Gå til innhold

Har man særkullsbarn med i en fødselsannonse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med nr 1 vil jeg bare ha med meg og far i annonsen, men med nr 2 blir det litt mer vrient for da er vi vel nødt til å ta med alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Klart.... Alle eller ingen!! Jeg har 2 og han har 2 fra før... Kunne ikk efalt meg inn å si t sambo at dine barn er ikke like mye søsken til vår lille så de får ikke være med i noen annonse!! For det er akkurat det jeg mener at man sier i en sånn situasjon som det her fremstilles. Halvsøsken og stesøsken er avlegs. Her er vi to familier som lever som en, på godt og vondt så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig...det er jo bare snakk om en fødselsannonse, det er vel ikke SÅ farlig...det finnes andre ting som er mye vanskeligere enn dette :) Tror barna blir glade for å bli inkludert i fødselsannonsen og at det er positivt for hele stefamilien. Da skulle det nå være et lite offer å føre på disse ekstra navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde så klart med storebror i ann da lillesøster kom til verden.

Det var til og med bilde av de to sammen:)

Veldig enkelt å gjøre faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns helt bestemt at alle søsken skal få være med - de er en like stor del av familien de også, og det knyter seg i magen på meg hvis jeg tenker på at jeg som halvsøster skulle oppdage at jeg hadde blitt utelatt i en fødselsannonse for søstera mi!

Jeg regner med at når disse tankene om å utelate halvsøsken dukker opp i forbindelse med en fødselsannonse så ligger de der ellers også, og det er jeg faktisk overbevist om at barna føler....

For å dra det litt (eller veldig) langt: ville man utelatt halvsøsken i en dødsannonse også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ihvertfall ha med min bonusdatter i fødselsannonsen til vårt første barn. Kommer ikke til å skrive noe annet enn at x er stolt storesøster og vi kommer ikke til å bruke halvsøster. Det er veldig viktig for både meg og sambo at hun skal være en like stor del av familien som den nye babyen. Jeg har vært en del av livet hennes siden hun var to år og behandler henne som min egen når hun er hos oss. (Hun kaller meg ikke mamma altså...)

 

Skjønner at det kan være litt vanskelig for mange, men de som kjenner dere vet jo hvordan situasjonen er, og andre folk er det vel ikke så farlig hva tror? Er det noen som lurer så er det jo bare å si fra, det er jo ikke akkurat slik at det er en uvanlig situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg var selv oppi dette dilemmaet da vi fikk vårt første barn. Sambo hadde veldig lusst at vi skulle ta med hans barn som da ble halvbror til vårt barn med i fødselsannonsen, men det ville ikke jeg. Dette var vårt første barn og da skulle fokuset om jeg kan kalle det det være på det. Så da skrev jeg kun oss som stolte foreldre, men da har jeg jo sett standaren til fremtidige annonser at det kun er vi som foreldre skal stå. Men d får jeg vell bare finne meg i, enten alle eller ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her synes jeg at barna skal komme i første rekke og ikke behovet til de voksne. Vil du at søsteren skal ha et godt forhold til dine barn når hun er hos dere i helgene? Har du tenkt på at hun kanskje har mange følelser i forhold til sitt forhold til faren og kanskje hun til og med er sjalu fordi de to andre får mye mer tid med hennes pappa enn det hun får? Kan egentlig ikke fatte at det er et spøsmål en gang og synes faktisk dette faller rett innunder. "slem stemor" kategorien. Dette blir som å invitere alle jentene i klassen til bursdag minus en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å skrive noe sånt som "Adam og Eva fikk sitt andre barn sammen. Stolte storesøsken er Kain og Abel" ?

 

Dette synes jeg höres ut som en god ide når du kjenner som du gjör! :)

Jeg for min del har ikke ens tenkt over det. Jeg satte ikke inn noen födselsannonse da min förste datter ble födt engang. Tenkte ikke på det...

Skulle vi finne på å sette inn en annonse, tar vi vel med både hans og min datter fra tidligere forhold. Som mange har poengtert her så vet jo alle som kjenner meg sånn nogenlunde godt at dette blir mitt andre barn, og at min samboer har ei fra för. Og de som ikke kjenner meg så godt bryr jeg meg ikke om hva tror. Er jo ikke så viktig.

Å utelate en vil bare skape splittelse og såre fölelser tror jeg. Selv om det ikke var ment sånn.

 

Bare en annen ting jeg ville kommentere...

Så ei lengre opp her som snakket om benevnelsene halv og ste-sösken og at dette var avleggs. Vel, ifölge mange her inne på BiM finnes ikke halvsösken. De er sösken som hvem som helst andre.

Men er det snakk om stesösken skal man aldri tvinge noen til å se på stesöskenet som et sösken. De er jo ikke i slekt...

Det har jeg fått läre meg her inne.

Altså dette er ikke mitt syn på det da. Jeg håper min stedatter kommer se på både sin stesöster og sin kommende halvbror (og halvsösteren på andre siden) med blide öyne. Om man liker en litt bedre enn en annen er jo greit og normalt. Men hun skal respektere alle og behandle dem som sösken. Samme gjelder selvfölgelig min datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har lest at det i fødselsannonser står feks .".. og Eva i Bergen og Jon har blitt storesøsken "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet jeg..

De som kjenner enn, vet jo hvordan det er. Og søsken er søsken. Det er vi voksene som legger opp til hvordan barna skal se på hverandre.. Som søsken eller stesøsken, halvsøsken...

 

Hvis jeg kjente dere og viste at han hadde en datter fra før, og dere ikke tok hun med i en fødselannonse, ja det ville jeg synes vært rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Blir lei meg når jeg leser at noen skal utestenges fra annonser.. Kan dere ikke tenke på barna først? Og ikke dere selv.. Alle dere kjenner vet da om dette er første eller femte og hvem som er far osv.. Det er vel dem dere setter inn annonsa for?? ikke alle ukjente?? Jeg syns det er trist og egoistisk å sette seg selv først akkurat ang dette.. Gjør ikke familieforholdet noe bedre.. Ungene må føle at de er søsken og fullverdige medlemmer. Ungene kan altså ingenting for at ikke biofar og biomor bor sammen.. Tenk om dine unger ble utestengt om faren fikk barn med ny samboer?? Det hadde nok ikke falt i god jord..

Blir så irritert.. Hormoner hormoner, innimellom blomstrer dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Må si at dette tenkte jeg ikke på en gang da jeg skrev fødselsannonsen. sendte inn bildet hvor jeg skrev xx har kommet til verden xx.xx.09 og veide xx og var xx cm. XX og XX er stolte foreldre. xx og xx har fått en lillebror..

 

Alle som kjenner oss vet situasjonen, samt de som kjenner meg vet at jeg ikke har født særkullsbarna da jeg var 22 på daværende tidspunkt og stebarna var 10 og 7;) Så de som har kjent meg helt fra barneskolen vet at jeg ikke var gravid da jeg var 12! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...