Gå til innhold

Ekel svigerfar :-S


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt problemer med å komme over ens med svigerfaren min. Han er av den gamle garde, hvor kvinnen hører hjemme som vaskehjelp, kokk og noe å ha i senga. Har hatt noen "fighter" med han ang sønnen hans (samboeren), da han maser for mye på sønnen om hjelp, og samboeren ikke klarer å si nei til familien sin.

Svigerfar har også misshandlet svigermor før, da barna dems var små, noe som har gjort hele familie situasjonen noe inntens, hvertfall den dagen samboeren og søsken gikk lei og ga han bank, etter dette har han ikke rørt svigermor (heldigvis). Men det blir jo veldig intenst når vi er på besøk ol.

 

Saken nå er den, jeg går gravid, noe alle er lykkerlige over. Men jeg takler ikke sviger faren min i det hele tatt nå! Brystene mine har vokst en del allerede, og når vi er på besøk, så sitter han bare å stirrer i "kløfta", legger hendene på låret mitt osv. Har sagt fra til han på to mans hold, at jeg ikke vil ha noe av denne oppførselen, men den bare fortsetter!

Vil helst ikke at sambo skal oppdage dette, eller få høre om det, da han kan velge å stenge foreldrene sine helt ute, og det er jo ikke rett ovenfor svigermor! Ligger også en stor sjanse for at sambo kan ende opp med å rundjule faren sin, noe jeg oogså vil unngå, for han får så alt for dårlig samvittighet, bare da han er streng mot familien sin :-S

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med situasjonen :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som om jeg drar verdens største kløft? Nei.

Men kan jo ikke pakke meg inn som om det skulle være glo varmt heller da, med tanke på at jeg er glo varm når jeg går gravid.

Er ikke sånn at jeg ville sitte ved siden av han, jen kan jo ikke bare gå og be andre flytte på seg, så jeg får sitte et annet sted. De hadde masse besøk når vi kom dit i går, og enestee ledige plassen til meg ble ved siden av han, dro på meg hettejakka og dro glidlåsen helt opp, og til og med da ble han sittende å stirre og ta på meg :-(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ville jeg funnet meg en kjøkkenkrakk eller noe å begrunnet det med at det ble så varmt å sitte så sammenpresset i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har gitt ham beskjed på tomanns hånd, så da hadde jeg rett og slett sagt det høyt ut når andre hørte på:

Kan du vær så snill fjerne hånda di fra låret mitt? Og ikke kikk der er du snill, jeg er her oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så lett det heller, da de kunn har 3-seteren + 3 stoler (som alle var opptatt da vi kom) og sambo tok eneste kjøkkenstolen, fordi han ikke takler å sitte ved siden av faren sin, hadde jeg bedt om stolen, så ville han forstått at det var noe i gjære :-S

På kjøkkenet er det to benkkrakker, + den stolen sambo satte seg på.

Gikk en halv time, så ba jeg om at vi kunne få dra hjem, skylte på at jeg ikke var i form pga svangerskapet. Prøver som regel å få samboeren til å ringe dit før vi kommer, så jeg vet sånn ca hvordan jeg skal håndtere situasjonen, men da det ikke funket i går, så kom jeg midt i ubehageligheten, er ikke ofte jeg blir sittene nær den mannen, men enda om jeg setter meg en annen plass, så pleier han jo fortsatt å glo :-(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, burde nok det. Men er ganske så "bløt" av meg, klarer ikke tanken på at samboeren skal måtte hamle opp med faren sin igjen :-S

Hver gang det blir problemer, så går det ut over sambo og svigermor, to helt uskyldige parter :-(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen for en ekkel gris!

 

Greit nok at eldre menn liker yngre damer.. men ikke din sønns kone...

 

 

Jeg selv hadde sikkert likt yngre damer når jeg blir 50+, menneh.. ikke min sønn's kone.. det er for dumt.. jeg synes du burde prate med svigemor.. Og kansje samboern din på en pen måte.. slik at han selv kan prate med svigerfarn Uten å jule han opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med at svigerfaren din får litt juling, han må jo selv synes det er greit å banke folk. Du skrev jo at han banket kona.

Bedre du sier ifra nå, tenk hvis han begynner å klå på barnet du venter også. Mannen er jo tydeligvis ikke god i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da for svarte ha lov til å vise så mye kløft man vil uten å bli tafset på av svigerfar! Skjønner ikke tankegangen til damer som sier sånn. Er det greit å voldta fordi dama har miniskjørt? Nei, selvsagt ikke. HI skal i alle fall ikke føle at hun har noe skyld i dette fordi hun viste kløft eller fordi hun satte seg ved siden av sin ekle svigerfar.

