Gå til innhold

Noen her som IKKE har opplevd en spontanabort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger, og begge barna lever :)

Er 20+4 nå, og nummer to lever i beste velgående hittil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, har ikke opplev det.

Det er "bare" mellom 5 og 10 % som opplever dette. I følge legen til en venninne av meg.

Skrevet

Er nå 15+4 på vei i mitt første svangerskap, har ikke opplevd aborter av noe slag :) Lever livet mitt nå som jeg alltid har gjort, hvis man tar vekk alkohol i helgene og røyking ;) Prøver å bare tenke positivt, orker ikke lese så mye av det jeg ser handler om aborter. Nettopp fordi jeg VIL tenke positivt, og se bort fra ting som kan være negativt ;)

Lykke til videre, dette går nok så bra skal du se! ;)

Skrevet

Hei

er 21 uker på vei, tredje svangerskap. Ingen MA eller Sa.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd spontanabort!

Da jeg snakket med legen min om bekymringene mine etter å sitte med samme inntrykk som deg i de første ukene med lesing her inne kunne han berolige meg med at de fleste har normale udramatiske svangerskap, og at grunnen til at det virker som at "alle" på bim har en sørgelig historie å komme med kan være at de som har hatt vonde opplevelser har større behov for det fellesskapet og støtten et nettforum som dette kan tilby.

Så jeg sier det samme som de andre - slapp av og nyt graviditeten!

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen form for abort, og håper jeg klarer å glede meg over graviditeten som forhåpentligvis er rett rundt hjørnet.

Det skal jo sies at en abort ikke er *normalt* og at det som regel går bra for de fleste. Man må prøve å nyte det og glede seg over det lille underet i magen. Det går som regel bra til slutt:))

(Men forstår godt du blir påvirket av alt som skrives her inne. MYE snakk om aborter. Det kan skremme alle og enhver!) Men jeg hadde antagelig fortalt om det jeg også dersom jeg hadde opplevd noe så grusomt som å miste et barn/foster....

Nei, et svangerskap er til for å NYTES!;)

Skrevet

Har heller aldri opplevd dette, har en fra før og et relativt nytt i magen.

Så flott å lese at så mange svarer på sånne innlegg, deilig å se at det som regel går bra:-))

Skrevet

Har aldri opplevd det, og er nå halveis i 3 svangerskapet.

Så nyt svangerskapet ditt, og unngå å les alt for mye innlegg om SA/MA de gjør deg kun urolig.

Skrevet

har ALDRI opplevd det og er i uke 40 med nr 4:)

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det, men så har jeg bare vært gravid en gang også. Prøver igjen nå, og håper det går like bra denne gangen :)

Skrevet

Første barn og spiren satt på første forsøk,og ingen spontanabort. ;)

Jeg var som deg,KJEMPEnervøs etter å ha lest om alle det gikk galt med her inne...men måtte bare la være å lese så mye samt at jeg klarte å tenke at " så lenge jeg ikke blør,så må jeg gå utifra at alt er ok"..

Skrevet

har aldri opplevd det...heldigvis

Jeg har termin om en uke med nr tre...

Skrevet

Jeg har mistet tre ganger i første trimester, og har deretter født en nyyydelig og etterlengtet gutt. Det er fryktelig tungt og sårt å miste, og særlig flere ganger på rad, men når man i etterkant går igjennom et vellykket svangerskap er jo alt såre vel! 85 prosent av alle påviste svangerskap utvikler seg jo helt som de skal, og når det ender med abort er det grunner til det. I mitt tilfelle var det sjeldne genetiske årsaker hos meg (som jeg ikke kjente til før det ble utredet).

Ikke for å bagatellisere frykten hos de gravide altså, men sjansen for abort er ikke så stor, og om det skulle skje så kommer man faktisk over det etter en stund. (Føler jeg kan si det siden jeg selv har opplevd det flere ganger...)

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke opplevd hverken SA eller MA og håper at jeg ikke får oppleve d.

Lykke til videre og håper ikke du opplever d heller!!

Skrevet

I boka mi står det at hvis man ser bort fra de som mister bare noen dager etter at de skulle hatt mens er det under 10% som mister i SA/MA, -heldigvis!

Skrevet

Jeg har aldri opplevd det:)

Jeg har 2 svangerskap bak meg, og har to flotte og friske jenter:)

Skrevet

Jeg har heller ikke opplevd noe sa/ma. Er 35 uker på vei med mitt første barn :-) Synes det er alt for mye oppstyr rundt sa/ma inne på 1.trimester, var jo så bekymret selv også, trodde nesten ikke det var mulig å fullføre et svangerskap uten å miste. Så tenk positivt og nyt graviditeten :-)

Skrevet

Jeg har ikke det. Gravid med nummer to nå, blitt gravid i 1pp begge ganger.

Skrevet

Så bra at så mange har svart på dette innlegget! Leser gjennom denne tråden hver gang jeg blir bekymret! Derfor dytter jeg litt på denne! :-D *dytte-dytte*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...