Gå til innhold

Så j.... hard i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som jeg nevnte litt lenger opp i tråden anbefaler jeg klyster. Det er skånsomt for tarmen, og gir ikke smerter slik som mange avføringsmidler gjør.

Jeg har en sykdom som medfører at tarmslimhinnen min er tørr. I tilegg er avføringen til tider hard pga en annen sykdom. Løsningen for mitt problem har vært å bruke klyster når problemet er blitt for ille. Dette lager jeg selv av fysiologisk saltvann.

Husk bare at klyster ikke skal brukes i hytt og gevær, men kun for å fjerne proppen som nå stopper for avføringen. Deretter kan du begynne å bruke de andre gode rådene du har fått i tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk Zellica!

Utrolig irriterende med mennesker som ikke kan høre. Sta og uvitende, men enda skal prøve å belære.

Hilsen dietisten.

Skrevet

Sjokoladekaffe (?) gjorde susen for meg da jeg hadde forstoppelse da jeg gikk gravid. Jeg drakk den på ettermiddagen og måtte som regel på do innen en time etter at jeg drakk den.

Jeg er ingen forsker, men for meg hjalp det ingenting med frukt og vann. Frukten gjorde meg bare oppblåst, noe som resulterte i mageknip og enda mer desperasjon over å ikke få gått på do:(

Skrevet

Kostholdsrådgiveren har helt rett.

Prøv som mange sier her inne, sjokolademelk og kaffe. Eller som hun over her, sjokoladekaffe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...