 

Denne mannen trenger en offentlig reprimande. "Hold fingrene dine for deg selv!" Det var det man skulle sagt.....hvis man tør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han noen sinne skulle rørt barnet, så skulle jeg nok slått han helseløs på egen hånd :-( Men klart, vil jo stoppe dette før det går for langt på noen måte.

Svigermor kan jeg jo ikke prate med det om, hun er alt for redd beltet hans, til å kunne gjøre noe, enda det er 10 år siden han sist slo henne, hun er blitt så underkua, at hun gjør alt han ber om, uten å mukke.

Når det gjelder samboeren, så tenker jeg jo litt på dette med at han snart skal bli pappa, han er en følelses bombe for tiden :-S Kan rett og slett gå FOR langt med julinga.

 

Har vurdert å prate med brødrene hans om dette, da de tolerere faren sin, men også kan sette han på plass om det trengs.

Men blir det egentlig rett av meg? Å dra de inn i dette?

Er så redd for å legge nye problemer i familien dems :-(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bare turt det :-( Men tenker for mye på svigermor og samboeren i denne sittuasjonen :-( Blir så lett "pingle" når de er i bildet, vil så gjerne verne de fra alt dette!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si ifra til noen. svigermora har det tydligvis ikke bra.. å er vell kunn sammen med han for trygghet å ha en plass å bo..

 

DU må rette opp i dette, ellers får svigermora di ALdri passe på hennes barnebarn alene.. hvem vet ka svigerfaren ville gjort.. å barnevakt er velldig viktig for at et forhold skal fungere ordntli.. snakker om experience her. hadde ikke barnetvakt p 2 år og vi er helt på randen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok hun er sammen med han av andre grunner.. Ala; livredd for hva som vil skje om hun prøver å dra fra han.

 

Samboeren er på jobb i dag, og ene broren hans kommer over for å hjelpe til med ved stabling i dag, får vel bare "hoppe i det" og be han om råd/hjelp. Da det er han som er eldst i flokken, og som holder familien nok så i skinnet, så føler jeg nå at det kanskje er mest riktig å gå til han med dette, han er flinkere med ord, og har lettere for å prate brødrene sine til rolig fornuft.

Vi har jo flere familie medlemer ol som kan være barnevakt, men vil jo ikke frata svigermor en slik glede heller. Så må jo finne en løsning på dette, uten at noen ender opp på sykehus/fengsel? :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du det ikke til samboeren din?

Det tror jeg at jeg hadde gjort. I alle fall når jeg vet at han ikke ser så voldsomt opp til han likevel.

Ja, du kommer nok til å ødelegge forholdet ytterligere, men det er ikke din feil. Det er din svigerfars feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi faren hans er den eneste som kan bringe samboeren min til å bli volderlig :-S

Og nå som samboeren går med nerver i spenn over ungen vår, (har hatt en del problemer i svangerskapets løp) så er jeg redd det hele kan gå FOR langt :-S Vil jo ikke risikere at samboeren ender opp med politiet på seg eller noe :-(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vurderer å få en stopp på dette nå. Om du har tenkt til å amme babyen din blir ikke situasjonen bedre kan du tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg ville ha sagt til samboer at du ville snakke med han. Hadde satt han ned i helt rolige omgivelser, og fått han til å love å ikke gjøre noe overilt - hvis ikke sier du ikke hva du har på hjertet.

 

Etter han har lovd det, blir det vanskligere for han å eksplodere og gjøre ting han angrer på senere.

 

Så finner dere en løsning på problemet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette far/sønn forholdet er det ikke så lett å gjøre ting på denne måten, og vil ikke at sambo skal bære nag resten av livet heller, bare fordi han utagerer :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir med storebroren jeg, han er stabil, og vet hvordan han skal håndtere hele familien.

Det kan hende han også går for å rundjlue faren sin, men han klarer å beherske tempramentet sitt ovenfor han. Noe små søsknene ikke er like flinke på :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg vil finne en løsning på dette nå, var ikke slik før, men etter at brystene har utviklet seg, så virker det som om det er det eneste han ser når jeg kommer på besøk :-S

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERREGUD, at du finner deg i dette! Syns du er dum, jeg. Hadde klart sagt fra til min samboer om noe slikt, og ikke giddet å besøke en slik svigerfar. Da får dere hente svigermor tll dere, eller besøke når han er ute. Makan til dust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...