Gå til innhold

Kontroversielt: Er det bare jeg som tenker at det er fornuftig og taktisk å sørge for at barna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er nydusjede (slik at håret lukter godt) med rent og pent og helt tøy i barnehagen hver dag? Jeg bruker ikke massevis av penger på tøy til barna, men er flink til å sette sammen, og sørger alltid for at ungene ser stilige ut, og alltid rene og pene.

 

I tillegg klippes ungene jevnlig (hver 6. uke) hos frisøren. Synes det er utrolig mange unger som er grusomt tjafsete og stygg på håret... Ser ikke bra ut. På jenta setter jeg alltid opp håret skikkelig med spenne eller hårbånd/strikker.

 

Sørger også alltid for at neglene er rene/kortklipte osv.

 

 

Jeg tenker at en ren, pen og velstelt unge alltid vil få mer positiv oppmerksomhet og flere positive tilbakemeldinger enn en unge som ikke er det.

 

Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jammen ikke det du ramser opp der har så mye å si hvis du har en dønn usympatisk unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker også at slik ungene fremstår gjenspeiler foreldre..så jeg liker at de ser fine ut. De vasker ikke håret hver dag, men annenhver;)

Jeg klipper dem selv, men jeg er flink.

 

Og jeg er nøye med hvordan de ser ut på negler og at klærne er fine til hverandre. Sånn er jeg også med meg sel, så hvorfor skal ikke ungene være like "viktige" som meg.

 

Men, jeg er ikke nøye med grising i bhg for eksempel, når de er skikkelig møkkete vet jeg at de har kost seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer du barna hver dag vil det gå ut over huden deres. Den vil bli tørr, miste det naturlige fettlaget og feromene vil bli borte. Vasker du håret deres hver dag, vil det bli ødelagt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer poden iallefall annenhver dag, og vask elles. Klær får han bestemme litt selv, og da driter jeg i sammensetningen... Klipper tå/fingernegler med jevne mellomrom, og svitsjer gjerne over barnehageunger også! Langt jentehår som rettogslett "henger i maten" putter jeg gjerne et hårstrikk på!

Tørker snørr på barnehage unger også..

Har til dags dato ikke hatt en unge i barnehagen, som lukter så vondt og har skittent tøy, slik at jeg "unngår "dem..og gir dem annen oppmerksomhet-negativ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine er stort sett alltid rene, og jeg klippe negler med en gang det er behov for det. Likevel, barn er barn og det er fort gjort å kline litt smør feks i et nyvasket år.

Da gidder ikke jeg å bade barnet på nytt bare fordi sveisen ikke ligger perfekt altså:)

Og når det gjelder klær, jeg prøver å la de se så "fine" ut som mulig, men det er da ikke sikkert at de andre foreldrene dele mitt syn på hva som er fint eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine er heldigvis sympatiske, og har alltid hatt veldig god kontakt med de voksne i barnehagen.

 

Nei, jeg bryr meg ikke om at de griser i barnehagen, så lenge de ankommer ren og pen:-)

 

Jeg har dusjet minst en gang om dagen så lenge jeg kan huske, har kjempefin hud og aldri noen hudproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om hva de andre foreldrene synes, mer hva de som jobber der synes. Tror det viktigste er at det er rent og helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller samboer har hud som tåler daglig dusj, så jeg tviler på at barna vil få det.

 

Men valstelte og rene i tøyet syns jeg barna skal være. En annen sak er at de nok kommer til å komme hjem med grønske på buksa og blod på skjorta, slik vi gjorde som barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vært opphengt i sånt. Ungene har bare vært helt vanlig rene og stelte og alle har likevel alltid vært veldig godt likt og populære både hos jevnaldrende og voksne likevel, rett og slett fordi de oppfører seg bra og er trivelige unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist at HI gjør alt dette for barnehageansatte og andre foreldres del!

 

Her i hus bader vi når ungene er skitne, klipper negler når det er behov for det. Tar på de klærne som er rene, gjerne de som passer sammen, men klær etter vær er viktigere!

Her gjør vi det som trengs for at VI skal ha det bra! Ikke for at andre skal se oss! Og det har jeg lyst å lære mine barn!

 

Du er ikke kontroversiell HI, du er overfllatisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 10 mnd bader 2 dager i uken.

Han har rent og pent tøy og jeg klipper negler etter behov.

At tøy har gamle flekker som ikke går bort i vask bryr jeg meg overhodet ikke om!

Guttungen min har det bra, og det er kun det som teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem pokker har sagt at det ene utelukker det andre? Kan man ikke både være en sympatisk og god unge som er godt likt, samtidig som man er ren og pen i tøyet? Og igjen jeg kjøper ikke hverken mye eller dyrt tøy, men sørger for at det rent, komfortabelt og passer sammen.

 

Jeg anser ikke meg selv for overfladisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo du, HI, som snakket om "sjafsete" hår.....

Fortsett å passe godt på egne barn, og vi andre gjør nok helt sikkert det samme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke nødvendigheten med å dusje en unge hver dag med mindre han eller hun eller synlig skitten. Det er ikke bra verken hud eller hår å dusje hver dag.

 

Men selvsagt greit å opprettholde en normal hygiene og la barna se velstelte ut. men barn lukter ikke like fort vondt som voksne. Og rene klær skulle bare mangle, men syns man skal kle på ungene klær som tåler å bli brukt og bli skitnet til.

 

Jeg liker også å kle ungen min fint og stilig, men jeg ønsker ikke å gjøre det for enhver pris. Jeg vil ikke gi inntrykk av at klærne de har på seg er viktigere enn hvem de er. Men det vil nok bli vanskelig uansett.

 

Ren, pen og velstelt: Ja!

Overdreven hygiene og besatt av at ungene skal være stilig kledd: NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg noe interessant. Da jeg skulle på tilvenning med 3-åringen var jeg inne på avdelingen hennes sammen med de andre barna noen timer. Der var det noen barn som virket til å ha en meget god dialog med de fleste av de andre barne, livlig, glad og hadde mange venner. Hun ene hadde klær som overhodet ikke matchet sammen og håret var som en stor floke. Men hun var blid og utadvent og lekte godt sammen med de andre barna.

 

En annen jente jeg fort la merke til var en knallsøt jente med musefletter og hårspenne i håret. Hun hadde helt ny hello kitty-joggedress og så ellers veldig velstelt ut. Hun satt helt alene og oppholdt seg mest sammen med de voksne. Så det er nok ikke utseende det går på min, kjære venn. Du kan jo tenke over dine venner. For min del har jeg mange gode venninner som ikke er fullt så pene, mens andre er rene modellene. Det er insiden som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo du, HI, som snakket om "tjafsete" hår...

Fortsett å være enn god mor du. Vi andre gjør tilsvarende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lyser det forsvar fra enkelte innleggere! Klart at det ytre betyr en god del for hvordan vi blir møtt, det finnes mye forskning som viser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg HI!

Det er så fælt når unger kommer i selskap eller i bhg med bustete hår, mat rundt munnen og møkkete klær....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt betyr det noe, men det finnes en gylden middelvei da.

Spiller ingen rolle hvilke klær barna har hvis har en ekkel oppførsel. Det er jo personligheten som teller når det kommer til barna. Men at de ser rene og pene ut hjelper absolutt en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...