aprilbaby_2011 Skrevet 17. august 2010 #1 Skrevet 17. august 2010 Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med mitt 2. barn, men etter å ha lest om så mange SA'er og MA'er, så klarer jeg ikke helt glede meg over dette. Virker nesten som en umulighet for at dette skal gå bra.. Noen som har noen oppmuntrende ord til meg? Takker for svar..
april*82 Skrevet 17. august 2010 #2 Skrevet 17. august 2010 Huff, jeg hadde det akkurat som deg i begynnelsen av svangerskapet. Er gravid for første gang, og var helt sikker på at det skulle gå galt, ihvertfall i første trimester. Men her er jeg, i uke 31, og alt går helt strålende! Tror nok de som som har opplevd SA/MA er overrepresentert på et forum som dette. Naturlig nok, ettersom de ønsker støtte fra andre som har opplved det samme.
Gjest Skrevet 17. august 2010 #3 Skrevet 17. august 2010 Jeg har aldri opplevd det! Jeg har aldri tenkt på det heller, har levd helt normalt, spist det jeg ville spise og bare kosa meg Er straks 17 uker på vei Du kan bare slappe av og kose deg med nurket i magen
<3 qleopatrice <3 Skrevet 17. august 2010 #4 Skrevet 17. august 2010 Jeg skal ha nr 3 og har ikke hatt spontanabort. Men innrømmer at jeg er noe nervøs er bare 5+1 og hjelper ikke å se hvor mange som har eller har hatt det her inne... Men jeg satser på at alt går bra og gleder meg til å komme i 2 trimester...
ninavettu Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 er gravid med nr 2 selv og brukte de første ukene på å uroe meg pga så mye fokus på å det me SA men bestemte meg for at nok er nok! jeg er gravid og dette er kjempe stort! å gå i 3 mnd og ikke glede seg over dette er bare feil, så snu tanke gangen for dette går bra =)
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 17. august 2010 #6 Skrevet 17. august 2010 Jeg har aldri opplevd sa/ma eller noe sånt. Er i uke 24 med barn nr.3 nå Har hele tiden unlatt å lese innlegg om slike ting, og har ikke vært spesielt bekymret/redd i noen av mine svangerskap..
Nykommern Skrevet 17. august 2010 #7 Skrevet 17. august 2010 Jeg har aldri opplevd det! Lykke til! Tror desverre det blir litt overfokusert på alt det negative og triste som kan skje, forsøk heller å tenke positivt, det går nok bra PS Har forståelse for at de som har opplevd SA/MA må få uttrykke seg og kanskje søke litt trøst og støtte, men det kan kanskje bli litt "mye" for oss som ikke har vært igjenom det . De fleste av oss går det heldigvis bra for og vi får sunne, friske barn "tilslutt".
em72 Skrevet 17. august 2010 #8 Skrevet 17. august 2010 Hei, er i veke 17 med nr 2. Har vore heldig og ikkje opplevd sa/ma. Trur det er maaange av oss! Lukke til!
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 35 uker på vei med nr.2 her og aldri mistet.. trekk pusten dypt og tenk på alle de som ikke har behov om å fortelle om nettopp dette...folk som mister er ufattelig overrepresentert her, gjerne også i flere omganger!
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 Aldri jeg heller. Men jeg har vært bekymret, det skal sies. Men ble litt beroliget av jordmoren som sa at det som skjer det skjer uavhengig av hva man gjør eller ikke gjør. Kroppen vil gjøre det som er riktig, og som oftest går alt bare fint. Er i uke 36 nå og alt vel. Prøv å ikke bekymre deg, men kos deg! Kroppen gjør som den selv vil, men både du og den blir gladere av å slappe av :-) Lykke til !!
Hera_75 Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 Ingen her heller. Jeg skjønte fort at det ikke er spesielt bra å surfe for mye på 1 trimester forumet. Da virker det som om alle aborterer. Det er jo logisk at de som mister skriver innlegg, mens de som fortsatt er gravide legger ikke ut innlegg i tide og utide om at de ikke har mistet. Da virker det som om andelen som mister er uforholdsmessig høy. Kos deg med graviditeten og ikke les innlegg om aborter ;-)
Snuppa! Skrevet 17. august 2010 #14 Skrevet 17. august 2010 Gravid for 3 gang, aldri mistet. Er kun 5 mnd siden fødsel her og blei gravid på pillen, så merker jeg er veldig nervøs denne gang.
Fruen+jente okt.10 Skrevet 17. august 2010 #15 Skrevet 17. august 2010 Ikke opplevd. Første svangerskap nå, ble gravid på første forsøk. Sjøl om det hører vel nesten til sjeldenhetene.
ev@drian Skrevet 17. august 2010 #16 Skrevet 17. august 2010 Jeg er 27 og har aldri opplevd det Hatt to helt trygge og normale svangerskap hvor jeg ble gravid med en gang, og har én frisk gutt som straks er skolegutt og én livlig gutt i magen. Er vel normalt å være litt nervøs for SA i begynnelsen, men det pleier å gå over Og det kommer sikkert til å gå heeeelt fint - vi er jo laga for dette her Prøv å slapp av og nyt den gode nyheten
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. august 2010 #17 Skrevet 17. august 2010 Jeg har ikke hatt noen som jeg vet om. Bare 1 av mine venninner har hatt det som man vet om. Så det er bare tenke postivt =0)
magica fra tryll Skrevet 17. august 2010 #18 Skrevet 17. august 2010 Venter nr 6. Har aldri mistet, eller bekymret meg no spesielt for det. Tenker at det i de fleste tilfeller er kroppens måte å ordne opp i noe som ikke er bra..
ungmortil3 Skrevet 17. august 2010 #19 Skrevet 17. august 2010 Jeg har aldri hatt verken SA eller MA, er gravid for andre gang, denne gangen med tvillinger. Skal vist også værre større sjangs for SA når du går med to. Er i uke 16 nå .
Lykken_er_tre Skrevet 17. august 2010 #20 Skrevet 17. august 2010 Jeg har aldri spontan abortert og er nå 4 dager på overtid med mitt andre barn. Det går som regel fint, men de svangerskapene som går fint prater en ikke like mye om som de svangerskapenen som ender dårlig. Slapp av du, det går sikkert bra:)
Voyeur Skrevet 17. august 2010 #21 Skrevet 17. august 2010 Gravid med nummer 4, og har aldri hatt en spontanabort som jeg vet om ihvertfall:)
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 17. august 2010 #22 Skrevet 17. august 2010 Jeg har to barn og har ikke opplevd spontanabort:) Er gravid med nr.3 nå!
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 17. august 2010 #23 Skrevet 17. august 2010 Gravid med nr. 3, aldri hatt spontanabort:)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 17. august 2010 #24 Skrevet 17. august 2010 Venter nr 3 og har aldri hatt spontan abort.
RockBaby Skrevet 17. august 2010 #25 Skrevet 17. august 2010 Hei. Jeg er i uke 10 med min først baby. Har valgt å ikke tenke noe på dette med sa/ma. Det tar for mye energi om man skal gå å bekymre seg hele tiden. Jeg har også trappet ned en del besøkene mine på 1 trim. ettersom fokuset er så stort der inne på nettopp dette. Vanskelig å ikke bli påvirket. Nei, gled deg over graviditeten din!! :0) Det er jo en så hærlig tid! Ønsker deg lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå