Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #1 Skrevet 16. august 2010 Mulig jeg er overfladisk og selvopptatt,men la på meg under graviditeten (selvfølgelig :-p ) følte meg helt pyton etter fødsel og gikk hardt inn for å bli slank igjen. Når jeg ser overvektige som kjøper junk food og snop lurer jeg på om de trives med den vekta eller er det viljestyrke som mangler?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #2 Skrevet 16. august 2010 Lurer du oppriktig på hvorfor de gjør det? Eller ønsker du bare en anledning til å fortelle dem hvor dumme de er og at du er bedre? Det lurer jeg på
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #3 Skrevet 16. august 2010 Jeg er dum som har 10 kilo for mye. Bare psyken min som ikke funker som den skal. Vet jo det er lett å gå ned om man vil. Og hater jo å være småfeit. Huff. Men jobber med saken nå da. Skjønner jo ikke hvorfor vi er feite, nam nam hamburger osv... Smekk på fingeren. Hehe
LinnisR83 Skrevet 16. august 2010 #4 Skrevet 16. august 2010 Jeg er 3 kg overvektig. Vil det si at jeg er ekskludert fra å spise McDonalds, Hamburger eller snop? Rar overskrift....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #5 Skrevet 16. august 2010 Nei selvsagt ikke!!!! Jeg har ekstremt anstrengt forhold til mat. Så anstrengt at jeg får legehjelp til å håndtere det. Mitt problem er ikke overspising, men at jeg spiser så lite at jeg er i total sparebluss. En sjelden gang (ca hver 1.5uke) spiser jeg mer enn jeg burde (bare litt over normal porsjon, ikke store mengder) men dette er ifølge legene mine nok til at jeg ikke går ned/går opp. Dere kan si hva dere mener om at jeg juger osv, men dette er faktisk hva legene har sagt til meg og de har spesialisert seg på kosthold.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #6 Skrevet 16. august 2010 Nei det tror jeg ikke. Tror psyken er langt mer mektig enn vi tror. Det er nok ikke bare "å la være å spise så mye" for overvektige. De har ofte et komplisert forhold til mat, og tror nok en hel del sliter med selvfølelsen. Kjenner flere overvektige, og de pynter seg etc, de som andre.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #7 Skrevet 16. august 2010 Ja, like likeglade som røykere er i forhold til å dø av lungekreft. Ååååhh!! Uvitenhet er lite flatterende gittt. *klasker meg i panna*
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #8 Skrevet 16. august 2010 Er normalvektige så dumme at de lurer på slikt?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #9 Skrevet 16. august 2010 For å svare på spm. Nei. Jeg har 20 kg for mye. I tenårene var jeg treningsnarkoman, trente 2 timer hver eneste dag, og ble kvalm og sur hvis det kom dager der jeg ikke hadde anledning til å komme megtil senteret. Du kan si det at jeg var strøken! Jeg har alltid hatt former, men det var fast og fint. Så kom en jul hvor senteret var stengt, og det var det, da kom jeg meg aldri tilbake. Jeg har prøvd i senere tid, men jeg ender med å gå en uke, for så å være støttemedlem ett år til jeg kan melde meg ut. Jeg har dårlig forbrenning, og jeg har ikke gode matrutiner. Det betyr ikke at jeg trykker i trynet hele dagen, men kan gå hele dager uten å spise, for så å ta alt igjen på kvelden. Det sier seg selv at dette gjør ingenting for å hjelpe på forbrenningen, og selv om jeg prøver å spise noenlunde sundt, så peker pila i feil retning. Jeg har dager der jeg synes jeg er forferdelig feit å stygg å det som måtte være, og jeg har dager der jeg synes jeg er helt ok, eller kanskje tilogmed flott. Kommer an på dagsformen, klærne jeg har på meg og sminken. Håper det at når jeg får barn, at jeg får bedre matvaner/rutiner av å spise sammen med dem, at dette vil hjelpe, samt gåturer med barnevogn osv. Og forresten, selv om man har noen kilo ekstra så kan en fortsatt kle seg fint å se bra ut.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #10 Skrevet 16. august 2010 Dust!! Blir bare matt av sånne spørsmål!!! Høres ikke ut som om du har et normalt forhold til mat og kropp.... Skjerpings!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #11 Skrevet 16. august 2010 Jeg er ca 30 kg overvektig, og kan ikke si jeg trives med det.. MEN: Jeg trives langt bedre med meg selv nå enn noen gang før likevel! For en del år tilbake veide jeg 40 kg mindre enn jeg gjør nå, og har flere ganger vært på grensen til å tippe over mot både anoreksi og bulimi. Syntes det var enkelt som student og singel. Var jo bare å trene. Hele tiden. Og slutte å spise... Ingen som la merke til det likevel! Det å ha full kontroll gjorde at jeg holdt psyken i sjakk. Så møtte jeg mannen i mitt liv, fikk selvtillitt, guts til både arbeid og studier, et sunnere kosthold, men samtidig en slappere livsstil. Både på godt og vondt. Hadde ikke behovet for å kontrollere livet ved hjelp av trening og sult lengre. Samtidig hadde jeg ikke samvittighet til å drive et slik hysterisk liv lengre. Ting har nok gått veldig gradvis. Nå har jeg alltid masse på plakaten, men dessverre alt for lite trening. Du kan kanskje risikere å møte dette fettberget av et menneske på mac Donalds en gang. Men tenk deg om før du dømmer... Jeg er på mac Donalds eller tilsvarende kanskje 2-3 ganger i året! Hjemme har vi et sunt og variert kosthold. Godteri har vi bare i helgene. - Og ja, jeg har kuttet det ut enkelte ganger, men det som skjer er at man ender opp med en gigasprekk!!! Brus eller saft har vi aldri i hus. Jeg er en aktiv kvinne, med full jobb, 50% studier og to barn i hus. Vil ikke si at jeg er likeglad med hvordan jeg ser ut, men ønsker ikke tilbake til det gamle livet. Vurderer nå å kutte ut studiene for å få tid og rom til å trene for å få kroppen på plass igjen, men er usikker på om jeg bare skal fullføre først. Jeg vil iallefall ikke tilbake til det gamle livet. Heller lykkelig og feit!!! ...må legge til at jeg faktisk skjønner at du lurer.. Men som sagt; ikke døm om du ser en tjukkas på mac Donalds eller som slenger en sjokoladeplate på butikkdisken. Kanskje er dette den ene gangen i måneden? Eller den ene gangen man sprekker? Kanskje det er denne ene gangen som skal til for at man holder ut en kur?!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #12 Skrevet 16. august 2010 23:31 her. Glemte å få med at - jo, folk la jo etterhvert merke til at jeg hadde sluttet å spise, selv om de ikke så meg i det daglige. Hvor deilig er det ikke å høre at man har slanket seg?! Eller "Nå begynner du å bli tynn"?! Farlig gode kommentarer som motiverer til å fortsette!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #13 Skrevet 16. august 2010 Hehe har 15 kg for mye men hva så. Har lille tulla på 2 1/2 mnd. De fleste av kg skyldes vektøking gravidtenten. Men slankinga får vente til jeg er ferdig å amme lille tulla. Vil ikke begyne slanking mens jeg har henne på bryst. jeg er redd for å miste melken. Er en av de heldig som har nok melk. Kanskje det at jeg har nok til henne er jeg er overvektig haha.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #14 Skrevet 16. august 2010 Ja, alle overvektige er likeglade med hvordan de ser ut, og alle tynne er bare opptatt av utseende og trening. Alle med hud mørkere enn melkesjokolade er flinke til å danse og alle som ikke er akkurat som deg er det antageligvis noe galt med... Alternativt så kommer mennesker i langt flere varianter enn det finnes bokser å sortere dem i.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #15 Skrevet 16. august 2010 Tusen takk 0008. Akkurat det skulle jeg ha sagt om jeg fant ordene!!