<3A&A<3 Skrevet 1. august 2010 #26 Skrevet 1. august 2010 Vi er 1 voksen og 2 barn,varierer litt på hvor mye vi bruker-men sånn ca 5-6000/mnd vil jeg si. Vi handler på Obs og Rema 1000,og handler kanskje 3 ganger i uka.
ormeynglet Skrevet 1. august 2010 #27 Skrevet 1. august 2010 Aner egentlig ikke, men over 10 000 vil jeg tro. Vi er 2 voksne og 4 små barn. Vi kjøper kun fersk fisk fra fiskebutikken, prøver å lage mat fra grunnen (noe jeg mener ofte også kan være billigere), rent kjøtt osv. Har to bleiebarn, Nan må vi også ha. Mulig jeg er snobbete men handler ikke på Rema, etter min erfaring så er frukt og grønt veldig dårlig der og brødene er heller ikke gode. Litt for lite utvalg er det å. Kan vel være påvirket av å ha jobbet hos en konkurrent i flere år;) Nå skal det bli kontroll på sakene for jeg har vært å ordnet meg egen matkonto med kort til. Da blir det overført 8000 når lønna kommer, så får vi se da hvor langt vi kommer. Håper på å bli litt mer bevisst på hva vi faktisk kjøper. Målet er iallefall å klare å holde oss til 8000 i mnd. Kan jo høre med meg om en mnd tid..hehe
Kamomille Skrevet 1. august 2010 #29 Skrevet 1. august 2010 Vi er 5 i familien og bruker 5000-6000 kr pr måned i husholdningen. Budsjettet vårt er på 5000, men vi kjøper noe utenom i store kvanta som f.eks dopapir, et par kasser jordbær nå i sommer, noen år handler vi elgslakt osv. Derfor er nok gjennomsnittet nærmere 5500 - 6000. Her går det ikke mye i brødmat da ingen er spesielt glad i det. Men det går mye i havregrøt, og det er jo veldig billig (10 kr pr pakke = holder til maaaaange måltider). Det går ca 12-14 frukt i uka, og 6 yoghurt (kun til ungene i helgene). Vi spiser kjøtt, fisk eller kylling til middag. Men vi er flinke til å handle inn på tilbud, f.eks når coop har 40%, eller når ICA har billig fisk. I helga kjøpte vi f.eks laks til 29 kr kg:) Det går noe brus og saft, men ikke så veldig mye melk (kanskje 5 liter i uka). Øl og vin går det veeeeldig lite av. Juice kjøper vi alltid inn store kvanta av når det er tilbud. Pålegg handler vi også my av på tilbud. Ungene er ikke så variert i kosten så det går stort sett i leverpostei, gul- og brunost, smøreoster og tubeoster, salami og servelat. Jeg spiser stort sett aldri brød og dermed heller ikke pålegg. Vi har kunn ett bleiebarn, så det går ikke lenger så mye bleier. Jeg kjøpte imidlertid inn mengder nå når Kiwi hadde kampanje med 4 pakker til prisen av 2. Vaskemidler kjøper jeg i store kvanta de få gangene i året Coop har 40% på dette. Det går noen hundrelapper til godis i måneden, men kaker og is har vi sjelden utenom endel is i juli måned:) Jula er vel den høytiden hvor budsjettet ikke holder, men det er vel helt normalt:) Vi har en egen matkonto med 2 kort. her setter vi inn 5000 kr hver måned, så sånn sett har vi ganske god oversikrt over hve vi bruker.
Anna-10 Skrevet 1. august 2010 Forfatter #31 Skrevet 1. august 2010 Da ser jeg at vi er ikke veldig uøkonomiske når det gjelder mat:) Takk til alle som svarte:D
Ugl@ Skrevet 1. august 2010 #32 Skrevet 1. august 2010 Varierer etter sessong i grunn, men et sted mellom 8-10 000 går det nok, da ink. kattemat også. Vi er glad i god og sunn mat, velger gode råvarer, liker å ha et rikt utvalg i frukt og grønt også i dagligkosten og sånt koster litt.
Ugl@ Skrevet 1. august 2010 #33 Skrevet 1. august 2010 Vi er forresten 5 ( to voksne, en 12åring, 4 1/2åring og 3 åring) pluss to katter.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. august 2010 #34 Skrevet 2. august 2010 vi bruker vel rundt 4000-5000 i mnd. dette inkluderer alt av husholdningsartikler og hundemat som kjøpes på dyrebutikken. vi er 2 voksne og en på straks 3, pluss hunden
Lemonia Skrevet 2. august 2010 #35 Skrevet 2. august 2010 Hvis vi tar med absoolutt alt, så blir det kanskje 6500 (muligens litt mer) i mnd. Vi er to voksne og en ettåring. Vi er opptatt av mat, lager all mat fra bunnen av og handler i dyrere butikker (men med bedre utvalg). Mat er ikke noe vi prøver å spare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå