Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #26 Skrevet 20. august 2010 Jeg blir 30 om et par år, men da jeg var 20 år var jeg aldri misunnelig på de på 30. De var så mye eldre enn meg på en måte, at jeg tenkte ikke så langt en gang. De var mye mer voksne enn meg, og jeg hadde ingenting å misunne dem for. Jeg misunner heller dem som er 20 nå, fordi jeg vet at det er en fin tid. Joda, man blir litt tryggere på seg selv med årene, og økonomien blir bedre. Men jeg hadde virkelig ikke dårlig økonomi da jeg var i 20 årene, fordi jeg hadde et mye lavere forbruk, og jeg var heller ikke så veldig mye mer usikker på meg selv. Jeg hadde også fast jobb og egen bil fra jeg var 23 år. Har alltid hatt det veldig stabilt på alle måter siden slutten av videregående, både i kjærlighetslivet og økonomisk. 20 årene var ei fin tid. Ser tilbake på bilder, og jeg så mye bedre ut for 5 år siden enn nå. Jeg var fit, huden var glatt og fin og vi hadde mye moro. Sånn skal det jo være når man er rundt 20 år. Jeg vil heller være 23-24 med fast jobb, enn over 30. Jeg gruer meg til å bikke 30. Men det er kun den fysiske biten jeg gruer meg til. Huden begynner å bli slappere og fobrenningen går ned. Og noen ganger savner jeg faktisk å bare være impulsiv og hive meg på første fly til varmere strøk med vennegjengen.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #27 Skrevet 20. august 2010 Det jeg mente å si i mitt forrige innlegg i denne tråden var: Det finnes goder ved å være i 20 årene og ved å være i 30 årene :-) Jeg mente ikke at den ene alderen er bedre enn den andre. Det er tide jeg gjerne ville vært 20 igjen,men det er også ganger jeg er svært glad for at jeg er ferdig med 20 årene. Det er ikke alltid jeg får uttrykt meg riktig :-S Men håper vi kan unngå misforståelsene i denne tråden nå ihvertfall:-D Og til nn lenger oppe: Min mann er godt fornøyd,men takk for omtanken;-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #29 Skrevet 21. august 2010 Spør dere meg, synes jeg dere er like tåpelige hele gjengen..
Tokatter_USA Skrevet 21. august 2010 #30 Skrevet 21. august 2010 Dere skriver som om det er noen forskjell på oss. Vi er alle helt like, iallfall om vi holder oss i live! Vi befinner oss bare på forskjellige steder på reisen! Noen er kommet lenger og har sett og lært litt mer, noen er ikke kommet så langt, men skal videre. Det finnes ikke grunn ftil misunnelse, men heller respekt, forståelse og gjenkjennelse. Hilsen en av de litt eldre, som synes disse diskusjonene er komiske - det er som å krangle med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #31 Skrevet 21. august 2010 "vet jeg ser godt ut, og kan måle meg med mange av mine yngre søstre" Hehe. Ikke så vanskelig å se at du misunner de i tyveårene Her er det jo du som sammenligner deg med de, og må overbevise deg selv om at, joda, jeg kunne gått for å være i tyveårene. Jaja.. Jeg er forøvrig 23 år. Mann, barn på vei, to biler -den ene en ny 2010 modell til 600.000, god økonomi, kjøper det jeg ønsker osv. Må jo selvsagt nevne det da noen over her sier at vi skal misunne de i tredveårene for deres økonomi. Har dessuten skapet fylt av dyrere merkesminke, går til frisøren for å både farge og klippe, har skikkelige klær og sko osv osv.. Samlivet vårt er trygt, godt og stabilt. Ja til og med merkevesker. Dior, gucci, burburry, fendi.... (og ja, jeg betaler for egne penger;) ) Så kan ikke akkurat si at jeg misunner de i tredveårene :) Tvert imot
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #32 Skrevet 21. august 2010 Signerer også...hahaha...er det mulig.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #33 Skrevet 21. august 2010 Så utrolig nitrist at du har et slikt syn på 30årene. Forhåpentligvis lever du så lenge at du opplever å være i tredveårene. (ellers virker det helt dustete at en på 23 snakker så nedlatende og selvgodt som du gjør. Det er dessverre med å ødelegge inntrykket av mødre i tjueårene. Overfladiske og tullete blir inntrykket, og det er jo ikke realiteten for majoriteten. Hva har merkevesker med noe å gjøre??).
Gjest thricane Skrevet 21. august 2010 #34 Skrevet 21. august 2010 kanskje jeg skal nyte denne tiden, alder 28, hvor jeg tydeligvis er mellom umoden og selvgod stadiet:-P da jeg var liten trodde jeg at alle voksne var kloke og kunne alt. så vokste jeg opp og forstod at dette bare var tull:-P at dette skal være et forum hvor småbarnsforeldre kan hjelpe hverandre, gi råd og finne andre som strever med samme utfordringene hver dag som en selv gjør, ender i en krangel om hvem som er best av 20 eller 30 åringer, sier ikke det nok? og det må både 20 og 30 åringer til for å dra i land en så lang diskusjon...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #35 Skrevet 21. august 2010 Forskjellen på en 20 åring og en 30 åring er at en 20 åring har ingen ide hvordan det er å være 30, men en 30 åring vet utmerket godt hvordan det er å være 20!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #36 Skrevet 21. august 2010 Alder er bare ett tall nå til dags,det er ingenting å henge seg opp i. Og man har selvgode damer i begge aldersgrupper samtidig så finnes det desperate jenter i begge aldersgrupper. Jeg skjønner poenget til HI. Man leser ofte innlegg her inne og i svarene står det ofte:hvor gammel er du? dere høres unge ut. Da blir man oppfattet som selvgod,spesielt om man sier: selv er jeg 30 +.... og til mann 23.Gratulerer med god økonomi,2 biler osv osv. Om du gjør det like godt de neste 10 årene av livet ditt,da skjønner du hva jeg mente. I en slik debatt uttaler jeg meg på generellt grunnlag. Mange i aldersgruppen 20? er nyetablerte,nylig begynnt å arbeide osv. Dette er da helt naturlig,spesiellt om man har studert. Når man har betalt på ett hus/en leilighet i 10 år samt fulgt lønnsoppgjørene i 10 år, da får man stort sett romsligere økonomi. Det er logisk:-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #37 Skrevet 21. august 2010 Overfladiske og materialistiske kan man være både i 20 og 30 årene Min erfaring, og jeg er 28: Har fått mer perspektiv på livet og vil ikke bytte det i mot livserfaringen jeg hadde som 20 åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå