Gå til innhold

huff, var ute for noe ubehagelig i kassa på europris nettopp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på en Europrisbutikk en god stund, og jeg vet at kasseoppgjørene ikke blir kjørt før mellom midnatt og kl. to om natten, så du trenger ikke å vente på telefon i kveld. Kassepersonellet teller kassene sine, slår inn oppgjørsbeløpet sitt, låser inn kassa si og går hjem. Ingen vet hvordan kasseoppgjørene eller dagens omsetning er før påfølgende dag. Det vil si at hver enkelt kasserers beløp og eventuelle feil ikke dukker opp før i morgen tidlig, og da må butikksjef logge inn og sjekke den enkelte ansattes oppgjør. Kameraovervåkningen fokuserer heller ikke på den ansatte og hvilke pengebeløp vedkommende håndterer, men på kundene, med tanke på tyveri, ran og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hi her, jeg fikk ingen tlf ikveld nei. Men de to damene sa at de skulle ringe når de hadde telt opp kassa ikveld, men.... Skal stikke innom og høre imårra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke rart det er så mye svindel når flere av dere som sier at dere jobber i butikk ikke tenker på sikkerhet. Telle pengene når kunden er tilstede? Ta ut vekslepengene før man legger oppi pengene man får? Det er jo egentlig bare å si hversegod til de som vil ha litt ekstra penger. I hele byen her jeg bor veksler vi ikke sedler for kundene fordi det er den mest brukte svindelmetoden, vi åpner aldri kassen for å telle penger med kunder tilstede, og vi legger alltid oppi penger fra kunden med engang. Dersom pengene forsvinner mellom kunden og butikkansatt så er det butikken sitt problem. Mange butikker har også begynt med at ansatte skriver under på at de er personlig ansvarlig for kassen. Kjedelig å jobbe gratis eller med tap.

 

Å hva er det med at det alltid er avvik i kassen. Det er det ikke hos meg. Av og til kan det mangle litt men det er jeg klar over (snakk om under 10 kroner) men er så og si alltid på 0.

 

Så til hi over her. Jeg syntes du har blitt behandlet dårlig. Dersom det var to ansatte på jobb og den ene bare står der bak den andre så har de mer enn nok mulighet til å finne ut av problemet. Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke spurte deg om du hadde noen kjennetegn på seddelen. Veldig mange har jo det og da hadde din brettede seddel vært opplagt. Men nå som de ikke gjorde det bør du forvente at de tar kontakt når de finner ut av problemet. Det er ikke alle butikker som opperere med at de ansatte vet om avvikene og det er lørdag idag. Jeg ville ringt mandags morgen og pratet med sjefen. Du bør også si at du følte deg dårlig behandlet og at det er mye penger for deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor slo hun ikke inn hvor mye hun fikk av deg da ? Da står det på kassen vhor mye du skal ha igjen.

 

Jeg jobber på et skikkelig kø sted, med masse som skjer hele tiden. Når jeg tarimot penger fra en kunde, slår jeg alltid inn på kassen hva jeg får. Aldri hoderegning, selv om de skal betale 18 kr med en 20 kroning.

I tillegg holder jeg alltid sedlene med venstrehånden, til jeg har talt oppn og gitt kunden tilbake penger med den høyre.

Da vet jeg alltid hvor mye jeg har fått, og kunden kan "følge" pengene sine hele veien.

 

Kan ikke huske å ha levert tilbake for lite penger...

 

 

Håper de ringer deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for "safe-pay".

Mynter legger kunden i maskinen, sedler legger den i kassa i maskinen bak disken. Falske sedler tar ikke maskina i mot, utenlandske mynter som ved første øyekast ser norske ut (feks de danske) blir ikke akseptert. Det står hvor mye som blir betalt inn av kunde og hvor mye som kommer ut igjen.

Genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, til deg 2 innlegg over her, hun i kassa skrev inn at hun mottok 200 kr av meg selv om hun fikk den 500 lappen. Hun husker sikkert feil,men jeg syns at de burde tatt meg litt mere alvorlig.

 

Jeg stakk innom butikken idad da jeg ikke fikk noen tlf, og spurte da en annen ansatt om hun hadde hørt om situasjonen igår, og det hadde hun, det var noe datatrøbbel, så jeg måtte komme igjen på mandag så skulle jeg få beskjed da...

 

Det var så mange i butikken ved kassa akkurat da, og hun som jobbet der var ny, så jeg spurte ikke på sikkerhetskamera som kunne bekrefte min historie, men jeg stod en stund og ventet på min tur og jeg kikket godt rundt på området ved kassa, men jeg så ikke kamera noe sted, bare inni selve butikken.

