Gå til innhold

Dere slanke eksperter :-)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt om kostholdet mitt,og redusert både kalori inntak og karbohydrat inntak. Dette har nå pågått i 2 uker.

Tid vil jeg begynne å se resultater på vekten? Spiser ca 500kcal mindre en jeg trenger til vedlikehold utifra kalkulatorer jeg fant på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på. Hos meg går det tregt de første ukene, men plutselig kommer det i gang. Etter 1 mnd tid begynner det sakte men sikkert å gå nedover, for å å stagnere når jeg har gått ned 5-6 kg, da må jeg trene bittelitt mer og endre littegrann på kostholdet. Så klarer jeg å gå ned litt til. Jeg er ikke så høy, og har alltid vært innenfor rammen av det som kalles normalvektig, så jeg har ikke trengt å gå ned mer enn dette. men har erfart at det alltid er stille før stormen når det gjelder vektnedgang hos meg. Jeg forventer å gå ned med en gang, men det skjer ikke. Plutselig etter et par måneder, så har jeg tatt av meg 2-3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,jeg er smellfeit så kanskje kroppen min tror det er krig og tviholder på alt fettet sitt?

Jeg syns jeg fortjener premie for å være flink,men kroppen er uenig.

Trenger motivasjon!!!!!!

Men begynner på trening til mandag,kiloene glir kanskje fortere av da?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har ikke engang begynt å trene nei? Det er der all hemmelighet til vektnedgang ligger. Det er utrolig hvor mye man kan spise hvis man bare trener.

I starten kan noen faktisk oppleve vektoppgang når de begynner å trene, fordi kroppen produserer mer blod, og i noen tilfeller binder mer vann. Dette er bare i begynnelsen.

Det beste er å ha et målebånd for hånden. Der vil du oppleve bedre fremgang enn på vekta. Tro meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg deg en metode, ikke prøv å bruk begge på en gang. Skal du leve lavkarbo (som jeg personlig har best resultater med) ødelegger du alt hvis du reduserer kalloriene samtidig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppklare litt.

Jeg har nå i nesten 2 år spist alt jeg ser med begge hender. (svangerskap og amming). Har en BMI på langt over 30.

Så når jeg reduserer karbohydrater er det nettopp snakk om redusering (kutte hvitt mel,fullkornris fremfor poteter osv),og redusere kalorier er å ikke drikke helmelk,spise meierismør osv....dere skjønner tegningen?

Jeg er ikke blitt en fanatisk slanker,men legger om til ett sunnere kosthold.

 

I og med at jeg spiser mye mindre mat og godis,har sluttet med brus osv hadde jeg ventet ett lite symbolsk tegn fra badevekten om at jeg gjør noe riktig:-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hun over skriver, så bommer du når du blander de to metodene. Alle skjønner den tegningen, men det blir ikke riktig allikevel! Les deg opp litt på de ulike diettene, og velg en. Når du reduserer karbo, MÅ du øke fett (og dermed også kalorier) ellers får du et par store problemer. Du går iallefall ikke ned i vekt, og du er heller ikke "flink". Hadde du visst litt om for eksempel lavkarbo, hadde du dunka hodet hardt i veggen etter å ha sagt det du sier nå. Skjønner DU tegningen?

 

Ikke så krasst ment som det ser ut som, altså, skrevet med et smil om munnen.....

 

Les om lavkarbo på lavkarbo.no. Spis masse riktig fett og grønnsaker, og masse proteiner. Lev sukkerfritt. Og beveg deg. Der har du en god løsning du kommer til å klare å leve med. Men du MÅ lese deg opp!!!

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slank ekspert. Dataekspert. Slanking har jeg derimot ingen peiling på siden jeg holder meg til normalt sunt kosthold alltid.

 

Hvorfor ikke heller spørre etter slankeeksperter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme, 10:14.

Jeg er ekspert, men ikke særlig slank, så jeg har vel ingenting jeg skulle ha sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orddelingsfeil er temmelig frustrerende, ja.

 

Hi, når du deler ordet "slankeekspert" opp i to, får det en annen mening, dvs du ber alle eksperter som er slanke om råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en velger å spise ferre kalorier ødelegger en ikke vektnedgangen av å OGSÅ redusere på karbohyderater.

 

Jeg har gått på libra/Grete Roede mat nå i snart to år, mitt største problem de periodene jeg ikke går ned i vekt (periodevis) er at jeg spiser for mye karbo. (Dvs hvitt mel, sukker, potet, ris ol) ikke at jeg får i meg for mye fett. Så SELVSAGT er det positivt for henne å redusere på karbohyderatene.

 

Det er noe helt annet om en går på lavkarbo da MÅ en spise mer fett for å gå ned i vekt.

 

Til HI: Jeg anbefaler deg å føre inntaket av kalorier på vektklubben, kanskje du får i deg mer enn du tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på den annen side - en ekspert som ikke er slank (når det gjelder disse spørsmålene) er kanskje ikke særlig til ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen slankeekspert. Jeg er heller ingen slank ekspert. For mange år siden var jeg slank, men ingen ekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10:36

Har du noen vektklubb å anbefale? Tittet på vg sin,men syns faktisk det er dyrt for å bruke ei nettside med over 100 kr i måneden.

Finnes det noen som er gratis?

