Gå til innhold

Hva tenker du om folk som røyker hasj?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Folk som røyker mye hasj er skitne, de mister perspektiv på personlig hygiene mm. Jeg tenker også at de søker etter gleden i livet på litt feil plass... og litt tapere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som er så opptatt av at det er lovlig eller ikke. Jeg siterer Martin Luther King "Never forget that what Hitler did in Germany was legal".

Loven sier ingenting om moralen.

 

Og nei, man risikerer faktisk ikke fengsel om man tar seg en joint innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje et poeng, men det er oftere at lovlige ting er umoralsk/urett enn at ulovlige ting er moralsk/rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant nok. Men nå tenkte jeg på akkurat denne debatten. Mener du at det er moralsk uriktig å ta seg en joint? Fra en naturlig plante? At det er mer feil en å drikke en gift som er menneskeprodusert og som gjør deg enda mer sløv og ukonsentert?

Dere snakker om tradisjoner, men det må gå ann å tenke litt selv her. Jeg har aldri røyket selv, og tar gjerne noen glass vin. Jeg mener alikevel ikke at det er noen moralsk urett å ta seg en joint.

 

Jeg bodde sammen en som røyket da han studerte til eksamen i medisin. Hver gang han hadde en stor eksamen røyket han, og pugget. Møtte opp på eksamensdagen upåvirket selvsagt, og fikk alltid strålende resultater (dette var før stått, ikke beslått i medisin). Han klarte altså å konsentrere seg bedre da han røyket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er skummelt. At man må ruse seg for å konsentrere seg bedre.

Her i gården er det nulltoleranse. Det er ulovlig og jeg ser faktisk ned på folk som røyker hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier jo litt. At man må ruse seg for å klare en eksamen. Ja, det er faktisk fryktelig skremmende.

Hva hadde du sagt om han hadde drukket alkohol hver gang han gjorde det? At han MÅTTE drikke for å greie en eksamen?

 

Det at alkohol er ille, gjør ikke hasj noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ville løftet et øyenbryn dersom en person hadde tatt sag et glss vin eller to mens han/hun leste til eksamen... Garantert.

Men sånn er de inngrodde holdningene våre her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir betydelig mer ruset av en hel joint enn et glass vin. Sammenligningen blir kun gyldig om man sier en flaske vin. Og da er man på bærtur- da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dem skal jeg pågripe for brudd på narkotikalovgivningen. Og at de er mindre intelligente dersom de faktisk TROR at det er mindre skadelig enn alkohol. Read and learn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jeg kjenner som røyker slikt, er velutdannede, opplyste mennesker så hadde ikke tenkt så negative tanker om dem:) Etter det, så jeg hadde tenkt; Heyy.. Årevis siden sist jeg prøvde, har du et drag til meg også?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at dem er idioter,håpe dem ikke har barn for det er jo oxo noe av ett menneske og se opp til ,det er jo ulovelig og utrolig umodent og driv på m sont.. hadde barnevernet funnet ut av det hadde de mista unga tvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ei flaske vin ligger jeg strøken, husker ikke hva jeg har sagt eller gjort, snøvler, sjangler, spyr og er helt ødelagt neste dag/døgn.

Derfor drikker jeg skjelden alkohol og ALDRI ei hel flaske vin!

 

Jeg tar meg en joint i blant, alene eller sammen med andre.

Den får meg til å roe ned kroppen og senke skuldrene etter hverdagens kjas og mas. Jeg kjenner meg lett påvirket, men ikke direkte beruset.

Etter 4 kan jeg gå med på at jeg er rusa, men selv da er den ute av kroppen i god tid før morran kommer og jeg slipper noen form for hangover.

 

Så kan folk selv gjøre seg opp en mening om hvilken gift som er mest skadelig. Og husk at sprit over 60 prosent åsså er kriminelt her i landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som drikker sterk sprit er like harry som de som røyker joints.

 

Og det høres jo fryktelig trist ut å måtte ta seg både en og fire jointer for å greie hverdagen. Det er jo nettopp da man har et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...