 

Så da håper jeg at jeg får en god nyhet på mandag...Heretter kommer jeg aldri til å betale noe steder meg cash, kun med kort, ubehagelig greie hele greia syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på når du betaler med kort også. 350kroner ble til 3500 kroner for min mor, men så var hun litt sløv med å følge med selv da. Feilen ble oppdaget i ettertid, og med kvittring fikk hun pengene igjen:)

 

Lykke til på mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man teller ikke kassen sin med kunden tilstede, men går på bakrommet og teller opp kassen mens kunden venter i butikken.

Man merker fort om man har for mye eller for lite da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett fryktelig kjedelig da, siden HI hadde beregnet å ha disse pengene til hun fikk lønn mandagen. Håper i det minste du fikk tatt helgehandelen, og at du får tilbake pengene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en kiosk i mine yngre dager, og som flere andre her skriver, hadde vi alltid sedler fra kunden i venstre hånd, mens vekslepengene ble gitt ut med høyre.

Jeg syns du skal snakke med sjefen til mandag.

Du ble dårlig behandlet, de ansatte har for dårlige rutiner, og det gikk dessverre utover deg.

Der hvor jeg jobbet, hadde kunden alltid rett til det motsatte var bevist.

Du burde få igjen pengene dine og et plaster på såret.

Fortell sjefen at du følte det veldig ubehagelig å ikke bli trodd. Si at du ikke vet om du har lyst til å komme tilbake pga den ubehagelige opplevelsen.

Æsj, sånne opplevelser sitter hardt i en, og det ødelegger så mye.

MEn nå syns jeg du skal stå på ditt.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vekselsvindlerne driver det på en litt annen måte da.

De spør f.eks om å få veksle en tusen lapp, når de får pengene så vil de veksle de i mindre eller større sedler igjen alt ettersom hva du ga ut mens de holder noen av pengene.

Samtidig så kommer kunde nr 2 som er en del av svindelen og maser på kassereren slik at det forvirrer kassereren.

Til slutt påstår svindleren at kassererer har gitt for lite penger tilbake og viser bare f.eks 400,-

 

Vi tok en vekselsvindler på vår butikk, de hadde raidet så sinnsykt med butikker men vår kollega var heldigvis smart og ga aldri fra seg pengene før det var ferdig vekslet.

Så ble det gitt beskjed og bildene av svindlerne ble gitt ut på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi er, det ikke min vei nei, jeg var der nettopp, og de hadde vært 3 stk inkludert sjefen som hadde telt opp kassa, og det var minus og ikke pluss på kassa som det burde ha vært hvis jeg hadde rett mente de...

 

Ei venninne av meg har påpekt at siden feilen ble gjort tidlig på dagen og de ikke telte opp kassa før etter 20 på kvelden, så kunne den ansatte gjort flere feil siden de ikke har for vane å holde seddelen i ene hånda mens de gir tilbake vekslepenger sånn som flere har sagt er det mest vanlige å gjøre.

 

Ikke var det sikkerhetskamera der heller så jeg kommer liksom ingen vei...Jeg er knallsikker i min sak, for jeg hadde kun den stakkars 500 lappen å bruke i helgen før jeg fikk lønn idag, og jeg skulle ha litt bensin og noe annet småtteri, og jeg fikk igjen 60 kr fra den 200 lappen de påsto jeg hadde levert... Ja ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom det var minus så er det ikke dermed sagt at ikke du har rett. Det er jo skrekkelig mye svinn ute å går, og at man kan slå feil er ikke noe rart.

 

Du burde bare stå på ditt og si du skal ha tilbake pengene dine. De er vel interreserte i fornøyde kunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en del som tjener seg ekstra lommepenger på den måten :( å svindle kunder altså, men så finnes det de kundene som svindler butikker på samme måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag et vanvittig rabalder, be om å få snakke med sjef, og skriv klagebrev til hovedkontoret. Informer de som jobber i butikken om det.

 

I slike tilfeller SKAL det hos seriøse bedrifter være slik at KUNDEN alltid har rett. Selv når kunden egentlig tar feil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir deg nå, uten å lage mer bråk, vil jo butikksjefen tro at du løy for å få penger tilbake.... Jeg hadde ikke gitt meg, hadde skrevet klagebrev til butikken og til Europriskjeden i Norge. Det kan liksågodt være de ansatte som tar feil/prøver å svindle deg, ikke la de vinne!!

 

For butikken er dette en liten sum, og skjønner ikke hvorfor de ansatte nekter å gi deg penger tilbake, det er de som har dårlige rutiner.

 

Stå på krava dine, og IKKE gi deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...