Gå til innhold

Hva måtte dere ut med i forbindelse med skolestart til barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I år har jeg ikke kjøpt en ting til skolestart, og har ikke planer om det heller. Hun ene lurte farmor til å kjøpe penal til seg, så det har hun fått. Hun måtte kjøpe for sine egene penger sa jeg, helt til hun lurte farmor.

 

Min manns ene barn har fått ny sekk, men den var det mammen som kjøpte. Vi kjøpte sist hun måtte ha.

 

Klær får de ikke nye, vi kjøpte masse nytt tidligere i sommer og det holder syns jeg.

 

Førsteklassingen i fjor fikk kjøpe seg akkurat hva tøy hun ville ha, hun endte opp med en kjole til 69kr og ville ikke ha noe annet. Praktisk syns jeg. Hun som er to år eldre var ikke noe serlig mye dyrere hun heller.

 

Bokbind har ingen eav ungene her i huset skulle ha i førsteklasse så det har vi ikke kjøpt. jeg har masse bokbind i forskjellige farger, som også blir brukt til innpakkningspapir. Ungene har vært fornøyde med de, for de kan gå amokk i klistrmerkeboksen min og tegne på utsiden. De har aldri spurt om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ungene blir ikke mobbere selv om foreldrene ikke synes 245 kr er særlig mye vettu. Driter ikke penger vi heller, men har da nok til å unne ungen noe litt ekstra innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter sååå loddrett i miljøvern....

 

Kjøper det jeg vil til jentene mine,og det de vil ha,fordi vi har råd til det,og ønsker det beste for jentene og skolegangen :)

 

Morro å shoppe :))

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driter loddrett i miljøvern?

Ja, nå fikk jeg respekt for deg, HI. Det var jammen en intelligent ting å si sånn på tampen.

 

OG:

Det heter PENNAL for HELVETE!!!!!!!

Kanskje en ide å bruke noen penger på norsk ordbok i samme slengen? Siden du driiiiiiter loddrett i miljø og har ræva full av penger...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolestart i år. Kjøpte ny sekk. Hmm... Det var visst det. Kjøper aldri nye klær til skolestart. Klesskapet flyter over av fint tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt som begynner i andre klasse i morgen og vi har ikke kjøpt inn noe...Hm.. Begynner å tenke om vi burde kjøpe noe..?

Penal og ransel har han fra i fjor. Klær og sko har han jo massevis av. Matbokser også. Fikk gratis drikkeflaske på fotballskole.

Bokbind bruker vi ikke.

 

Snuppa som går i barnehagen har heller ikke fått noe nytt, men regner med at begge ungene må ha både nytt regntøy og skotøy til høsten.

Og etterhvert vinterklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvilke tråder som utarter her inne på forumet...

 

Er det nødvendig å bruke så mye penger på pennal osv? Nei. Er det OK? Ja.

 

Verre er det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verden går jo under i 2012 så det er jo om å gjøre å bruke så mye penger en får til før vi alt og alle blir slettet med jorden :))

 

Ikke sant ?

 

Nødvendig,....niks.

men har man råd har man lov :))

 

Syns bare sååå synd på de som kommer på skolen med samme penal som i fjor,samme klæra,samme matboksen osv.......er lærer så ser mye rart kan man si.......

De som ikke har noe å vise fram,når alkle andre skal vise fram det de har fått nytt når skole begynner igjen....huff.

 

Og må si at mamma har så dårlig råd hun at jeg ikke får noe nytt.....ikke morro det for en på 7-8 år.

 

og de som skal fortelle hva de har gjort i sommerferien og har ingenting å fortelle utenom at de bare har vært hjemme å kjedet seg......atter huff.

 

alt pga foreldrene har sååå dårlig råd liksom!!! men råd til røyk,øl,vin,sprit og ting til seg selv har de ja....har a sett dere på feks danskebåten,i sverige....jadda hamstre til seg selv kan de.

 

Skam dere de som føler seg truffet!!

 

Stå på HI,du vet hva det vil si å være en god mamma :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det var jo dagens innlegg, 19:22.

 

Ta deg sammen og slutt å lyv! Med dine skriveferdigheter og intelligens er du heldig hvis du får sitte i kassa på Rimi.

Det er du som burde skamme deg.

 

Det er IKKE vanlig at barn stiller på skolen med ny matboks og nytt pennal hvert år. Skolen legger heller ikke opp til at det skal være et materialistisk press på foreldre eler barn.

Det er mange barn som KOSER seg hjemme, på hytta, hos besteforeldre/familie, eller hos venner i sommerferien.

Det å lære barna sine ekte verdier og styre unna kjøpepresset og sauementaliteten har ingenting med økonomi å gjøre. Du er helt på jordet når du antar at barn som ikke stiller med alt nytt til skolestart kommer fra ressurssvake hjem med foreldre som drar på fylletur med danskebåten.

 

Du har virkelig noe å lære. Det er så trist med foreldre som overfører det tragiske verdisynet til barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi har masse klær og noen nesten ubrukte klær, som ho kan bruke..

*skolesekk fikk ho med mormora si

*penalus fikk ho til bursdagen sin

* Klistremerker til bøker 29.90. (hello Kitty)

* 2 ruller bokbind 14.90x2

* Joggesko og innesko til gymtimer fikk ho med bestemora si

* Matboks og drikkeflaske har ho fra før og det ser helt nytt ut, så det trenger ho heller ikk..

 

Så vil si vi ikke har hatt mye utlegg på skolestarten til pia vår..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...