Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #26 Skrevet 5. august 2010 Mener du virkelig at man skal ha toppkarakter i alle fag for å få barn? Det gjelder jo ikke bare norsk som du skriver her, for du skal jo hjelpe ungene dine i alle fag. Da er det mange som har barn, som etter din tankegang ikke skulle hatt barn. Jeg inkludert...Er laaaangt fra toppkarakterer i alle fag.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #27 Skrevet 5. august 2010 men så var det ikke deg jeg skrev til heller da! Det var jo hi som skrev DYSELEKSI. 12.00
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #28 Skrevet 5. august 2010 Når man snakker om høflighet, så er det flere her inne som burde gå inn på språkrådets hjemmesider og opptatere seg litt. Det er så mange her inne som tror de kan skrive riktig og er raskt ute å kritisere andre, men de har ikke fått med seg at skriveregler forandrer seg hele tiden. - Det er unødvendig å kritisere andre for småfeil, når vedkommende kanskje ikke er noe bedre selv.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #29 Skrevet 5. august 2010 Hvorfor tror du ungene dine er så tjukke i hodet at de ikke kan lære seg simpel grammatikk samtidig som de blir flinke i realfag? Min erfaring som lærer er at barn som har tallforståelse og romforståelse også er de flinkeste når det gjelder språkforståelse. En annen erfaring jeg har er at mange foreldre tror barna har dysleksi, og ikke innser at avkommet bare er svært lite intelligent. Hadde en mor i vår som mente at skolen hadde sviktet ved å ikke oppdage ADHD og dysleksi, og når vurderingen ble tatt viste det seg at sønnen hadde en IQ på ca 75 og var urolig fordi det kjedet han å ikke forså noe som helst i undervisningen. Jeg kan være enig i at skolen har sviktet ved å ikke gi han undervisning på hans nivå, men så lenge det gjelder fellesundervisning var han ute av stand til å ta til seg noe som helst. Det triste er at han ikke har noen sykdom eller syndrom, og at det uten annen diagnose enn lavintelligent ikke gikk an å skaffe gutten undervisningsassistent. Ekstra ille var det at moren nektet å akseptere at sønnen var dum, og fortsatte å kreve av han at han skulle følge de andre i undervisningen, og ha den samme leksen osv. Hun har han nå til utredning av andre eksperter for å få det svaret hun ønsker seg....
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #30 Skrevet 5. august 2010 Nå er det vel ikke småfeilene som blir kritisert....
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #31 Skrevet 5. august 2010 Dette er bare teit! skjerp deg grovt HI. Tviler på at du altid skriver riktig. Jeg gjør ikke det heletiden og er stolt over det, for det er sånn jeg er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå