Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #26 Skrevet 16. august 2010 Her i dåpen til minste mann gjekk 2 av faddrene,før kakene var servert,fordi de hadde så lang heimreisetid....eg husker eg var veldig skuffa og lei meg....!!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #27 Skrevet 16. august 2010 Hva har det med saken å gjøre? Man lar da ikke være å gå i bryllup fordi man ikke har tro på ekteskapet. Festen er viktig for dem som inviterer til den.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #28 Skrevet 16. august 2010 Jeg synes det er ufølsomt og frekt å gå midt i et høytidlig selskap. Man kan ikke takke ja til to selskap som kræsjer sånn. Da bør man velge et av de. Je synes det er rart at så mange her inne mener at det er helt greit. Da har dere isåfall dårlig oppdragelse og ingen forståelse for etikette. En uhøytidlig fest hos venner eller en uhøytidlig familiesammenkomst er selvfølgelig noe annet.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #29 Skrevet 16. august 2010 Jeg forstår at du ble skuffet! Det hadde jeg også blitt....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #30 Skrevet 16. august 2010 Men de gikk jo ikke fordi det var så kjedelig eller fordi de skulle hjem til nyhetene, de hadde et annet selskap å gå på. Når man ikke kan klone seg selv så m¨å man heller dele tiden man er i besittelse av.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #31 Skrevet 16. august 2010 Noen gang MÅ man dele seg slik. Vi har selv gjort det..Vi ville ikke velge noen fremfor andre om vi føler disse er like "Nære"/"viktige" for oss... SÅ tar vi det som er lengst unna hjemmet først, og "fortsetter" hos de som bor nærmest hjemmet vårt.. Ikke alltid,- "de inviterte oss først" er like greit og bruke, nemmelig. Og bryllup til en venninde er viktigere enn dåpen til ungen til venninda osv osv..Og vi har mange perosner rundt oss som betyr mye for oss, og som vi gjerne vil være sammen med på deres store dager::Det være seg bryllup, barnas dåp/konfirmasjon, rund-dager, innflyttingsfest osv osv....Og når det er mest praktisk deler vi opp dagen, noen gang deler vi oss opp som famili osv...SÅnn gjør "alle sammen" vi omgåes med. OG vi forstår da at man må ikke alltd velge mellom en venn/slektning fremfor en annen... Synes HI reagerer helt rart..De sa jo fra at de dro og greier.:Jeg forstod overskriften som at noen bare reiste seg fra middagsbordtet og dro, uten og si hverken hadet, eller at de skulle noe annet.....Nei, dette er noe av det mest barnslige jeg har lest. OG bare bekrefter at mange av dagens barn VIRKELIG er prinser og prinsesser i eget hjem og vokser opp i den tro at INGEN andre i verden er like vikitg som en selv...OG at ignen har "Rett" til å si de i mot, eller fortelle de hva de skal gjøre, og alle har vær så god og stå på tå hev for hvert el lite ønske man måtte ha.....
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #32 Skrevet 16. august 2010 Men da har dere kanskje sagt fra til de som har festen at dere har tenkt å gjøre det på den måten og om det er greit...? Da er man i det minste forberedt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #33 Skrevet 16. august 2010 Hvis man har kjempestor slekt og omgangskrets blir det kanskje sånn. Men min tante og onkel skulle ikke videre til noe på linje med bryllup, dåp eller konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #34 Skrevet 16. august 2010 Da datteren min ble døpt kom faren min og kona hans i kirken, men ga beskjed etterpå om at de dessverre ikke kunne komme i selskapet, da de skulle på besøk til min bestemor som hadde bursdag to dager etterpå.. Nå er de begge uføretrygdede og kunne ha dratt til bestemor på bursdagen hennes på dagen hun fyllte år.. Da broren min døpte sin førstefødte ringte faren min til meg og sa at de dessverre var blitt syke, så de kunne ikke komme i dåpen... Nå har vi sluttet å bli overrasket eller oppgitt, mannen har helt klart blitt kastrert av den nye kona.. Det gjenstår jo å si at da datteren til kona hans skulle døpe ungene sine, så var de selvfølgelig gjester, ja til og med faddere til den ene.. Om tanten og onkelen min hadde gått før selskapet var over, hadde jeg nok ikke tenkt noe særlig over det, uforutsette ting kan skje, men om det hadde vært tante/onkel/fadder/besteforeldre av barnet syns jeg det blir noe annet.
