Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Samme innlegg to ganger, men denne overskriften stemmer bedre:) Vi kjøpte for 2 år siden, tror dere huset har økt i verdi? Sånn i forhold til markedet?..Om dere skjønner hva jeg mener? Og da mener jeg om huset er i lik stand som det var da vi kjøpte, hverken bedre eller dårligere. Og hva om man har malt alle vegger og tak (veggene var mørke og fæle, takene var fulle av nikotin), alt er nå i lyse nøytrale farger. Vi har skiftet lister der listene var delt i to, manglet en bit osv. Teppene er revet av gulvene og det originale tregulvet er malt i en lys nøytral farge. Taket på uthuset ramlet neste sammen og vi har lagt nytt tak (veldig enkelt men dog, nå er det tett og ser pent ut. Malingen flasset av huset, vi har skrapet det og malt på nytt. Takrennene var rustne og gammel maling flasset av, vi har revet de og satt på nye. Mye "skrot" i kjeller og i og utenfor uthus, vi har ryddet alt. Ok, skjønner at ingen kan, uten å ha sett huset, vite nøyaktig hvor stor verdiøkning dette vil gi, men kanskje du kan gjette:)? Huset kostet 1400000 for 2 år siden. Vi har brukt ca 50 000 på oppussingen.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Kommer jo helt an på hvordan markedet er i det området dere bor og også om dere betalte "overpris" da dere kjøpte osv.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Om dere fikk et HUS for 1,4 mill tilsier det at dere bor i et område hvor boliger generelt er billige eller at dere har et hus som er lite verdt. I begge tilfellene vil verdistigningen være forholdsvis liten. I et billig område vil det hjelpe lite med oppussing for å øke verdien, mens om huset er i dårlig stand vil dere måtte pusse opp en god del for å øke verdien noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Mulig jeg er dum, men forstår ikke poenget med å gjette. Det vil jo bli omtrent som å gjette på om du har røde eller blå blomster i vinduskarmen jo.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 For å regne med 50 % verdiøkning på 2 år med kun bittelitt forbedringer må man nok være evig optimist ja...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Om du er dum eller ikke det vet jeg ingenting om:) Men du trenger vel ikke å forstå poenget når det er jeg som ønsker det? Bare å la være å gjette det!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #12 Skrevet 10. august 2010 Da er dere heldige om huset har økt så mye i verdi som det dere har brukt på "oppussing".
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #14 Skrevet 10. august 2010 Hvorfor skriver du oppussing i anførselstegn?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #17 Skrevet 10. august 2010 Hvis du ikke gidder å gjette så er det jo bare å la være da? Hvorfor gidder du å svare noe i det heletatt?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #18 Skrevet 10. august 2010 Jeg tror ikke huset har økt noe særlig i verdi. Vi har malt flere rom hvite (de var enten grønne eller hadde gulnet furupanel), gjort ferdig trappa ute, isolert badet, bygget ny trapp til gjesterommet og bygget port på verandaen. I tillegg har vi laget en helt ny leilighet i kjelleren (var kun jordkjeller), og leiligheten var det eneste vi fikk verdiøkning av. (500 000)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #19 Skrevet 10. august 2010 Nei, jeg regner ikke med at det har øket noe særlig, men litt!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #20 Skrevet 10. august 2010 Det virker som det er mange synsere her uten peiling ja.. Vi kjøpte et hus i nov 09 hvor boarealet var ca 170 kvm. Det betalte vi 1.625000 for. Vi rev et råttent bad og gjorde grunnarbeidet klart til å lage nytt bad. Laget nytt kjøkken og ellers maling og noe tapetsering. Oppussing kom på ca 75000 med mye egeninnsats. I juni solgte vi huset for 1.9 mill så det er nok mulig at deres hus også har økt i verdi selv om dere ikke har gjort de tunge investeringene.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #22 Skrevet 10. august 2010 Jeg gjettet for å gjette ikke for at jeg er synser som tror jeg har peiling. Det er lov å gjette kun for morro skyld uten å ha peil. Sa bare det første tallet som dukket opp i hodet mitt:)
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #23 Skrevet 10. august 2010 Vanskelig å gjette, uten å vite litt mer - utviklingstendenser i nærområdet, f.eks. Men i utgangspunktet er det en generell prisøkning på eneboliger i Norge, så jeg vil _tippe_ at dere har hatt en viss verdiøkning, ja.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #24 Skrevet 10. august 2010 Dere rev et råttent bad og gjorde grunnarbeidet for nytt bad og laget nytt kjøkken og malte og tapetserte en del i tillegg og likevel økte verdien bare 275 000. Dette vil jeg si er et godt tegn på at boligen til HI vil ha økt veldig lite på bakgrunn av det de har gjort på huset.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #25 Skrevet 10. august 2010 Man får som regel ikke noe igjen for å pusse opp bad/kjøkken, kun det som er lagt i arbeidet. Det er oppussing av flater som man kan tjene på (i følge ekspertene altså). De pusset opp for 75000, det vil si at de tjente 200 000 kroner på det de gjorde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå