Gå til innhold

Hvilken vinterdress anbefaler DU til gutt på 1,5 år i kaldt innlandsklima?


Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Ja, hos oss er de også ute uansett temperatur. Men veldig kort tid hvis det er ekstremt kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper jeg vet hvor Marbella bor ;o)

 

Snuppa mi er bare 1,5 - og hadde Reimatec dress i vinter. Synes den var helt genial - og hun var varm og god, selv på de kaldeste dagene (og hun har vært ute i kaldere enn minus 10...), men med mange lag med ull under. Den ser helt ubrukt ut, selv etter å ha akt rundt på isen fra november til mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert med så mange svar!

 

Noen som vil dele hvilken Reima-modell dere har hatt til deres små rundt 1,5-2 år?

 

Sønnen min bruker 86-92 i body og 80-86 i bukser nå. Hvilken str bør jeg kjøpe? (han er 15 mnd nå, vil tippe 84 cm og mellom 12 og13 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva modellen het, men i vinter hadde hun en type med to glidelåser istedenfor en - synes det var veldig kjekt! Hun hadde str 80 - og tror nok den vil passe første halvdel av denne vinteren også. Nå er hun ca 10 kg, og drøye 80 cm - og bruker mest 86 i klær.

Reima er store i str - men jeg ville tatt han med i butikken og prøvd. Er jo greit at det er plass til noen ekstra lag med ull til de kalde vinterdagene, og en romslig dress er varmere enn en trang, Men de skal jo ikke svømme i dressen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :-) Tror mini bør ha str 86, og da er det ingen igjen dessverre.. Bør jo se ok ut også, ikke alle mønstre som er like fine :-)

 

Skal måle og veie på ¨15 mnd ktr ¨på torsdag, så da blir jeg vel litt klokere mtp str :-)

 

Hm.. Lete, lete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har Greta-modellen i mørkeblå (navy) str 86 såvidt jeg kan se ihvertfall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente brukte 86 i Reima-dressen i fjor vinter. Brukte den fra hun var året til ca 16mnd. Da var hun omtrent 86cm lang og dressen begynte krype litt vel oppover beina. Dressen var fortsatt lang nok i rygg og armer, men ikke beina.

 

Vi er kjempe-fornøyd med Reima-tec og har aldri opplevd at de stivner når det blir under -10. Bor et kaldt sted og eldstemann har nå vært ute i -30 og hans Reima.tec har ikke stivnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også skilte med lang erfaring fra barnehage, og jeg vil anbefale Reimatec til de minste.

Det er litt dyrt, men det er ofte salg. Greit å kjøpe brukt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...