Mor Løvehjerte Skrevet 16. august 2010 #35 Skrevet 16. august 2010 Her dukka ikke folk opp som sa de SKULLE komme engang. Og det uten å melde avbud. Da var jeg sur gitt.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #36 Skrevet 16. august 2010 Nei, Noen ganger må man velge! Ikke dele seg likt! Mener da det hadde vært bedre om de hadde kommet med en annen undskyldning og heller ikke kommet, i steden for å reise midt i selskapet!! Det er utrolig frekt! Greit dere ikke syns dåpen er så høytidelig,men det kan vel hende HI syns det? Spiller ingen rolle hva du syns selv, for de som inviterer er det viktig! Utrolig respektløst! Helt enig med HI!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #37 Skrevet 16. august 2010 De opptrådte veldig frekt og uhøflig. Man forlater ikke ett familieselskap for å gå i et annet! Det er som å si at "vi vil ikke være med dere lenger, de andre er mye mer spennende og vi setter dem høyere enn dere, og deres kaker er sikkert bedre." Har de sagt ja til en invitasjon, må de fortelle andre som kommer med invitasjon senere at de er opptatt! Disse folkene eier ikke dannelse og du har god grunn til å være sur og fornærmet på dem!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #38 Skrevet 16. august 2010 Folk eier ikke folkeskikk lenger og aner ikk hva dannelse er. Det var regler som ble lager nettopp for å unngå å såre og støte andre mennesker! På tide å ta dem fram igjen!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #39 Skrevet 16. august 2010 Om en konfirmasjon er mer formelt der du kommer fra, så er det stedet helt blottet fra viten om hva en konfirmasjon egentlig er.. uansett, så er en dåp en stor begivenhet i barnets og familiens liv. Det er sto ikke om liv å død at de gikk, men det at de velger pose og sekk issteden for å velge en av festene.. De burde i det minste ha avtalt dette på forhånd, for onkelen og tanten til vedkommende betø sikkert mye for dem. man går ikke midt i en invitert, formelt og stor fest! Dette blir for egostisk.. akkurat som disse som er nevt her, som reiser i fotballkamo eller på konsert midt under et bryllup. DET er uakseptabelt. familien burde gå før englands hjemmekamp!
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #40 Skrevet 16. august 2010 Var de de eneste to gjestene, så skjønner jeg at du ble skuffa. Om det var flere igjen, så ville jeg valgt å være litt storsinnet, satt pris på at de kom og var en stund, og oversett det at de ble nødt til å dele seg. Det er mye mer sympatisk enn å furte som en annen 4- åring for at ting ikke ble akkurat som du hadde tenkt. Jeg tror også at den dagen barnet ditt skal konfirmeres, så vil du oppdage og mene at en konfirmasjon er en større fest og feiring enn en dåp. Mange har prøvd å forklare deg at dette ikke var verdens undergang, men det virker som om du VIL være fornærmet, og at du VIL at dette skal være grusomt slemt. Det får deg til å framstå som uhyre selvsentrert og ute videre forståelse for at andre ikke mener at du og dine er sentrum i universet. Voks opp...
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #41 Skrevet 16. august 2010 HI her. Det er naturlig at jeg som tantebarn ikke betyr like mye for dem som deres barn og barnebarn. Men akkurat den dagen forventet jeg at de skulle være på plass, da jeg hadde gjort det på en skikkelig måte og invitert lenge på forhånd. Tanta mi hadde endog sagt måneder i forveien at hun kunne hjelpe til i dåpen vår, og da sa jeg at de kunne være med som gjester. Hun bakte også ei kake til dåpen, og sa for bare dager siden at hun var glad for å slippe å gå i det andre selskapet fordi det kom til å være så mange barn der. Så denne omsnuingen kom som en overraskelse på meg. Jeg hadde ikke planlagt å være en konkurrent til deres barnebarn, så dette var uflaks.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #42 Skrevet 16. august 2010 Mennesker gjør mye rart. Mangel på folkeskikk er en av de tingene. Iforhold til dåp har jeg også opplevd ting som mormor, ville ikke komme pga navnevalg, men dukket opp alikevel, upyntet.. Min beste venninne som jeg spurte om å være fadder, før barnet var født, hun takket ja,- dagen før dåpen fikk jeg melding om at hun ikke komme alikevel
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #43 Skrevet 16. august 2010 Jeg hadde nok ikke tatt det så tungt som du men vært glad for at de kom til dåpen
Anonym bruker Skrevet 16. august 2010 #44 Skrevet 16. august 2010 En annen vinkling på saken er slik: Tanten og onkelen din bryr seg nok om dere til å virkelig ville dele barnets store dag. Hadde de ikke brydd seg ville de avlyst hele dåpen, men de valgte altså å komme for å være med dere lengst mulig. Feiring i familien kan være mangt, personlig ville jeg langt på vei prioritert en feiring i familien framfor deg HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå