle årstider.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #25 Skrevet 21. august 2010 Ha ha h ah aha DET hadde vært morsom altså! 200 teletubbier virrende ute på skolegården! Da må vi pålegge lærerene å ha det også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå