Gå til innhold

huff, var ute for noe ubehagelig i kassa på europris nettopp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg handlet for litt over 100 kr og hadde kun en 500 lapp i lommeboka, jeg vet veldig godt jeg hadde en 500-lapp for den skal holde helt til mandag da jeg får lønn. Så jeg betalte men fikk igjen på 200 kr bare.

 

Hun i kassa påstår jeg leverte en 200 lapp.

En medarbeider som tilfeldigvis stod bak henne så ikke hva jeg betalte med, men hvis kunder betaler med store lapper legges det i skuffen under mmyntene, så de må løfte denne opp og legge nedi. Både kassadama og den andre ansatte sa at den skuffen hadde ikke blitt løftet opp, derfor kunne ikke jeg ha levert en 500 lapp.

 

Følte meg skikkelig mistrodd der jeg stod, etter mye om om men da jeg sa nesten med tårer i øya ( så høygravid og hormonell jeg er..) at jeg er brennsikker jeg leverte 500 kr så skrev de opp tlf nr og navnet mitt og de skulle ringe meg når de hadde telt opp kassa si.

 

Jeg er som sagt sikker, men siden disse feilene kan skje så er jeg redd for at det ikke stemmer i kassa uansett så de fremdeles tror jeg juger. Mendet jeg lurer på da er at alle kasser har vel video overvåkning, jeg kan forlange at de sjekker den? For da vil de se at jeg sier sant? Er snakk om 300 kr jeg taper her kanskje...

 

Håper hun kassadama ikke pleier å rote sånn da så det stemmer med kassa at jeg har rett. Det verste er egentlig ikke de 300 kr, men jeg fikk skikkelig ekkel følelse at de ikke trodde meg, siden begge påstår at den skuffen ikke ble løftet opp for å legge nedi 500 lappen... En annen ting er også at jeg har bare en liten pung så jeg må brette sedlene på en spesiell måte for å få plass til den nedi der, og da ho jenta tok opp den øverste siste 500 lappen hun hadde fått var den brettet nøyaktig sånn jeg hadde hatt den i pungen, hun hadde jo rettet den ut, men den hadde 4 bretter på seg, og jeg sa at det er den der, men hun sier jeg tar feil så...

 

Bor på et lite sted og jeg kjenner de som jobber der, og de var så ubehagelige så jeg er redd det blir ekkelt å gå innom der senere, huff. Ødela dagen min altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, så irrirterende=( håper de ringer deg da=) jeg regner med de har overvåknings kamera, så hvis dem ikke ringer, burde du si at du vil se opptaket, og hvis dem nekter, truer du med anmeldelse!?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobbet i butikk (før cashguard kom) så gikk vi å tellte kassen mens kunden var der for å sjekke.

Det tar kanskje 5 min, og om vi gjorde feil så slapp kunden å gå hele dagen uten pengene sine. Syns det var dårlig av dem at de ikke gjorde det for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor legger jeg aldri pengene ned i kassa før jeg har tatt opp vekslepenger... Det er dessverre ikke videoovervåkning av alle kasser, så du kommer nok ikke lengre med det. Jeg tipper du får en telefon av en veldig flau ansatt som finner ut at hun har 300kr for mye i kassa i kveld og da er hele saken ute av verden.

 

Kan jo legge til at jeg også har påstått at jeg har vært 110% sikker på at jeg leverte en 200lapp et sted jeg fikk igjen på 100kr. Det var på et utested i fylla og jeg mente selv jeg ikke var så full at jeg ikke hadde kontroll på pengene mine. Jeg kom på senere på kvelden at jeg selvfølgelig hadde betalt med 200lappen i døra og fått tilbake en 100lapp jeg betalte ølen min med, så hun i baren hadde helt rett i det tilfellet. Jeg ble veldig flau og gikk og sa unskyld til henne:-) Det er lov å ta feil, både for kunder, men også for de butikkansatte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal ha kamera med kassen,så stemmer ikke det så si at du vil se på kamera..Jobber selv i butikk og skjer dette så får kunden se kamera og vi teller kassen med engang..Men hver gang dette har skjedd meg så ser vi på kamera at jeg har rett..

Men skjønner at dette var ekkelt for deg og derfor skal butikken gripe fatt i dette med engang,dårlig gjort-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her, jeg snakket nettopp med ei venninne som jobber i butikk og hun sier også at de har rutine på å ikke legge pengene nedi kassa før de har tatt opp vekslepenger så da blir det ingen misforståelser.

Hun mener også at de kunne faktisk ha gått å telt opp kassa der og da for å få saken ut av verden....

 

Jeg går ut ifra at jeg får rett når de teller opp kassa, men hvis hun er så påståelig og pleier å legge pengene nedi kassa med en gang, så kan hun ha gjort flere feil og hvis f.eks kassa viser at hun har tatt 260 for mye så er jo ikke det mine 300...så da vet jeg ikke hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen regel som sier at man skal ha kamera ved kassa. Jeg har jobbet i mange butikker og de stedene som har hatt kamera har hatt det sånn at det evt filmer kunder som stjeler, ikke for å få med detaljer om hva som skjer i kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår butikk har nå vi det..Og er glad når slikt skjer..Men og hvis det blir ran..Vi har mange kamera og er glad for det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i butikk fikk vi ikke sjekket sånne avvik før dagen etter fordi vi la store sedler i en egen "cashguard" og han som hadde mulighet til å sjekke om kassa stemte var der bare på dagtid.

 

Det skjedde en gang at en dame tok ut penger, vi glemte det begge to, hun kom tilbake etter mitt skift var over. Likevel fant sjefen ut av det og fikk gitt henne pengene tilbake.

 

Det er alltid litt avvik i kassa, utrolig nok. Jeg er veldig nøye selv, men ofte var det avvik på et par kroner. Så hvis de finner 260 for mye i kassa vil nok leder forstå at det er snakk om dine penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når det er sagt hadde jeg ikke gitt meg og gått jeg da, for det er utrolig frekt å påstå at du husker feil og alt mulig. Egentlig er bevisbyrden på deres side og ikke din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne episoder skjer nå og da i butikk. Det er dumt enten det er den ene eller andres feil. Det blir ofte en flau situasjon for begge, og er egentlig ikke noe å ta på vei for. Men jeg skjønner at du har lite penger og at det er kjipt å plutselig ha enda mindre...

 

Har jobbet mye med penger i mitt liv, og pleier å ha stor seddel i handa til jeg har gitt igjen pga faren for misforståelser. Har aldri vært med på å telle opp kassa mens kunden venter da det som regel ikke er tid til det. Det er ikke positivt å ha for mye i kassa heller for å si det sånn, og ekspeditøren prøver nok ikke å lure deg med en kollega rett bak. De aller fleste har sine rutiner for å ta imot penger og gi veksel nettopp pga slike situasjoner.

 

Ga du en 500 lapp finner de det nok ut når de tar oppgjøret.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i flere butikker og kiosker i min tid... og når slike situasjoner oppsto så ville vi umiddelbart ta med kunden bak, så vi kunne se på video-opptaket.

Fantes det ikke noe slik opptak på den gitte arbeidsplass, så ville vi telt opp kassen på stedet.

 

Jeg ville ringt bort dit nå om jeg var deg.

Sagt at nå som du har kommet deg hjem og fått summet deg litt så syns du at du fikk dårlig service i butikken.

Og at du ønsket å komme tilbake så de kan telle kassen nå, så slipper du å vente til i kveld.

Spør også da om de ikke har video overvåking over kassen?

 

(Jeg syns det er ganske utrolig at en annen ansatt som ikke fulgte med på episoden også sier at du har feil, Skulle nesten tro de lurte deg med vilje. Jeg hadde ikke stolt på at disse jentene ringer i kveld om de finner 300 for mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville snakket med butikksjefen om jeg var deg (jeg er annien ovenfor). Det er dessverre en del butikkansatte som lar seg friste av "raske penger". Jeg har selv opplevd at en kollega stjal fra kassen enda han virket som verdens greieste og ærligste sjel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville dere tatt med kunden og sett på videoopptaket? Jeg synes det høres helt utrolig ut. Man lar ikke hvem som helst få se kameraposisjoner, hvilken kvalitet (manglende kvalitet...) på bildet, eller hvor lagreren står helt uten videre...Tenk litt sikkerhet også da folkens!

Forresten er det mange vekselsvindlere ute og går, kanskje kassereren ikke helt klarer å skjønne at ei som legger igjen navn og nr er en vanlig kunde, og at denne bare er overforsiktig av den grunn.

 

Uansett ville jeg ikke gitt meg på dette. Tenk om kassereren teller opp, vet det er 300 for mye i kassa og gir seg selv en bonus? Cashguard skulle vært påbudt i alle butikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her, jeg er litt unnskyld for at jeg er til, så jeg tør ikke stikke bort dit nå og forlange at de skal telle opp kassa, men de stenger kl 20 ikveld så jeg håper jeg får en tlf etterhvert da...

Bestevenninna mi er litt tøffere i trynet og skal bli med meg i morgen tidlig når de åpner og høre hva som skjer om jeg ikke får tlf ikveld, eller de sier at jeg fremdeles var feil...

 

Jeg har tenkt igjennom situasjonen sikkert hundre ganger nå, og jeg er garantert sikker på at jeg betalte med 500 lapp....jeg var hos frisør igår og det kostet 500 og jeg betalte med en tusenlapp og jeg har ikke vært noe sted i det hele tatt etter igår før jeg stakk innom europris idag formiddag.

 

Men det verste med hele greia er at jeg skjønte veldig godt at de to ansatte ikke trodde meg. Jeg har handlet der i mange år og vi bor på et lite sted, så man blir jo kjent med de ansatte sånn. Og de er jo så greie til vanlig og slår ofte av en prat, så jeg ble så paff da de gikk i skikkelig forsvarsposisjon og sa tydelig at jeg måtte ta feil...

Jeg stoler på de,må nesten det, men ho kassadama må huske feil, og ho syns sikkert det ble ubehagelig ho også...men får håpe det ordner seg ikveld. Satse på kamera der, men sikkert ikke den beste kvaliteten heller, jeg vil ikke bli sett på som en uærlig kunde der heller, jeg er ofte innom der og trives så godt å handle der så jeg håper det ordner seg hvis ikke tør ikke jeg gå dit mer...men igjen, jeg er helt sikker på at jeg betalte med 500 kr. Aldri vært ute for noe sånt før, jeg er alltid påpasselig med penger sånn. Heretter skal jeg kun betale med kort ihvertfall...Takk for støtte :) Skal oppdatere om hvordan det går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv hos europris og må dessverre si at det ikke kommer opp før imorgen tidlig om det er avvik i kassen. Det jeg har gjort den ene gangen dette var tilfellet i vår butikk hos en som var ganske ny, det var at jeg ga kunden det hun mente hun skulle ha, for deretter å låne bankkortet, skrive opp navn og nummer (etter å ha spurt kunden om det var ok såklart), og så sjekke dagen etterpå. Hvilke rutiner kasserere har er dessverre litt forskjellig fra butikk til butikk. Har jobbet i flere butikker i min tid, og det er mye forskjeller ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik ekkel opplevelse. Dette var faktisk i Oslo i en rimi butikk. Dette var akkurat i verste tidspunktet på dagen, MYE folk. Jeg kjøper en vare, gir en 200,- og får mye mindre tilbake enn det jeg skulle. Den som stå med kassen ville heller ikke tro meg, ikke i det hele tatt, men jeg stod på mitt. OG MYE folk bak meg, men ingen hadde sett noenting. Da følte jeg meg ganske varm om hodet, men der hadde de overvåkingskamera. Det hadde han ikke tid til å se på der og da, men kan skulle gjøre det. Fikk heldigvis det jeg skulle igjen, med mye om og men. Hørte aldri noe i fra de heller, så jeg hadde nok rett :).....Men veldig ekkelt ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Differansen skal komme opp på oppgjøret deres i kveld. Håper de ringer da, at de ikke stikker pengene i egen lomme.

De har helt sikkert overvåkning. Ville tatt kontakt med butikksjef på telefon i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo vanlig å legge sedler løst oppå inntil man har gitt tilbake veksel, så legger man seddelen på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke hvor mange kunder det er i den butikken du handet i, men husker med gru mine dager på Narvesen. Spesielt på lørdager var det så mange kunder og så mye penger i omløp at det alltid var pluss eller minus på oppgjøret. Fikk beskjed av sjefen at sånn var det bare ... Så når noen mente de fikk igjen for lite hos oss, hadde kunden alltid rett. Heller én kunde som fikk igjen for mye enn én misfornøyd kunde, som han sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kjedelig. men spør om de har kamra der, spør dagligleder om å se. Jeg har vært med på noe lingnende var på en butikk her i nærheten. Jeg betalte med kort og skulle ha ut noen penger ekstra men dagen etter når jeg skulle bruke at de var de ikke der så jeg tenkte.. og kom frem til at jeg ikke hadde fått de( dette var da selvfølgelig på lørdagskveld.) tok kontakt med butikken på mandagsmorgen og spurte om det kunne være tillfelle? jo da de hadde hatt pluss på kassen på lørdag og vi skjkket på videoen og ja da jeg hadde ikke fått de. Det var jo sløvt av meg og men det ordnet seg takket være videoovervåkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...