Gå til innhold

Hva hadde dere gjort hvis dere hadde funnet ut at.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke blitt værende med en sånn idiot!

Det med prostituert er jo ikke verdens ende, så lenge det ikke har skjedd når du har vært sammen med ham. Ung, dum, naiv, og lettlurt. Det kan være forklaringer på det. Hvis det har skjedd en gang og aldri mer bare for å se om det er noe å skryte av, så er det en bagatell. Om han har vært fast kunde så er det jo noe helt annet.

Men absolutt alt det andre hadde vært total dealbreaker for min del altså, ikke tale om at jeg hadde blitt værende hos en sånn drittsekk.

Det er sånne som han som bekrefter uttrykket "en gang utro alltid utro". Enkelte er bare sånn, og de kommer aldri til å forandre seg. Er derfor jeg skjærer alle utro under en kam.

Better safe than sorry

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så var det alfa og omega at jeg følte at alt var lagt på bordet, og at det ikke var noen hemmeligheter. Mannen min prøvde også å hevde sin uskyld. Men jeg ga meg ikke, og iløpet av ganske lang tid kom alt for en dag. Jeg pleier å si at jeg har utviklet en ekstrem form for radar,og jeg bare VET når det er noe som ikke er riktig, og jeg stoler 100% på magefølelsen. Fra å være fullstendig naiv og godtroende...

Skrevet

En gang utro alltid utro stemmer ikke, og å skjære alle over en kam er jo veldig sorry spør du meg. Tror du hadde blitt overrasket, jeg, om du hadde visst hvor mange menn og kvinner du ser på som fantastiske og flotte som har vært utro en eller flere ganger. Livet har lært meg at det er veldig dumt å ha kjepphester, kanskje får du deg en overraskelse....Jeg hadde vært veldig sorry, og det hadde barna våre også, om jeg hadde gått fra "drittsekken" for alle de årene siden... Hilsen meg, meget lykkelig gift

Skrevet

Deg om det.

Jeg for min del mister all respekt for de jeg vet at er utro eller har vært utro. Det er simpelt, og absolutt ikke noen jeg ville belønnet ved å bli værende hos som et lettlurt dumt naut.

forresten så er ikke utroskap så vanlig som du vil ha det til. Det er stort sett de som har for dårlig selvtillit til å innse at de fortjener bedre, eller de som er/har vært utro selv som gjemmer seg bak den påstanden.

Skrevet

Ja dette svaret sier jo litt om deg og din egen innsikt i temaet. Les litt og lær litt du, så vil du se at det absolutt ikke er derfor folk er utro. Jeg har aldri selv vært utro, og jeg synes faktisk jeg fortjener det beste;) Og det har jeg og! Og prosentandelen som har vært utro er rundt 30 %. Det er vel ganske mange synes jeg.... Hvis du tror jeg mener det er ok med utroskap så har du misforstått fullstendig:(

Skrevet

Jeg mener at en kan legge forventningene til hvordan en person er på måten han eller hun har vært tidligere. F.eks hvor mange overvektige tenker vel ikke at nå skal jeg forandre meg, for så å gjøre en god insats, men så falle tilbake i det gamle mønsteret?

Og så ville jeg vurdert kilden denne infomasjonen kom fra. Er det noen som ønsker ditt beste som har informert deg om dette, eller er det noen som kan ha motiv om å ødelegge for dere? Kommer f.eks informasjonen fra en bitter eks hadde jeg ikke tatt den til etteretning.

Hvis du vet at han var utro mot deg i starten av forholdet deres er det vel ingen grunn til at han skulle slutte med det, spesielt siden det ikke fikk noen følger den gang?

Skrevet

Jeg ville helt klart ha gått! Dette vil alltid være et tema for ham, for det er nesren umulig å endre seg helt. Et barn har ingen plass i et slikt forhold! Det vil bare øke sjansen for at han er utro igjen.

Du burde dessuten teste deg jevnlig. Kondomer sprekker og ting skjer. Vil du leve slik?

Skrevet

Litt essensielt er det jo hvorvidt dette er noe du har oppdaget ved en tilfeldighet, eller om mannen har vært dønn ærlig og fortalt deg om det selv.

Hvis ikke har han jo ikke forandret seg ordenltig, han holder fremdeles ting skjult for deg, og kanskje han hadde tenkt å fortsette med det i all evighet. Han er jo ikke ærlig nok da.

For å kunne komme videre fordrer det fullstendig ærlighet og åpenhet fra hans side. Gir han deg det?

Skrevet

Som jeg skrev lenger opp så er kilden masse brev (skrevet av han, men ikke til noen, tror det er en form for "terapi") og rapporter fra psykolog han har gått til. Så ingen forsmådd eks her nei...

Grunnen til at det ikke fikk følger når han var utro i begynnelsen av forholdet er jo at jeg ikke visste om det. Er kun nå jeg har funnet det ut, og dette er da mange, mange år siden nå....

Er dette noe sm kun er i fortiden kan jeg leve med det, men jeg kjenner tilliten er knust og man kan ikke ha et forhold der man ikke stoler på hverandre. Kanskje tilliten kan bygges opp igjen som som du over her skriver, som har lignende erfaring.. Jeg ser det bare ikke som veldig sannsynlig at vi skal endre helt de tingene vi er så vant til - gå ut med venner, sammen men og hver for oss for eksempel.. Hvis han ikke kan gå ut med kompiser, og jeg blir den som stopper det fordi jeg er redd for hva han kan finne på, da kommer vi kanskje ikke til å ha det noe godt sammen lenger.

