Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #26 Skrevet 31. juli 2010 HI her - først og fremst, takk for svar! Jeg setter pris på alle synspunktene av saken. Grunnen til at jeg tok det opp var at det ble anbefalt å ta med mannen på legeundersøkelsene i en bok jeg leser, så jeg bare lurte på om det var vanlig. I utgangspunktet hadde jeg ikke vurdert dette en gang, men at han bare skulle være med på ultralyd. Nå har vi snakket om det, og siden vi bor på landet der det er langt mellom jobb, lege og sykehus så blir det nok litt tungvint om han skal være med på absolutt alt, selv om det ville vært en fordel - jeg får nok en hel del informasjon hos legen, og jeg kommer til å ha hodet i skyene så kommer sikkert til å glemme mye hun sier! Så ville vært praktisk å ha med en "hukommelse" til! Men kanskje mannen kan være med til jordmor en gang eller to, det ville jo bare være koselig.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #27 Skrevet 31. juli 2010 Jeg hadde bare mannen med på ordinær GU og svangerskapskurs. Men tror det går helt fint å ta med mannen til legen, da hender det jo man får litt info om svangerskap etc, og de tar noen blodprøver etc. Men jeg tror nok heller jeg ville tatt ham med til første jordmortime, hvis dere må prioritere...
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #28 Skrevet 31. juli 2010 Nei, var ikke med til lege eller jordmor. Kun UL. var ikke nødvendig å bli med, og unødvendig å ta seg fri pga det. Dessuten ville jeg ikke hatt han med på alle timene heller. Syntes det var greit å snakke litt med jordmor alene også. Men vi deltok på svangerskapskurs sammen og han var mye på sykehuset sammen med oss. Langt utover visittid, for vi hadde eget rom. Men du spurte etter første time ser jeg nå, hehe. Det kan være greit å dra begge hvis man vil og kan, for man får gasnke mye informasjon
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #29 Skrevet 31. juli 2010 Samboer har vært med på alle jordmor-timer og ultralyder, men ikke til lege. Det er naturlig for oss å gjøre dette sammen, det dreier seg jo ikke bare om meg. Tror samboer ville følt seg mer utenfor om han ikke fikk ta del i dette. Vi skal også være sammen hele tiden etter fødsel, for meg er det helt bak mål å ikke skulle tilbringe de første dagene med barnet sammen.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #30 Skrevet 31. juli 2010 han tok seg fri fra jobb for å være med på alle UL, han var og med til lege/jordmortimer de gangene det klaffa med at han hadde kveldsvakter. Han hadde jo og spørsmål til legen og slike ting, og synes det var naturlig at han var med der han kunne
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. juli 2010 #31 Skrevet 31. juli 2010 Min samboer var med på stort sett alle kontrollene:) Kommer jo ann på mulighetene da, mht jobb osv. Nå var min samboer arbeidsledig så her var det ikke noe problem. Hadde det vært nå så hadde han ikke hatt muligheten.. Men nå var samboeren på sykehuset i alle de 14 dagene jeg og mini var der også da:-) Hell i uhell får man vel si, for vi hadde barn på nyfødt intensiv avdelingen og da fikk far være der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå