Gå til innhold

Datteren min har downs syndrom...Og hennes stefar,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så siden du ble mishandlet som liten, så er det altså greit at jenta di også blir det?

Fy faen for et menneske du er!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det virkelig nødvendig å "hyle" sånn??

Skrevet

HAN MISHANDLER HENNE PSYKISK!!! Ser du virkelig ikke det??

Hva tror du det gjør med henne å bli behandlet på denne måten?

Du aner virkelig ikke hvilken skade noe slikt kan gjøre!

Jenta di er ekstra forsvarsløs og uskyldig, og det gjør jo saken tusen ganger verre!

Og du- det er INGEN normale mennesker som får seg til å behandle et sykt barn på denne måten. Mannen din må jo være fullstendig blottet for empati og medfølelse, han må være svart i sjelen som får seg til å behandle en stakkars liten unge som atpåtil er psykisk utviklingshemmet på en slik forferdelig måte!

Han er IKKE noen god mann!

Skrevet

Du skrev jo at han dasker henne på rumpa!!! Fordi hun SIKLER?????

Han slår barnet ditt for noe hun ikke kan noe for.

Ja, du bør vurdere å la henne vokse opp hos noen andre enn dere.

Du virker ikke kapabel til å ta vare på henne.

Skrevet

Det mannen din driver med er straffbart etter norsk lov! Hverken knipsing eller dasking er lov lenger, det er nå blitt FORBUDT!

Skrevet

Sifra til barnevernet at du vil at datteren din skal bo hos noen andre, og sifra deg foreldreretten. Det vil være det beste for jenta.

Du og mannen din er hvertfall ikke skikket som foreldre for henne.

Skrevet

Det stemmer og etter min mening burde voksne mennesker som er slemme mot forsvarsløse barn som er mentalt tilbakestående straffes enda hardere.

Det er helt sykt!

For en forjævlig fyr. Og han elsker du???

Skrevet

Du er 20 år og har et downsbarn på 4? Da var du 16 år? Det begynner å skurre mer og mer dette.

Skrevet

hun har skrevet i ett annet innlegg at hun er ett forumtroll. barnslig å dikte noe slikt! men flaks dette ikke var sant!

Skrevet

Uff, dette ble jeg bare trist av å lese.

Håper virkelig det bare er et forumtroll.

Virker ikke sannsynelig at ei jente på 20 år har ei 4 år gammel datter med downs, da må du jo ha vært 16 år når du fikk henne?

Skulle ikke være så vanskelig å finne ut hvem du er da, Norge er ikke så stort.

Hvis du velger mannen og pengene foran datteren din, og du unnskylder mishandlingen av henne med at du ble jo mishandlet mye verre, og det går jo greit med deg i dag, ja, da har du ikke mye vett i skallen.

Skrevet

"jeg er kanskje dum!!! i deres øyne!!!! men etter å ha vokst opp i forsterhjem til fosterhjem og blitt mishandlet både fysisk, psykisk og sexsuelt så har jeg høyere terskel enn dere kanskje?? barnet mitt har det FINT! men sambo greier ikke helt å tilpasse seg! han har kun dasket henne ett par ganger!! jeg ble slått gul og blå og grønn i min barndom, og DET er barnemishandling!

jeg går IKKE fra han, han er den beste kjæresten jeg har hatt! jeg ba om tips til hva jeg kan si til samboeren min"

DU HI skriver dette (over), hva sier det om deg ???

Du sliter psykisk selv, hva med å komme deg bort og søke hjelp??

Noen vet hvem du er HI, noen kjenner kanskje noen som har et barn med downs i 4 års alderen, noen vet gjerne hvem mannen din er slik som du har beskrevet han og hans familie, alle vet du har 2 barn osv. Jeg håper noen kjenner noen som vet hvem HI er. Blir dårlig av å høre om et barn som blir behandlet slik :(

Har kopiert denne tråden.

Skrevet

Ho skreiv ikke at hun var et furomtroll, men at for alt vi viste kunne hun være det.... Nei søk familierådgivning vest du e gla i jenta de på 4 år. Har jobba med barn som er psykisk utviklingshemmed, og det er ikke lett. Men at det ikke funker i fosterhjem. Er ungen i barnehage så håper jeg at de tar avferer og at barneværne er innom 1 gang i uken og ikke bryr seg er litt drøy.... Nei satse på at nån melde dåkker før misshandling på et lite forsvarsløst barn....

Skrevet

Bare vis han hva du har skrevet her og folk har kommenteret om det, så burde han skjønne det...

Skrevet

Huff nå fikk jeg vondt inni meg. Skjønner ikke at du som mamma har hjerte til å la dette skjer. Det sier vel litt om samboeren din som person, eller? Og daske henne har han jo ikke engang lov til.

Skrevet

Send mannen i terapi, det er han som er den voksne.

Du kan også videofilme hva han gjør og vise han, slik at hans egen dårlige samvittighet spiser han opp før han tør å legge hånd på henne igjen.

.

