Gå til innhold

Hvorfor ønsker absolutt alle seg jente?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fordi når de blir voksne drikker de sprit, banker kona si,kjører i fylla, bruker narkotika, spiller bort pengene sine på poker, voldtar kjæresten sin og naboen, banker mora si, brenner ned hus, gjør herværk, kjøper prostituerte, driter i familien sin, snyter på skatten, tagger og raserer, råner, røyker hasj, får barn med frk hvermansen som de ignorerer og nekter å betale for, sitter i sofaen og klør seg på balla og forlanger middagen servert, slår hvis de møter motstand, er med i krig og dreper uskyldige, forgriper seg på barn, raner gamle damer og blir aldri mentalt mer voksen enn en 15-åring..

Kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til deg som skrev dette:

 

"Det har jeg. Kjenner en som slet skikkelig, hun var så skuffet da jenta viste seg å være gutt."

 

Det kan jeg egentlig litt skjønne. Jeg hadde veldig lyst på gutt før og når jeg ble gravid, og på ultralyd viste det seg at det var en gutt, og jeg ble veldig glad for det. Men jeg ble iløpet av graviditeten veldig redd for at de hadde tatt feil. Tenk om jeg fødte en jente istedenfor? Da hadde jeg blitt skuffa rett og slett fordi jeg hadde sett for meg en gutt så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alle ønsker seg vel ikke jente, men det er vel ingen hemmelighet at cirka 80% av damene ønsker seg datter og 80% av mennene ønsker seg sønn. Vi vil ha det kjønnet vi er selv, det vi kjenner oss igjen i og identifiserer oss med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av venninnene mine så er de som er "rene" guttemammaer kjempefornøyd med å ha gutter, men de er likevel klar for å prøve på nr 3, for å få jente. Noen nøler fordi de er "redd" for å få en gutt til (da har de kanskje veldig viltre gutter, og håper en jente blir roligere.. selv om de blir da ikke alltid det :-) )

 

Selv håpet jeg på at jeg i alle fall ville få EN jente. Har alltid hatt lyst til å få en jente, men selvfølgelig også gutt. Nå har jeg to jenter og er superfornøyd, og kunne gjerne tenkt meg å få en jente til. Eller gutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er det virkelig revnende likegyldig. Jeg ønsker meg barn. Punktum.

 

Jeg skjønner at andre kan ha andre følelser rundt dette, og det må de selvsagt få lov til. Så har jeg også lov til å synes at det virkelig er et luksusproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man jente slipper man gretne svigerdøtre senere i livet.

Når gutter blir menn og får dame må de gjerne kutte mer bånd, svigerdøtrene kan ha en merkelig formening om det ene og det andre.

At man ønsker seg jente har ofte også med det å gjøre at man håper på mer omsorg når man blir gammel og da er definitiv egne døtre mer brukbare enn sønner.

 

Jeg er glad i min svigermor, men tenker med skrekk og gru på en svigerdatter som det finnes så mange her inne på BIM/DIB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ønsker damer seg jenter?

Og hvorfor ønsker menn seg gutter?

 

Kan det være at det er mye snakk om jentebabyer fordi vi er på et forum der flest jenter skriver?

 

 

Er mamma til to gutter.. Under begge graviditene ønsket jeg meg jente.. Da jeg fikk vite kjønnet, har det begge gangene vært en opplevelse av "OH MY GOD, WHAT WAS I THINKING???!!!!" såklart ønsket jeg meg gutter og en jente ville ikke vært det samme, og livet kan ikke være mer perfekt enn med en guttebaby i magen eller utfor :P

 

Det har vel med identifisering å gjøre? Jenter er litt mer lik enselv, sminke, kjoler osv, og for menn det samme med gutter..

 

I tillegg, et viktig punkt, er barnebarna! Har du bare sønner, så må du sørge for å være god venn med barnebarnas mor, om du vil ha mye kontakt med barnebarna :P Har du døtre vet du at du som mormor vil få god kontakt med dem :)

 

Tror ikke at jeg kommer til å få flere barn, er kjempefornøyd med de to sønnene mine, men skulle jeg bli gravid igjen, ser jeg ikke bortifra at jeg kommer til å ønske meg jente til jeg får det bekreftet eller avkreftet, men er det en gutt så kommer jeg vel til å få den samme følelsen som jeg har fått tidligere, at jenter er totalt uønsket, nesten så man misliker jenter litt :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ønsker faktisk ikke alle seg jente, men de fleste er glad og fornøyd uansett hva de får, største ønske for folk er å få et friskt barn.

Jeg ble først mamma til en gutt og var opp over ørende lykkelig over å være guttemamma, så da jeg fikk ei jente så ble jeg nesten litt usikker, ikke skuffet, men jeg var så vant til å være guttemamma at jeg aldri hadde sett for meg hvordan det var å ha en datter, hadde forventa å få en gutt til egentlig.

Synes nå det er topp å ha begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...