Gå til innhold

Mannens venner syntes at jeg er kip...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De planlegger 14 dagers seiltur enten i middelhavet eller karibien. De er 6 kompiser som har snakket om dette og muligens det ble med ett par stykker til. Dette er uten barn og kjæreste/kone/samboer. Jeg har sagt at jeg ikke vil han skal dra. Han bruker opp 2 uker av hans 4 ukers ferie uten oss + av våre felles penger (vi er gift). Kompisene syntes at det kipt gjort av meg da. De har snakket om at de vil få til en tur til utlandet hvert år bare med gutte. Etter at jeg sa at han ikke fikk dra så har to til sagt nei så de er skuffet over meg da. Hun ene er gravid og har en på 2 år i tillegg. Er jeg kip?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ikke. Men det kommer ann på hvor mye han er hjemme ellers, hvor mye dere reiser sammen, hvodan økonomien deres er osv.

Jeg syns feks. ikke det er helt rett at mannen min skal på guttetur til utlandet hvert år, i tillegg til å reise til utlandet på fotballkamp med en annen kamerat. Når han ikke har tid til å ta ut mer en ferieuke i sommer, og vi ikke reiser til utlandet årlig som familie.

Skrevet

Vet ikke om du er Kip jeg? Kip Stewart? Kip Johnson? Eller kjip?

Skrevet

Tja, hadde dette vert noe kameratgjengen hadde snakket om og planlagt i årevis, og det var en "engangs-greie", hadde jeg nok latt han reise. Med mindre vi hadde hatt det veldig trangt økonomisk da, og turen førte til at vi ikke hadde råd til ferie til resten av familien for eksempel.

Men en årlig guttetur til utlandet synes jeg er drøyt. Det bør i hvert fall ikke være mer enn en helg synes jeg.

Hva hadde han sagt dersom du hadde reist på 14 dagers jentetur, mens han måtte være hjemme med barna? Hvis han sier at det er greit, så synes jeg faktisk du skal gjøre det (for han mener det garantert IKKE). Reis alene dersom du ikke får venninner med deg!!

Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her heller. Hvor mange 2ukers jenteturer har du vært på?

Skrevet

2 uker er altfor lenge å være borte, det burde da mannen din forstå. Min hadde aldri foreslått noe slikt. En helg, til nød langhelg, hadde vært greit. Så nei, jeg synes ikke du er kjip.

Skrevet

Mannens venner synes at du er kjip. Synes mannen din det?

Skrevet

vel, jeg må nok si jeg syntes du er litt kjip ja! desverre... jeg hadde latt min samboer dra.. tenk for en drøm..!:).. .. så kommer sure kjerringa å sier nei! hvor ofte har han/får han gjort noe slikt.. hvorfor sier du nei..?

Skrevet

2 ukers seiltur?? Nei, jeg synes ikke du er kjip. Noe slikt koster masse penger og tar masse tid ikke bare på reisen men også på all planlegginga. Jeg synes du skal spørre om han synes det er greit at du drar på 2 ukers sydenferie med et par venninner de resterende 2 ferieukene han har og lar han være igjen alene med evt.barn? Ofte hjelper det å snu ting på hodet for å få dem til å forstå hvorfor noe ikke er greit.

Jeg gjetter på at de to andre som nå heller ikke skal ikke engang hadde lufta det for sine samboere/koner før du sa nei... ;-) At kompisene hans synes du er kjip skal du bare drite i - det er da ikke dem du er gift med ;-)

Mannen min drar og på utenlands guttetur hvert år - en langhelg i september eller april. Det er helt greit.

Skrevet

hvor mange av de andre har koner og barn?

Jeg hadde IKKE godtatt det... som en annen skrev over her så hadde det vert en ting om dette var en engangsgreie som de hadde snakket om i åresvis, men jeg synes uansett at 2 uker er altfor lenge.

Skrevet

Hvis turen ikke blir noe av nå skjønner jeg at vennene hans tenker at du er en del av skylden til det.

Om jeg hadde latt min mann reise og støttet ham, ja det hadde jeg. For det må bli en helhetsvurdering som omfavner felles ferie, felles penger, barna osv. For oss hadde det fungert fint. Ikke hvert år, men helt klart når det var en spesiell tur de planla.

Skrevet

Jepp, du er MEGAKJIP!!

Du er nemlig megakjip på informasjon.

Før noen av oss kan synse noe som helst, burde vi få bare bittelitt mere informasjon.

Hva koster dette? Hvilken økonomi har dere? Hvor meget ser dere av hverandre resten av året?? Og kanskje litt til.

Hele innlegget ditt oser av at du vil at vi skal synes synd på deg.

Koster turen femti tusen, samboer er pendler, og dere har ikke en gang råd til å skifte ut to lister på huset og må låne hele beløpet, så er du ikke kjip som sier nei.

Koster turen femten tusen kroner, dere tjener råfett, og ser hverandre daglig, og turens beløp forsvinner inn i bunken for avsatte penger til smågodt og annet, så er du ei kjip megge.

Skrevet

De planla dette i forrige uke så det er ikke noe de har planlagt lenge. Min mann har full forståelse for at jeg sier nei til det. Han har aldri sommerferie og jeg er lærer og har lang sommerferie så jeg er mye alene med ungene da for å si det sånn. Turen går over enten høstferie eller vinterferie + en uke til før eller etter. Jeg har aldri vært på venninne tur til utlandet og han drar 2-3 dager hvert år med en annen kammerat så syntes selv ikke jeg er kjip. Jeg tenker at vi er familie og kan oppleve ting sammen som familie med eller uten andre.

hi

Skrevet

Tja, mjei.

Min mann var ti dagar i Afrika med jobben, på Kilimanjaro.

Han betalte ikkje dette sjølv, men fekk det som bonus.

Her i huset er det ok med helgeturar saman med gutta eller jentene, men to veker, der var drøyt.

Har han lyst til dette, da?Og korleis er økonomien? Og vil dette medføre at de ikkje får dra på felles ferie? Har du da to veker til gode, til ein langtvekkistantur til samme pris?

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hvilke avtaler dere har, men hadde min mann sagt at jeg ikke fikk lov til å dra på ferie med mine venninner hadde jeg fått klaus og antageligvis hadde det endt i skilsmisse. Jeg er ikke eiendom bare fordi jeg er gift, og antagelig tenker mange det samme. Greit nok at det i perioder passer dårlig, som feks under graviditet og lignende, men at han aldri skal få dra noe sted uten deg er mye å forvente synes jeg.

Skrevet

Min samboer reiset på 3 dagers gutte tur tidligere i sommer. Jeg fikk melding av han da han landa i Bremmen om at han savnet oss alt for mye;) Da jeg hentet han på flyplassen 3 dager sener erklæret han at han ALDRI skulle reise uten oss, noen gang igjen;)) He,he...

Så hadde min kommt hjem og erklært at han skulle på 2 ukers seilas med gutta hadde jeg død av sjokk!!!

Skrevet

Heller en to ukers seiltur enn 2 ukers fylla på Mallorca!

Men - hva hadde han sagt om du dro på en jentetur 2 uker? Da måtte han tatt alle barna og dere hadde ikke fått noe ferie sammen.

På en måte så syns jeg ikke du er kjip, men på en annen måte .. kanskje litt?.. jeg vet faktisk ikke helt...

Skrevet

15.06, mannen din er en TØFFEL!!!!

Skrevet

Synes ikke du er kjip. Karibien og båt er ikke billig, heller ikke flyreisen over dit, og dersom det går veldig utover økonomien deres, samt familieferien, så synes jeg ikke det er greit av han å reise når dette ikke er en stor drøm han og kameratgjengen har hatt. Karibien er forresten mer gamlis- og familievennlig, vi traff ikke veldig mange unge det året vi seilte rundt der. Cruisin' with the q-tips, kalte vi det! ;-)

Skrevet

Hvorfor er min samboer en tøffel??? Bare pga av at han savner ungene og kjæresten sin hjemme??? At han heller foretrekker og være sammen med oss fremfor og reise rundt med gutta og drikke seg full???

Jeg er veldi glad for at jeg har en voksen og ansvarsfull far til mine barn som ville gjort hva som helst for oss;) Jeg er verdens heldigste!

Jeg ønsket ham dessuten god tur, ingen sure miner fra meg ivertfall. Og jeg vet at han ikke har noe problem med og ta seg av ungene alene da jeg var en langhelg på spa med mine venninner;)

Men vi trives aller best sammen med ungene og at vi tilbringer ferien sammen;)

Hilsen 15:06

Skrevet

Nei slike utroturer holder vi oss unna. Dere vet at menn alene i syden som oftest er utro. Der går det nemlig bikinidamer rundt på diskotekene, og de vil ha seg. Om mennene er gifte eller ikke driter de i. Vet hva jeg snakker om, for de aller fleste menn som reiser alene til syden har sex.

Skrevet

Jeg er ENIG med Annie 15.42, jeg har vært i utlandet i snitt 6 ganger i året og vet at ganske stor del av befolkningen er utro på ferie. Det som skjer i syden forblir i syden sies det ;)

Jeg kjenner flere av de snilleste gutta som har vært utro der, noe de aldri har vært hjemme på maaange år. Men på de fleste syden steder sprader pene jenter rundt i bikini og legger seg etter mange menn:)

Vis meg den mannen som ikke blir sjarmert ;)

Sier ikke at ALLE er utro men jeg vet at mange er..

Skrevet

hahahahaha, både du og Annie 15:42 har tydeligvis ubrukelige mannfolk siden dere ikke hadde kunnet stole på dem på sydentur :-P Synd for dere, men deres egen skyld som lever med dem egentlig

Skrevet

Om dette hadde vært en lenge planlagt engangsgreie, så ja. Men om han skal reise bort to av fire ferieuker i året så er det du som er en tøffel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...