Skrevet

Herregud! Hvordan i alle dager kan du finne deg i at NOEN som helst behandler din lille datter på den måten? Det er du som mor som har ansvaret for å sette grenser og vise han at slikt godtar du ikke.

Jeg blir seriøst irritert på deg, du kan ikke sitte tilbake å se på at han holder på slik han gjør. Når du fikk ny mann skal han godta din datter og behandle henne på lik linje som sin datter. Noe annet enn det er uakseptabelt. Det gjelder stebesteforeldre og steforeldre. Om de ikke klarer det så MÅ du ta affere!

Han har akseptert en "pakke" når han ble sammen med deg og i den bagasjen var din datter.

Skrevet

Dette var helt grusom lesing. Det er så standard at HI først sverter personen det handler om. Men når andre sier det samme og reagerer med sinne, går HI helt bananas og tar personen i forsvar -så til de grader. Hvis han ikke hadde gjort noe galt, og dattra di hadde hatt det fint så hadde du aldri skrevet innlegget.

Jeg blir sint på deg pga du skylder på at du er ung og ikke har penger. Vel, jeg er 1 år eldre enn deg, alene med to jenter (begge mine er jo friske, så skjønner jo den delen med at dine krever mer) i en by uten familie i ummiddelbar nærhet, jeg går skole i tillegg. Du har allerede besøk av barnevernet, og de kan være til god hjelp ift til avlastningshjem annenhver helg eller lignende.

Det neste jeg reagerer på er at du skriver at han er den beste kjæresten du noen gang har hatt. Vel, du er 20 (!!!) år, du kan umulig ha hatt spesielt mange seriøse forhold. Hadde jeg funnet meg en fyr som hadde bært meg på pidestall, men som ikke var snill med ungene mine kan jeg love deg at jeg hadde kasta han på huet og ræva ut -uten å blunke. Ungene kommer alltid først, det finnes ingen unnskyldning for å bli hos en person som ikke behandler barna dine bra.

Skjerp deg!

Skrevet

det kan ikke være lett, og så klart er du glad i begge barna dine. de er dine barn, det kan ingen ta ifra deg! jeg forstår også at det er en veldig skremmende tanke å være alene med de to... er ikke alle som forstår et jenta di ikke er 4 år mentalt, man kanskje bare to. så slik sett har du da to 2-åringer, hvor kun den ene vil vokse raskt og bli ett mer selvstendig individ om noen år...

i og med at du skriver her, ser du jo selv at dette er et problem. det er veldig trist at du bli så alvorlig misshandlet da du var liten, og kanskje det er som du dier: du har en "høyere terskel"... men det er faktisk psykisk misshanslig samboeren din driver meg. klart du elsker han, det er jo han du har valgt å leve med.

jeg hadde sagt til han at du ser på dette som ett problem. jeg hadde sagt: jeg syntes det begynner på bli litt slitsomt med den lille jenta vår, og det er flere situasjoner som jeg ikke veit hvordan jeg skal reagere. jeg syntes VI skal på å snakke med noen om hvordan vi kan gjøre hverdagen vår litt lettere

på den måten kan du nesten "lure" han litt, men i bunn pg grunn er det hans om sitter å får mest info om hvordan man skal oppdra ett barnmed dows...

lykke til :)

Skrevet

Ehh dette var et tulleinnlegg!!

Skrevet

Helt ærlig: Hvis du tar det opp med ham, og han likevel ikke skjerper seg, ville jeg droppet ham. Datteren din går faktisk foran forholdet, selv om dere har et barn sammen også.

Vil du virkelig være sammen med noen som behandler barnet ditt slik?

Skrevet

Hvorfor er du sammen med han?

Skrevet

Fordi en 16-åring har fått et barn med Downs? Det er riktignok ikke vanlig, men det kan gå an. De fleste barn med Downs blir nå født av yngre mødre, siden kvinner over 38 får tilbud om screening for kromosomfeil - og de fleste som får vite at barnet har Downs, tar abort.

Skrevet

Kjære HI, har ikke datteren din en far hun kan være hos? Så hun slipper å være i et slikt miljø du beskriver?

Skrevet

Dersom det du skriver er sant synes jeg du er et modbydelig vesen!

Kvinner som lever i forhold hvor de mishandles poster skjeldent slike meldinger på nettet, og desto skjeldnere reagerer de med sinne når de får råd om å komme seg bort og tilbakemeldinger på at et barn, uavhengig om det har kromosomfeil eller ikke, ikke skal utsettes for psykisk/fysisk mishandling!

Skrevet

Hei du!

Jeg har et barn med autisme og et felles barn med samboeren. Det er ikke lett å være foreldre til annerledes barn, ei heller å være steforelder. Men finnes det ikke noe sted man kan få kurs/ opplæring om downs? Altså for de som lever med barn med downs, må det vel finnes et kompetansesenter man kan henvende seg til? For med infomasjon og kunnskap kanskje han lærer seg bedre hvordan han skal håndtere henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...