Gå til innhold

Hvilken vinterdress anbefaler DU til gutt på 1,5 år i kaldt innlandsklima?


Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Synes det er veldig vanskelig å velge i jungelen som finnes der ute. Ønsker tips fra mer erfarne mødre!!! på forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ReimaTec, pga den er så lett for en 1 åring å bevege seg i. Troll er også gode og varme, men mye tyngre pga ullforet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe erfaren mor, men har jobbet 5 år på småbarnsavdeling i barnehage. og jeg anbefaler Reima. dyrt, men best. det er god plass inni de, så man kan ha godt ulltøy under. og barna blir sjelden våt gjennom de, selv om snøen er litt våt.

 

men det finnes jo en del andre gode dresser også. husker en som hadde en dress fra Name it engang, den var veldig tjukk og god. men den var gjerne litt for tjukk på dager der det kanskje ikke var så kaldt. og han hadde ingen tynnere dress heller.

 

de jeg synes var verst var de fra Troll med ullfor inni. veldig godt tenkt med det ullforet inni, men de er helt grusomme å få av og på!! barna på 2 år som skulle prøve å øve litt selv hadde jo ikke sjans i havet å få de på! det ullforet bare viklet seg inni!!

 

jeg synes hvertfall det er best med dresser som ikke har strikk i livet til de minste.

 

lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ReimaTec:)

Har aldri brukt noe annet på mine barn og er veldig fornøyd! Lette og varme dresser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde Reima da mi var 1 år, men denne vinteren som hun blir 2 år, så blir det nok en Beverdress.

 

Nestemann på 1 år får også Reima første året :) Den var kjempelett og grei når hun for det meste satt på rompa i den kalde snøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw hun i butikken jeg kjøpte Reimaen i sa at Reimatec er ikke så veldig slitesterk, så hun anbefalte en Beverdress når ungene ble mer røffe i leken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimatec er min klare favoritt, både etter egen erfaring m min datter og tidligere jobb på småbarnsavdeling i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reimatec, jeg syntes hvertfall at reimatec sin vinterdress er veldig slitesterk. vesla fikk den den vinteren hun var 1år å brukte den vel fra september til mars og den så like fin ut. den passet fint vinteren hun var 2 også så hun brukte den hele den vinteren også, den ble brukt til aking på både knær og rumpe og det kom aldri noe hull i den. hadde vi ventet en jente nå kunne den fint blitt brukt til enda ett barn så jeg syntes no hvertfall at den er slitesterk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reimatec. men det finnes mange fine brukte på finn.no til 500,- så dyrt er det ikke... Ja reimatec er fine til ca 4 år, da sliter ungene mye mere på dressene og vi måtte bytte til Ticket to heaven..så dere som har unger 0-3 år kan ikke akkurat uttale dere om slitestyrken, for det er når barna er ca 4 år at slitingen på dressene vrieklig begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikk-Line. Kjempebra dress til hyggelig pris. Lett å bevege seg pga "romselig" passform. Brukte hjemmestrikka ull inni på de kaldeste dagene, tynnere ull eller fleece ellers når det var behov for det.

 

Mikk-Line var best i test i Sverige og Danmark for 1-2 år siden(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring etter å ha prøvd både Reimatec og Troll er at Troll er den beste til de minste. Mye mer bevegelig og lett enn Reima. At den er vanskelig å få på er bare tull. Ha foret løst så er det ikke noe problem i det hele tatt. Og en annen fordel er jo at du får en bra helårsdress til samme prisen som en vinterdress fra Reima.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler helt klart ReimaTec:-) Vi er superfornøyd, etter mye bruk vises det knapt at den er brukt.. God og varm på vinteren og god plass til mellomplagg inni. Finnes også ulldresser som kan kneppes fast inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her duger ikke Reima på kalde vinterdager.....Verken på varme eller slitestyrke. Etter to gutter på 12 og 7, er det jun Nanook vinterdresser som duger! men det koster 2000 kroner! men dem brukes i barnehage, på fjellet og scooterturer og den er helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar!

 

Lurer på: Ser at en nevner at det er best med dress uten strikk i livet til de minste. Er dere andre enige i det? Og er det ok med dress med åpning nedover benet, eller er det best med åpning som slutter i skrittet?

 

Hos oss kan det bli over 20 minus på vinteren og det er ofte kaldere enn minus 10. Er fortsatt Reima bra?

 

En annen ting: Synes der det er ok å kjøpe brukte vintersko til de minste? Tenkte å kjøpe Viking Goretex, men der er det jo også ganske stive priser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi brukte reimatec når vi bodde i drammen, den vinteren vi bodde der var det ofte mer enn 10 minus å gjerne ned mot 20 minus, vesla var hvertfall aldri kald i den, vi hadde flere lag med ull under, opplevde heller ikke at den ble stiv for henne.

 

jeg syntes ikke det er greit å kjøpe/arve brukte sko, dette er vel heller ikke anbefalt pga skoene ofte former seg etter foten til den som bruker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke de minste ute når det er under -10 grader?

Det er de hvertfall ikke i vår barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet at man generelt ikke skal arve sko. Tenker bare at vide vintersko hvor man bruker tykke sokker inni til de helt minste kanskje kan arves. Men er litt usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lego Tec.

Den er vel så god som reima, ca halve prisen og mye finere å se på ;-)

Har hatt dette til mine små fra de var 1 år. Og etter en sesong er det umulig å se at den er blitt brukt. Så en dress har vart i tre vintere (to barn) her og kan glatt arves eller selges videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tilhenger av Troll. Den er så myk og romslig og gir god bevegelighet for barnet. Det at den har avtagbart ullfor er et kjempepluss, så slipper man kjøpe ny dress hvor hver sesong. Ulldressen inni kan også byttes ut med litt tykkere ull om det er ekstra kaldt ute.

 

Det at den er vanskelig å få på løser man lett ved å ta på ulldressen først, deretter selve dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg vil faktisk anbefale den fra sparkjøp eg....knallbra....veldig bra...

elles reima eller skogstad sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår ett slag for Mikk-Line igjen. Den er uten strikk i livet. Det fikk vi også anbefalt og er veldig kjekt på de små som ikke er så flinke til å bevege seg. Tror faktisk de fleste dressene jeg har sett til de små er slik?

 

Her er det også slik at man ikke går ut når det er kaldere enn -10.

 

Ville kjøpt nye sko. Viking goretex er kjempebra, pass bare på at de ikke blir for trange- da blir det kalde små føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ungene ute når det er kaldere en 10 minus...hadde blitt en forferdelig lang vinter og sittet inne fra november til april..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...