Gå til innhold

Hva er det for noe med dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første tror jeg det er både eldre og yngre som sprer uhygge her inne. For det andre kan unge mødre også betale for seg. Min mor fikk meg som 20 åring, nr. 2 som 21 1/2åring og nr. 3 som 23åring. Hun har aldri måtte gå på nav, hun jobbet som dagmamma i denne perioden. Og alle barna var planlagt og med samme mannen (gift). Og nei, hun ble ikke "forsørget" av pappa, da han var uføretrygdet. Min mor har i dag 5 barn, fikk alle før fyllte 30år, er utdannet lærer og har alltid jobbet for pengene. Jeg selv fant ut at jeg var gravid som 22åring, mitt i studiene mine. Jobbet ved siden av og tjente opp penger til permisjonen. Er nå 27 år ,studert i 4 1/2 år, stolt 2barnsmamma og skal begynne på fulltid på videreutdanning ;) Er også sammen med barnefaren til begge barna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som virker umoden, er de som faktisk er 30+ og *er* så mye bedre enn alle andre..

de er kommet i en slik midtlivskrise og begynner å få panikk for at de begynner å bli gammel, og må derfor ha en bekreftelse på at dem er pen.. og de eneste som bekrefter det, er dem selv

Skrevet

Dette forstod jeg ikke helt. Var det en kommentar som ble slettet av Moderator 3?

Skrevet

På den tiden din mor fikk barn, fantes det ikke noe NAV å gå! Stønadene den gangen var ikke hva dte er i dag.

Dessuten; den gangen fikk "alle" jobb uten utdannelse. Du kunne gå ut i full jobb når du var 15 hvis du ville det - ikke noe problem.

Samtfunnet i dag er helt annerledes. Man får ikke jobb med kun ungdomsskole - knapt med kun videregående. Det finnes svært få arbeidsgivere som i det hele tatt er villig til å ta inn noen under 18 år.

man kan selvsagt være en fantastisk god mor selv om man får barn når man er 17 eller 20. men ikke kom å fortell meg at noen av disse unge mødrene ville klart seg uten hjelp fra det offentlige - i form av stønader, hjelp til bolig, stønad til barnetilsyn, hjelp til studier osv osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...