Gå til innhold

koke flasker?men hva med annet bestikk og tallerken til de små?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mye sammenblanding her. Pell dere inn på flaskeforumet for riktig informasjon...hehe!

 

Bakterien e sakazakii (er vel ikke noen melkesyrebakterie akkurat?) er en bakterie som produsentene av mme sliter med til tider. Denne tar man knekken på ved 70 graders temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bakterien E.Sakazakii er potensielt livsfarlig for spedbarn og dør ved 70 grader. Og denne kan finnes i MME.

 

jeg bruker helst ikke zalo, og vasker ikke mine i oppvaskmaskin, fordi flaskene STINKER oppvaskmiddel.. Hva kommer dette av? Selve suttene skyller og koker jeg alltid, fordi det virker som at de suger til seg oppvaskmiddelet?

Hva gjør dere andre? Betyr dette at ungen får i seg oppvaskmiddel?

 

Har hørt at man kan ta vann og potetmel i flaskene og putte dem i fryseren for å fjerne lukt..

 

På sykehuset der jeg fødte, bruker de ikke oppvaskmiddel, de bare skyller og koker flaske og sutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende er hentet fra en WHO rapport om emnet

 

"Det anslås at 1 per 1000 000 barn blir smittet av E.Sakazakii. Tidligere var dødsraten over 50% for barn som ble smittet. I de senere år har denne sunket til under 20%. Spedbarn kan få permanente nevrologiske skader etter en E.Sakazakii-infeksjon. Det er også funnet bakterien i avføring og urin fra spedbarn som ikka har hatt symptomer på smitte. Man har ikke klart å spore denne smitten til andre mikroorganismer enn E.Sakazakii. Man vet ikke hvorfor spedbarn er mer utsatt, men pH-verdien i magesekken er mindre sur enn hos voksne, noe som kan gjøre det lettere for bakterien å overleve. Småbarn under ett år er i risikosonen, og blandt disse spesielt premature barn med nedsatt immunforsvar. Bakterien har også vært kilde til sykdom hos voksne. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...