Uff , at jeg måtte finne ut av dette da... Har bare lyst til å våkne opp fra dette marerittet...

Skrevet

Poenget med å ikke gå ut med kompiser, er jo bare hvis han selv har et problem med den settingen. Det er ikke du, men han som må beskrive hvilke situasjoner som evt er et problem. Du må jo snakke med han om alt, og høre om det er noe som er aktuelt lenger. Jeg fant det jo ut gjennom å avsløre utroskap når det pågikk, det blir jo litt annerledes.... Det kan være at for å unngå marerittet, måtte dette komme fram. Jeg tror spøkelser helst bør komme ut av skapet uansett, hvis man virkelig skal kunne ha et nært og åpent forhold....

Skrevet

OK da forsto jeg det litt bedre :) Takk! Jeg leste i disse brevene at han tidligere, da han var gift med ekskona, ikke hadde noe særlig med kamerater. De hadde heller ikke noe sosialt liv sammen, så sånn sett har han jo endret seg. Vi går ofte ut sammen, alene eller med felles venner. Han er jo ute med kompiser innimellom og, men ikke så veldig ofte, og mer typen et par drinker på puben enn ut på byen. Jeg fikk inntrykk av at han tidligere ofte gikk ut med andre damer, på date og sånn. Kanskje det at han nå investerer mer tid i kompiser er hans måte å takle fristelser på...

Ikke vet jeg, men dine erfaringer hjelper meg veldig å få litt perspektiv og tenke meg om.

Skrevet

At jeg hadde falt i koma og våknet opp i "Days of our lifes".

Skrevet

Hehehe, så våknet du med hukommelsetap:) For det er det eneste som hadde fått meg til å blitt.

Nei, jeg vet jeg fortjener bedre. Så nei er glad jeg dro fra en utro idiot. Nå har jeg en trygg og god samboer og barn jeg ikke ville byttet mot noe:)

Så IKKE få barn med han, du vil slite psykisk. Hva om du ikke kommer deg fort etter fødsel da? Vil du uroe deg for om han får seg litt andre steder?

Skrevet

Det er fint å kunne dele noen erfaringer. Livet går ikke på skinner bestandig, men jeg har lært meg til å ta ting som kommer som en mulighet til å lære noe nytt:) Så får andre mene og tenke som de vil.....er mange nyanser mellom svart og hvitt....Lykke til med prosessen!! Håper dere finner ut av det! Siden han har gått i terapi over tid, har han jo et forhold til problemet...om du skjønner? Kanskje på tide å kunne dele det med deg?

Ps Vi har mange barn sammen, og det går veldig fint:)

Skrevet

Hva er grunnen til at du nå reagerer på det?

At du vet det?

Er det noe annet som gjør at du tror han er utro har seg med horer etc?

Hvis ikke må du faktisk la fortid være fortid.

Gud gav oss øyne foran i hodet og ikke i ræva av en grunn. Man skal se fremover, ikke bakover.

Har du fortalt om all din fortid? Kan du med sikkerhet si at det ikke er noe der mannen vil reagere på?

Skrevet

Interessant innspill... Hun reagerer vel nå fordi hun vet det ja, han har jo ikke gitt henne noen mulighet til å reagere tidligere så. Og han har jo faktisk vært utro mot HENNE. Ikke rart hun reagerer da vel???

Når det er sagt er jeg i utgangspunktet enig i at fortid er fortid. Men jeg har ingen problemeer med å se at dette er en ganske stor kamel å svelge, selv om det er i fortiden.Ville ikke du blitt engstelig for at utroskapen skulle gjenta seg?

Skrevet

Jeg er ikke redd for utroskap:-) så det er kanskje litt vanskelig å sette seg inn i situasjonen for min del.

Men om det de siste mange årene ikke er noen tegn på at mannen er utro,hvorfor da dvele over dette nå?

Mange er utro i dårlige forhold.Om han var utro mot eks konen kan forholdet vært elendig. At han var utro i starten av forholdet kan bety at han var usikker på om han skulle binde seg til HI.

Noen menn vokser faktisk fra slike ting. Han er blitt eldre og alle vennene sier han er forandret.

Hvorfor da lete etter problemer som kanskje ikke er der?

For å si det på en helt teit måte, om jeg hadde problemer med feks bilen for 10 år siden, byttet motor og har ikke hatt problemer siden. Da vraker jeg ikke bilen i tilfelle motoren skal bli problematisk igjen;-)

Har de ett godt forhold nå, og har hatt det i flere år- ja da ser ikke jeg noen grunn til å være redd bekymret ol.

Skrevet

Jo, jeg ser den. Men nå ble jeg nysgjerrig... Hvorfor er du ikke redd for utroskap? Fordi du aldri tror det kommer til å skje deg, eller fordi det ikke hadde gjort deg noe om mannen var utro, eller?

Skrevet

Om jeg ikke får en kjønnsykdom eller han får barn med andre så bryr det meg ikke så lenge jeg får det jeg trenger.

Men nå er jeg heller ikke bekymret for at mannen min er utro heller lenger. Mulig han har vært det i starten av forholdet vårt,men tviler på det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...