Jeg skal betale 150 kr gangen for trening,og ønsker derfor å bruke pengene mine på det:-)

 

Til skrivefeilpolitiet:

Jeg delte ordet fordi jeg trodde dobbel vokal i ett ord er fy.

Beklager feilen:-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som skrev at alt lå i at hun ikke hadde begynt å trene enda, kan jeg si at jeg gikk ned de første fem kg uten å trene i det hele tatt, men kun ved å legge om kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete roede har gratis vektklubb, eller du kan registrere alt du spiser, vekt etc der inne gratis.

 

http://www.greteroede.no/vektklubben/

 

Lykke til. Litt trening er ofte alt som skal til for å få start på vektnedgangen. Husk å drikke mye vann, og bruk nutrilettbarer hvis du får plutselig søtsug, hjalp meg masse da jeg begynte på kur. Hadde en i veska til krisetilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle deg det at man får aldri en sunn kropp uten å trene. Mange slanke mennesker som ikke er i fysisk aktivitet har masse farlig fett inne i kroppen, rundt hjertet blant annet.

Det er klart man går ned i vekt dersom man spiser en smultering til frokost, litt potetgull og sjokolade til lunsj og 3 pizzastykker til middag og litt cola til kvelds. Men er det noe br for kroppen? Nei!

 

Og dette var et ekstremt eksempel. Man kan ha et bedre kosthold enn dette, og gå ned i vekt, men uten fysisk aktivitet kommer man mest sansynlig til å møte på mange helsemessige utfordringer etterhvert som man blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig 12:21,men en effekt på nytt kosthold burde man jo ane etter 2 uker? Det er veldig forandret,og derfor undrer jeg på hvorfor jeg ikke ser noen effekt.

Men det kan jo være jeg foreløpig bare har stoppet vektøkningen.

Ang trening så skal jeg trene 3 ganger i uka,men jeg må vente til kursene starter osv.

Jeg er ikke helt nybegynner på vektnedgang,men har vært motivasjonsløs i for mange år og så gled det totalt ut nå med baby på vei og etterpå.

Men nå er det bånngass fremover:-):-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vente?

Få på deg joggeskoene og kom deg ut og gå! :)

Jeg er gravid i 5 mnd og går (nesten) hver dag. Det er supert for kroppen, for humøret og for nattesøvnen. Og det kommer til å øke forbrenningen din drastisk.

Hvis du begynner å gå i raskt tempo i en times tid hver dag/annenhverdag vil du se at kiloene begynner å forsvinne.

Det garanterer jeg deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter fordi det ikke passer nå. Jeg har to barn å ta meg av og gidder ikke få barnevakt for å gå tur.Jeg lar barna leke med venner fremfor å henge på slep når jeg skal gå trimmetur.

Men i morgen kan far passe barna mens mor er på trening:-) Gørrgleder meg JA!

 

Ang vektklubben til grete roede,hva er frimerker? Noen som vet det?

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går turer på kvelden når jentene er i seng.

Det ser jeg at det er mange andre småbarnsmødre som gjør også. treffer flere av dem i løypa. Det virker som om du har mange unskyldninger for å slippe å bevege på seg.

Litt sånn "jeg skal begynne å slanke meg, men starter på mandag så jeg kan kose meg litt i helgen" Med den innstillingen er man dømt til å misslykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir irritert på deg annie 20.51. Jeg er også feit og skulle gjerne kommet meg litt ut. Derfor tror jeg at jeg følger rådet ditt og går meg en tur i marka etter leggetid. Jeg skal huske å låse døra slik at ingen kommer inn til jentene mine, også får jeg håpe at de ikke våkner siden de blir alene hjemme. Er ikke alle som KAN gå ut etter leggetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,kanskje barnevernet bør gå i lysløypa etter leggetid for små barn.Om det er vanlig å gå fra barn som sover mener jeg;-)

 

Som jeg sa over, så har jeg ikke anledning. Det er reelt for meg,ingen unnskyldning.

Det blir noen situps og armhevinger dann og vann her hjemme,men ingen organisert trening siden dette ikke har passet i livet mitt nå.

Skulle begynt på kurs i dag,men treneren min fikk noe uforutsett og det måtte utsettes til torsdag.Krysser fingrene for at det skjer da:-)

 

Anbefaler dere alle vektklubben linket til over her.Kjempejill;-)

Jeg ligger greit på kalori inntaket mitt ihht planen til Grete Roede:-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke en side der du legger inn alt du spiser, enten det er vg's vektklubb eller grethe roede. Jeg bruker selv vektklubben på vg, og har nå gått ned 2,1 kg på to uker. Det er svært viktig å skrive inn vær minste ting du spiser. Olje i maten er ofte lett å glemme feks, og har veldig høyt kaloriinnhold, hele 900kcal/100g! Dva at en ss olje inneholder 122kcal! Og en annen ting...du sa at du prøver å kutte ned på karbohydrater ved å bruke fullkornsalternativer, dette er bra, fullkorn er langsomme karbohydrater og metter derfor lengre enn ris/hvetemel/pasta. Men fullkornsvariantene innholder ca like mange kcal, så man kan ikke spise mer av det selv om det er et sunnere alternativ.

Man kommer langt med sunt vett, begrena porsjoner og økt aktivitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg zumba fitness cd'ene på tvshop!! geniale:) Kan gjøres etter leggetid for barn, eller sammen med de:) En innertier:) Morro også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...