Gå til innhold

Hvilke problemer har vi i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke synd på meg, men for hun som hadde hatt keisersnittet derimot ... Henne var det tøft for og jeg syns at det er uverdig av den s.k. velferdsstaten Norge å by en barselskvinne slikt. Godt mulig at reglene for det spesifikke pasienthotellet er slikt at du selv må re opp, men litt hensyn er det da lov å vise - når de ansatte ikke har tid til å ta / vise hensyn overfor brukerne / pasientene er det noe som skurrer.

For deg er det å re opp en seng en filleting - det var det ikke for denne mammaen på det gitte tidspunktet. Gjør deg noen erfaringer før du avfeier andres meninger som filleting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld at jeg ler men at det var smertefullt for henne å re opp senga anser jeg får å være en filleting!!! Hadde det vært krise om senga stod uoppredd da? Huff ja selvfølgelig....tenk om noen kom på barselbesøk og fant ut at hun slettes ikke var så ryddig av seg som det strøkne huset hjemme alltid bærer preg av!!

Hvis valget stod mellom uoppredd seng eller ikke ha råd til mat?? Ganske enkelt valg eller hva??

Skrevet

Det er ikke alltid lett å bo i Norge nei. Jeg må vente i minst to uker før fastlegen har tid til å se på håndleddet mitt som gjør vondt, sykehuset kaster meg ut det sekundet jeg ikke har bruk for plassen lengre, jeg betaler tannlegebesøket mitt selv, veien opp til huset er full av dumper som gjør at barnevognen setter seg fast og jeg bruker ti minutter opp en bakke på 30 meter.

Men jeg har en lege som har tid til å trykke på håndleddet mitt for å se om det er en senebetennelse, et sykehus å gå til når jeg skal føde. Jeg har en vei å gå på som fører til hjemmet mitt der jeg kan sove trygt og godt. Noen netter irriterer jeg meg over naboen som har fest, men det er hvertfall ikke lyden av bomber som gjør at jeg ikke får sove. Jeg har en rød, liten bok som gjør at jeg kan bevege meg hvor jeg vil, jobbe hvor jeg vil, reise til et hvilket som helst land uten å bli nektet adgand pga nasjonaliteten min. Nordmenn flest er såpass heldig at de har sjansen til å være sin egen lykkes smed. Vi er et folkeslag på fire og en halv millioner, mot en verdensbefolkning på 7 milliarder mennesker. Hvor stor er sjansen for at akkurat du skulle bli norsk?

Jeg er så glad for at jeg er født i Norge. Opp mot problemer andre steder i verden, så har vi ingenting å klage på. Alt kan forbedres alltid, men vi skal være jævlig glad for at vi vant vinnerloddet!

• 1 måned senere...
Skrevet

det har du forsovit rett i. men det finnes forferdelige skjebner her også bare ikkelike mange. tenker da på barnemisshandling ol.

men hvis vi tenker økonomi, vi har mat og klær og får hjelpom vi er syke stort sett. norge kan ikke sammenlignes med Ghana eller sør afrika ol. men det er jo urettferdig at det er såstore forskjeller at noen sulter og dør, at deter krig, mens vi her i norge klager over smuler i forhold.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har ikke lest igjennom hele gjestelista, men vi har da problemer som alle andre. Men, jeg tør påstå at jeg, gjennom mine rier har vanskelig for å tenke at andre har det mye værre. Når jeg presser ut en syvarma lysestake i en cm omkrets, livet suger som aldri før, ofrer jeg ikke en tanke til de som går gatelangs.

Derimot..

Jeg stopper opp ved loddsalg, putter på mynter på tranghudete bøsser, gitt min arv til veledighet, men forebeholder meg retten til å synes at jeg faen i meg har hatt det jævla kjipt av og til..

Skrevet

Slik jeg ser det har vi to store problemer i Norge.

1) vi er for uengasjerte og kjemper lite for det vi tror på eller ønsker å oppnå.

Lydige som vi er går vi knapt i 1 mai tog.

2) All infrastruktur( inkl strøm og vann nett) kollapser snart fullstendig om det ikke blir tatt ett realt skippertak.Om det skjer risikerer vi å miste mye av det vi har.

Og til dere som klager over veiene i Oslo,måtte re opp selv på pasienthotell osv. Hva med å flytte til en annen by? I min by kom de å ristet putene for meg på barsel. Tid til en prat hadde de og.

Nå er ikke veiene her helt tipptopp,men det er påbegynnt en oppgradering i det minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...