Gå til innhold

Hull i ørene på 2-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg synes det er litt tidlig, blir nok å vente en stund til.

Men er det noen som har erfaring med det?

Jeg ser for meg at frøkna kommer til å pelle noe voldsomt...og det er jo ikke så bra med urene hender...

Jeg fikk mine da jeg var 3 og det gikk vist greit, men vet ikke om jeg var typen som plukket på alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar, det var til stor hjelp:-)

Skrevet

Hjelpes meg, det var tidlig. Her har vi sagt hull i ørene ved skolestart.

Skrevet

Jeg personlig syns det er galskap, andre får mene det de vil..

Jeg syns rett og slett det er unødvendig å påføre ungene det ubehaget/smerten for å tilfredstille en egen lyst om at ungen skal ha øredobber. Man kan få allergi, betennelse og faktisk risikere arr dersom ungen ikke vil ha dobbene der når hun blir eldre, eller det kan gå helt fint uten en eneste betennelse, men hvorfor ta sjansen?

Skrevet

Hvorfor skulle man i det hele tatt ha lyst til å ta hull i ørene på et lite barn? Er jo ikke for barnets skyld i tilfelle, men av voksnes forfengelighet.

Skrevet

Hva sier 2-åringen selv da? Vil hun ha to stikk og ømme ører? Vil hun ha mas om å ikke pelle på "dobbene"? Og hva med faren for infeksjon (som blir noe større med en 2 åring sine fingrer som plukker) og den økte faren for allergi (som jeg ikke orker å finne dokumentasjon for nå, sorry).

Jeg synes det er for tidlig, det kan fort bli mer mas enn det er noe annet. Pent synes jeg ikke det er, men det er jo noen som synes det da.

Skrevet

Hehe, nå stikker du hånda inn i et vepsebol dollypopp :)

Min mening er:

Andre får gjøre som de vil med sitt barn, men jeg kommer ikke til å la jenta mi få hull i ørene før hun ber om det, tidligst ved skolestart. Det er fordi jeg vil at hun skal skjønne at det gjør faktisk vondt, og man må holde det rent. Jeg husker godt de siste hullene jeg tok, 2 hull i et øre, da var jeg 16 år, og øret mitt kjentes ut som en kjøttkake... Det vil jeg at jenta mi skal være litt forberedt på også, og det går ikke enda i alle fall...(Hun er 2,5 år)

Skrevet

Hehe...jeg må le.

Har dere også barn som sjelden får spise sett mett, aldri kan få noe annet enn det mamma veier opp, aldri har smakt godteri, kjeks, brød, poteter, ris.... som sitter og ser på når andre barn koser seg med frukt og is, eller en brødskive når de er sultne??

Såfall vet dere at man gir litt lettere etter når det gjelder andre ting. Sa jo ikke at hun skulle få det i morgen da, kanskje om et år.

Men hvis dere super-mammaer sier det er dumt så er det vel sånn.

Skrevet

Mine jenter skal få bestemme selv når de ønsker det. Tulla på 4 syntes hun selv er for ung =0)

Skrevet

Må si meg enig i at det er for tidlig, jeg vil ihvertfall vente til barnet selv viser interesse og har litt forståelse for hva det innebærer. :)

Skrevet

Trodde ikke det var unormalt med hull i ørene på 3-åringer, ser de over alt. Hvis hun ikke hadde vært opptatt av det selv så hadde det ikke vært i tankene mine. Tenker som sagt ikke på å la henne få det i morgen.

Skrevet

her sier vi også skolestart. Hun har lyst på når hun ser meg med øredobber (hun er 3,5) men hun får det ikke før hun forstår at det gjør litt vondt. Unødvendig å trenge på den lille smerten før de vil det selv. Som andre sier- tar man det på en toåring så er det foreldres egen forfengelighet.

Skrevet

Så forfengelig trenger du vel ikke være at du må stikke hull i ørene på en så liten unge? Ta heller ett ekstra hull selv, eller kjøp deg en ny bluse. ;o)

Skrevet

Hun tar 11 blodprøver hver 3. mnd uten problemer, har gjort det hele livet, så er ikke bekymret for stikkene. Kanskje bare frøkna vår som er stein-tøff:-)

I fare for å gjenta meg selv så er det altså ikke aktuelt enda.

Skrevet

Da holder det vel kanskje uansett med stikkinga? ;o) Jeg syns bare det er så tåpelig jålete med hull i ørene på så små, for det har jo kun med mors forfengelighet å gjøre. Hun er helt sikkert mer enn søt nok uten. :o)

Jenta vår fikk når hun var 6 år, altfor tidlig det også, ble betennelse og vi måtte bare la de gro igjen. Har lært av mine feil, så yngste skal få vente til hun er 10 år, minst!

Skrevet

Er det noe galt med å være forfengelig da?

Ser for meg dere damer sitter hjemme med svære joggebukser og Vålerenga genserne deres...haha. *vakkert syn*

De fleste 4-5 åringene på avd i bhg har det, hun skjønner jo ikke at de er eldre. Men er kanskje bare en fase nå.

Får pierce navlen hennes så lenge:-)

Skrevet

Wow. Lavmålet lenge leve. Her spør du faktisk etter andres mninger, og når du ikke får de svarene du ønsker deg opppfører du deg som en hormonell 15åring i opposisjon. Staselig,

Skrevet

Jeg må si jeg blir litt paff.

Hva i alle dager er poenget?

Det svaret ditt om ris, pasta og is....skjønte ikke poenget jeg. Fullstendig usaklig.

Her snakker vi om å bevisst påføre barna et ansvar de ikke er i stand til å bære. Skjønner små barn at de ikke skal pille på dobbene? Skjønner de at ringer i ørene kan henge seg opp i lek så de river opp øreflippen?

Har du ikke andre ting å være opptatt av enn at barna dine skal være vakre for omgivelsene dine?

Mine jenter er pene nok uten øredobber synes jeg.

Skrevet

Har ingen svære joggebukser og slettes ikke vålerenga genser.;o) Jeg er faktisk ganske forfengelig selv (jålete til tider), men ikke med ungene mine. Hvorfor skal ungene mine ha hull i ørene fordi jeg er jålete? Som sagt, da kjøper jeg meg heller en ny bluse, eller nye støvletter. Evt nye klær til ungene.

Ville heller ha piercet tunga, evt brystvortene. ;o)

Skrevet

Jeg synes hull i ørene kan vente til barna nærmer seg ungdomsskolealder.

Jeg synes det er unødvendig med tanke på mulige betennelser og røsking i øredobbene på små barn. Ikke synes jeg at øredobber på små barn noe fint heller - men jeg tror ikke på noen måte at foreldrene til disse barna er dårlige foreldre.

Jeg anser meg ikke som spesielt prektig selv om jeg er streng på dette området.

Skrevet

Hva i all verden har det med saken å gjøre hva ungen min spiser og ikke spiser? Gjør det meg til supermamma fordi jeg ikke syns hull i ørene på småbarn er koseposekjempesøttogkozelig?

Nei, vettu meg hva, det var det minst konstruktive svaret jeg har lest på lenge..

Jeg har mitt synspunkt og argumenterer for det, du har ditt, hvorfor ikke holde seg til å argumentere for det i stede for å rakke ned på andres synspunkter? Dersom man tar hull i ørene på en 2 (eller 3) åring, så må man i det minste ha reflektert over seg at andre kan reagere på det. Men det gir uansett ingen rett til å belære deg om hva DU skal gjøre, det må du avgjøre selv..

I likhet med at jeg gir ungen min is når jeg føler for det :)

Skrevet

Ser ikke ut som du egentlig ønsket deg svar...

Anywho... Jeg synes det er glorete og white-trash med hull i ørene på barn under skolealder. Tenker at 10 år er passe alder å få hull i ørene.

Skrevet

Saken var den at når man ikke kan gi barna sånne ting å kose seg med så gir man gjerne litt lettere etter for andre ting. HUn maser jo om det...

Men hva i alle dager skjønner dere ikke med at hun ikke skal få det nå???????

Det er forresten ikke så fryktelig uvanlig. Har et par venninder som er frisører og de tar hull på 2-3 åringer stadig vekk (noe som ikke trenger å diskuteres videre.....)

Hun er verdens deiligste lille jente! Veldig jente...

Skrevet

Joggebukse og vålrenga-genser?? Haha..

Nå falt denne diskusjonen ned fra å være lite konstruktiv til å bli patetisk. Og egentlig litt morsom. Kunne du ikke bare nevnt i hovedinnlegget at du kun var interessert i svar som støttet hull i ørene på småbarn da, så hadde du sluppet alt dette styret.

Nåvel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...