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #16 Skrevet 16. august 2010 Jeg har ridebukselår. Jippi. Det kan IKKE slankes. Jeg har hatt kontroll på vekta og veid ca 57-59 kg (170 høy) siden tenårene. Foruten lårene har jeg vært på grensa til undervektig i mine øyne, ihvertfall tynn. Jeg har grått meg i søvn mang en natt og har hatt mindreverdighetskomplekser til tusen. Torde ikke ha svømming på skolen - fikk ikke karakter.. Ikke tatt videre utdanning over videregående..hatt lavtlønnsjobber.. Jeg forsto tidlig at det IKKE hjalp å trene (og plastikkirurg bekreftet dette) det gjorde bare musklene under større og ergo større lår. Str. 36 på overkropp, 42 i bukser.. Joda man kan fettsuge, og har sugd ut fettet en gang. Men alt kom tilbake innen 2 år.. Man må jo leve UTEN fett i kosten overhodet for å ikke få det tilbake på samme plass, og det er umulig..så her blir det en ny operasjon snart, og må nok gjøre det med jevne mellomrom resten av livet.. Jeg har sett på tykke jenter og misunnt kroppen dems i mange år.. de kan jo slanke seg og bli fine - hvis de vil;)
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #17 Skrevet 17. august 2010 Jeg forstår godt spørsmålet ditt, HI, dette har jeg faktisk lurt på selv.. har flere venninner som la seg ut og har absolutt ingen intensjoner om å gjøre noe med det verken på ene eller andre måten. Sitter på kafe stort sett hver dag og mesker seg i sjokoladekake og annet godt..Slenging på leppa på et slikt spørsmål vitner bare om at enkelte her føler seg truffet av en samvittighetsbølge, spør du meg..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #18 Skrevet 17. august 2010 og ja, jeg er barnslig, opptatt av å ta meg godt ut, ønske om at samboer skal synes jeg er fin.. mange her inne snakker om at livet ikke stopper opp bare fordi en får en unge, er dere som svarer her resten da? som mener livet stopper opp og gir unnskyldninger på enhver kant bare en får en unge å legge "skylda" på? Nå har de fleste utgangspunktet sikret seg mann og unge, så da driter enn i hvordan en ser ut? jeg blir kvalm..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #19 Skrevet 17. august 2010 det er mange store kvinner med vakkert ansikt og nydelig kropp, jeg har to venninner som sliter med vekta, men de er vakre! og alltid velkledd, rene og smilende <3
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #20 Skrevet 17. august 2010 Er bare en måte å gå opp i vekt,det er overspising. For å holde vekta oppe,må en spise mer kcal enn en forbrenner. Er ganske enkel matte. Så når jeg ser tjukke folk vet jeg at de frotser i mat når ingen ser dem.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #21 Skrevet 17. august 2010 Overspising er faktisk en psykisk lidelse, skulle virkelig ønske jeg hadde anoreksia isteden, de møter ikke samme fordømmelsen....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #22 Skrevet 17. august 2010 overspising pga. psykisk lidelse er ikke relevant for denne tråden. Her er det snakk om vanlige personer i gata som i utganspunktet burde ha alle fortutsetninger for å komme tilbake til gammel figur etter et svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #23 Skrevet 17. august 2010 Hehe, nei! Det er langt flere måter å gå opp i vekt enn å å overspise. Må le av uvitenheten din.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #24 Skrevet 17. august 2010 Stort sett er jeg glad i min egen kropp, og syns jeg ser feiende flott ut til tider...helt til jeg leser sånne tråder som dette. Har 15-20 kg for mye, men overspiser ikke i det hele tatt. Men har fått inntrykk av at det ikke er mulig, i følge dere slanke damer, så da spiser jeg vel for en 2-3 personer til dagen da...i følge dere...det at min 4 år gamle niese spiser mer enn meg, er vel bare løgn eller forvridd sannhet. Tusen takk for at dere nå fikk meg til å føle meg dritt i dag. For deres holdninger som bekrefter det jeg hater ved samfunnet i dag. Du er ikke mer enn du ser ut..og ser du ikke ut sånn som samfunnet vil, da er du et utskudd og personen inni forsvinner i fordømmelser. Det må jeg sloss mot hver eneste dag. Fordommer. Jeg er ikke slank, men er ikke lat. Løper opp flere etg. med trapper uten problemer. Men det er det jo ingen som ser, og da skjer det vel ikke heller?? Gleder meg til å flytte langt bort fra byer..langt ut på landet. Borte fra alle fordømmelser og press til å være som alle andre. Jeg er ikke som alle andre og vil aldri trives å være som alle andre. Hvorfor skal da samfunnet presse oss til å være som alle andre? Frisk som en fisk er jeg.. Sterk som en okse! Kunne brukt hele dyrehagen på å beskrive megselv! Sist jeg var hos legen tok han blodtrykket mitt tre ganger i forsøk på å bevise for segselv at jeg hadde høyt blodtrykk..siden jeg er overvektig.. Blodtrykket var normalt alle tre gangene, men likevel måtte han sende brev til fastlege om at han måtte følge opp blodtrykket mitt... SOM VAR HELT FINT?! ..og nevnte jeg at jeg var der p.g.a. en forstuet ankel?? Hva feiler det noen mennesker egentlig? Hvor er det blitt av toleransen? Hvor er det blitt av forståelse? Hvor er det individuelle mennesket blitt av? Og hvorfor i H***** må vi passe inn i en mal!??!?!?! Hvorfor kan vi ikke få lov til å være oss selv og være som vi selv ønsker?? Syns det er en trist verden barna våre må vokse opp i idag. Altfor mye press på disse søte uskyldige små.... Sukk.....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #25 Skrevet 17. august 2010 Mennesker er vakre, i alle fasonger. Men man må ta var på seg selv. Noenvil alltid være "overvektige";- uten at de er det...Noen er født med "Noen kilo for mye". Og det er helt greit. Det som IKKE er greit er og slutte og tenke helt på hva man putter i seg,- når..At det er viktig og trimme/trene HVER dag, om man ikke har en jobb som krever MYE bevegelse. (barnehage, sykehus, snekker/konstruksjon osv er yrker man kan få rørt mer enn nok på seg) Selv om man ikke blir seende ut som Heidi Klum, eller Kate Moss om man spiser sundt og trener, så er det ikek bortkastet. MEn det virker som at folk ikke orker og anstrenge seg hvis man ikke blir seende ut som "mr. eller mrs. perfect"..OG det er DER problemet ligger. Man må akseptere at man ikke blir toppidrettsutøver av å trene 2 timer 7 dager i uka, da må man trene 7 timer 7 dager i uka..FOrtsatt er det ikke sikkert man vil SE ut som en....Men man kan være i super god form og kjempegodt trent med å trene halvannen time 3 gang i uka. Men man trenger ikke SE ut som en verdensmester i fitness, selv om man fysisk sett er i like SUNN form son en. Jeg trener 1,5 timer 6-7 dager i uka og passer på maten min. Men koser meg med øl og vin og alt mulig av godterier og "fy.mat" i høytider og helger. ALt med måte og til sin tid. JEg SER ikke ut som jeg trener så mye, jeg ser vel ikke ut til å være i spesielt god form i det hele tatt. Men jeg løper 2 mil på under 2 timer, og har trent bort alt jeg hadde av begynnende ryggplager og slitasjehofte. OG jeg er fornøyd med det. FOrnøyd med de resultater gir, sel vom de ikke er "synlige"..OG det er DET folk må lære. At helsegevinsten er noe man får kjapt.Og som er det viktigste. GOdta de kilo for mye du har, men ta vare på derg selv. SÅ holder man seg frisk, og man blir ikke overvektig ut over det normale.. Og ved svangerskap. FOr noen er det normalt og legge på seg 30 kilo, som ikke forsvinner av seg selv...Selv brukte jeg 4 år på og komme ned til machvekt igjen...Men det NYTTER...Ikke gi opp..Lev sundt, tren, og vekta VIL bli "Normal",- det som er normalt for deg.Jeg KUNNE fortsatt i samme tralt med snop flere kvelder i uka, ikke trent, tatt opp røykinga igjen, men da hadde svangerskapskiloene ALDRI forsvunnet og jeg hadde veid 100+ istedet for 75........MEn jeg valgte sunnhet fremfor å strebe etter å se så jævla perfekt ut, og da ordnet ting seg selv.. JEg godtar at jeg ikke blir slank og "perfekt", men det bryr meg ikke, så lenge jeg KJENNER kroppen ha det bra. Utseende skal man ta vare på, men man skal ikke leve sundt for å utseende sin del, da greier man aldri gjennomføre det, fordi man alltid har urealistiske mål om hvordan man helst skulle sett ut. Man må leve sundt for sin egen del, for sin kropp sin del...Uten en frisk kropp, så kommer man ikke langt. Men en frisk og SUNN kropp, selv med 10 kilo "for mye";- er gull verdt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå