Gå til innhold

Så j.... hard i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til noe som hjelper som jeg kan spise eller bruke når jeg ammer?

Jeg får pokker ikke ut noe som helst enda jeg kjenner at jeg må bæsje. Ikke tør jeg trykke for mye heller, har fått en hemorroide etter fødselen som plager meg fint lite bortsett fra når jeg har kommet til skade for å trykke for hardt.

Alle tips mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duphalac, Laktulose eller Levolac. Alle de tre er det samme, bare ulike leverandører. Fås kjøpt på apoteket, og går fint an å bruke når en ammer.

Skrevet

Det over + Frukt & Fiber fra helsekost, svisker (rene eller sviskeyoughurt, sviskepure), overmodne pærer, hold deg i bevegelse, drikk masse vann.

Skrevet

Glem alt av fukt og fiber, piller og vann.

Har slitt med hard mage de siste 8 ukene, (er gravid i 14.uke), helt til jeg drakk 2 glass sjokolademelk og 2 kopper kaffe om morgenen. Da kom det ila dagen. Prøvde alt fra piller til te, men ingenting fungerte..... Prøv det, og kanskje noen svisker innimellom.

Lykke til!

Skrevet

1214,fordi om det hjalp for deg,så kan du ikke si at hun ikke skal spise fiber eller ta noe annet for det.

Ikke alt funker på alle vøtt.

Skrevet

IKKE glem alt av frukt og fiber, piller og vann. Bare fordi det funket for en, betyr ikke det at det automatisk fungerer for alle andre, anonym 12.14.

Jeg var ikke på do før over tre uker etter fødselen, og jeg prøvde ALT. Det som hjalp meg til slutt var overmye vann og overmodne pærer og joggeturer. Men det betyr ikke at det nødvendigvis er det som får ting til å løsne for HI.

Skrevet

start dagen med et stort glass biola (og en kopp kaffe).

Skrevet

glemte å føye til at for meg var sjokolademelk drepen for magen...mens frukt og fiber er tingen for meg... Kivi er bra!

Skrevet

Takk for tips! får ta meg en tur på apoteket tenker jeg!

Skrevet

JO, glem fiber og piller (frukt er jo fiber) Fiber hjelper ikke på forstoppelse. Fiber hjelper på å rense kroppen, men gir deg ikke økt tarmproduksjon. Heller omvendt. Det er hardt å fordøye, og krever MASSE vann!

Melk fungerer på mange, fordi det gir økt slim i tarmene som hjelper tarmproduksjonen!

LES litt om dette før dere gir egne råd. Dette er ikke kjerringråd, men en logisk forklaring og et logisk tips til en som har forstoppelse.

Dette skal fungere på de fleste, like godt som svisker og laktose!

Skrevet

12:14 her:

Nå sier jeg PRØV dette. Så jeg mener ikke at dette er riktig for hi, men sier PRØV slik som dere sier PRØV frukt og fiber!

Frukt og fiber funket ikke på meg. Fikk heller mer hard mage og mer luft.

Skrevet

Men frøken! Hvis du spiser fiber, må du drikke masse vann! Det er ikke aktuelt om man allerede er forstoppet.

Og det er ikke alle som klarer å fordøye fiber når man har allerede har blitt forstoppet! Just trust me, det er helt sant.

Skrevet

Hun har jo fått råd om fiber,masse vann og duphalac. Samt mosjon.

Ikke kom her og lek lege,du godeste 1246.

Skrevet

Jadajada masa,jeg har lest den. Men om hun spiser fiber,drikker masse vann og tar avføringsmidler så er det den beste kuren. Er forskjell på kronisk forstoppelse og plutselig oppstått forstoppelse etter fødsel.

Skrevet

Halloooo...er ikke lege, men dietist/kostholdsveileder.

Fiber kan FOREBYGGE forstoppelse, men ikke hjelpe for forstoppelse! Det er helt umulig. Fysisk umulig! Fiber hjelper ikke i det heletatt, ikke mosjon heller! Ikke vann heller. Ikke når man allerede har fått forstoppelsen. Er det så vanskelig å forstå?

Her er en FORSKNING som du kan sitte å kverulere mot, isteden. Håper du føler deg smart nå!

http://www.cisionwire.no/boehringer-ingelheim-norway-ks/myter-og-misforstaelser-hersker--fiber--vaeske-og-trening-ikke-losningen-pa-forstoppelse-1

Skrevet

2-3 ss linfrø i et glass med vann, la stå over natten. Da blir det et interessant slimlag rundt frøene. Smaker skit, men jeg blander det med yoghurt og litt syltetøy og da går det ned.. Evt bland i frokostblandingen på morgenen. Etter en dag eller to funker det, men funker aller best som forebyggende! Dette er det eneste som får fart på min håpløst trege gravidmage.

I tillegg må du drikke mye vann og få begeget deg - helst en løpetur eller rask gåing.

Skrevet

Kan du ikke bare innrømme at du har feil, 12:52?

Om man har fått forstoppelse, har man fått forstoppelse. Det spiller ingen rolle om den er kronisk eller ikke. En forstoppelse er en forstoppelse. Har man først fått en, skal man ikke pøse på med hverken fiber, vann eller noe annet. Da skal man spise liiiite og ofte, og næringsrikt. Man skal også gå på do så fort man får følelsen av å måtte gå. Funker ikke det, må man gå til lege.

Skrevet

Å nåmmen så sinna da! Dikkedikkedikk!

Så hva er det du da, o'store kostholdsveileder anbefaler da?

Noen av de produktene du selges,antar jeg?

Jeg har en gutt som har vært forstoppet omtrent sidenhan ble født,og hver enesle lege, ernæringsfysiolog og helsesøster,sykepleier og alle jeg har møtt,har sagt at når han blir forstoppet,for det blir han med jevne mellomrom uansett hvor mye vi forebygger,så skal han ha ekstra mye væske,ekstra doser med duphalac,gjøre sykkeløvelser med beina og massere magen,samt spise mer fiber.

Det virker hver gang.

Stoler mer på ordentlige fagfolk,enn en skarve kostholdsveileder medto semestres skolegang.

Skrevet

Skjønner at du ikke forstår noenting, når du skriver slikt som dette. Jeg gidder ikke diskutere en slik sak med en som er så sta og barnslig som deg.

To semester skolegang? Gang det med seks!

Jeg er like mye fagfolk innenfor mitt område som det andre er i sitt område, men pøs på med fiber til ungen din, men det er vel kanskje en grunn til at han har forstoppelse hele tiden, eller? TENK menneske, tenk! >Les om fiber, og hva det gjør med kroppen og fordøyelsen. Det kan forebygge forstoppelse...helt sant, men ikke hjelpe for forstoppelse.

Skrevet

Her står det sort på hvitt i linkene dine. FOREBYGGENDE. Og det har jeg sagt. Ja, det er forebyggende, men det kan være direkte farlig å stappe i seg fiber når man allerede har forstoppelse. Jeg kan gi deg en million linker på at det ikke er bra, om du vil. Men som sagt, dere får gi ungene deres fiber, eller dere selv, når dere har forstoppelse, men det er ikke bra! Spis heller en yoghurt innimellom og nøtter. Eller små porsjoner med mat. Drikk sterk kaffe. en kopp eller to på morgenkvisten, for det er da magen er mest aktiv.

Når forstoppelsen er over, kan du innføre mer fiber i maten. Slik at du forebygger forstoppelser i fremtiden.

Skrevet

Dietikeren har helt rett når det gjelder forstoppelse. Har man allerede blitt forstoppet, hjelper det ikke med fiber. Derimot vil det forverre situasjonen.

Men fiber som forebyggende tiltak mot forstoppelse er helt ok, men da sammen med mye veske. Ellers vil fiberen virke mot sin hensikt og virke stoppende.

En forstoppelse er en propp med avføring som stopper opp tarmen. Det er derfor meningsløst at fiber skal kunne hjelpe til med å flytte den proppen videre i tarmen.

Ts: Er du skikkelig forstoppet vil jeg anbefale et godt gammeldags klyster. Det er skånsomt mot tarmen, og gir ikke smerter som mange avføringsmidler kan gi.

Ellers er det et godt tips med skikkelig kraftig kaffe, samt en kiwi om morgenen. Det pleier å løsne det meste. Tørkede aprikoser er også fint, men kan for noen gi luftsmerter i tilegg, så prøv deg fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...