axlam Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #26 Skrevet 29. juli 2010 han har aldri vært i Norge det var jeg som var der men kom tilbake til Norge fordi vi holdte på og bli drapt og når jeg fant ut jeg var noen uker gravid så bestemte jeg meg og bare dra fordi jeg vil ikke miste barnet mitt eller sette han på den ekte sitvasjonen vi var i.. Det med og leve sammen det blir ikke aktuelt fordi: 1: vi kan ikke få familigjennforening med verandre på grunn av jeg ikke fuller underholdings kravene di har 2: han har ikke noe som helt mulighetter og komme seg til noe ambessader slåser for livet sitt 3: har ikke hørt fra han i nesten 2månder nå så vet ikke om han lever eller er død så leve sammen skjer ikke men han vil alltid være min ekte mann i min hjerte. Jeg fikk klar bekjed om ekte mål fra somalia ikke vil bli godkjent i Norge så di skulle vist bare gå etter den det er ikke som jeg står og lyver dem i trynnet det er d som sa at min ekte skap er ikke gyldig så jeg er jo ugift
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #27 Skrevet 29. juli 2010 Hva slags grunnlag er du i norge for? Regner med at du søkte som asyl? Hvis din mann er i den samme situasjon som du var i, kan vel han også søke om det samme. Du må få tak i mannen din. Huff. finne ut om han lever eller ikke. Håper han gjør det, men hvis evt han ikke er i live, blir du jo en enke, og da er situasjonen en helt annen. Regner med at du ikke har jobb nå siden du er gravid. Du vet at du har krav på engangstønad fra nav? http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Engangsst%C3%B8nad+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon I mens må du bare søke om sosialhjelp.
axlam Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #28 Skrevet 29. juli 2010 vel jeg kom til norge 19år siden så jeg har ikke den samme rettighettene til en ny asyl søkende fordi jeg har norsk statsborger håper også han lever men det værste er at jeg har ikke noe sted til og få tak i han må bare vente til jeg får høre fra han selv om samtalen varer 2min jaa jeg har fått engangstønaden men skal prøve og fortelle min livs sitavsjon til nav fordi jeg har ikke noe måte og forsørge den stakkarse barnet jeg får snart men elrs takk for din tilbake melding
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2010 #29 Skrevet 29. juli 2010 Du har altså vært her i Norge i 19 år, men likevel reiser du gang på gang til Somalia for å bli gravid? Kjære vene, om du selv ikke ser hvorfor du har fått avslag på søknaden er det trist. Hvordan levde du og dine barn før du ble gravid? 19 år her, og aldri arbeidet?
axlam Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #30 Skrevet 29. juli 2010 først og fremst jeg har ikke reist til somalia gang på gang og foresten vist jeg vil bare bli gravid så kan jeg bli det hær i norge og det andre er at jeg kom te norge nå jeg va 2år så vennen det var min første gang til hjemlandet mitt og var der mindre en 2månder og denne barnet er min første så du brudde spør før du sier noe
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #31 Skrevet 30. juli 2010 Dette må jeg bare kommentere! HAR DU VÆRT I NORGE I 19 ÅR FRA DU VAR 2 OG SKRIVER SÅÅÅ DÅRLIG NORSK? Jeg har vært her i fem år og skriver mye bedre enn deg :-O
axlam Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #32 Skrevet 30. juli 2010 ok det synes jeg e dårlig sagt.. har du hært om noe som hetter skrive og lese vansker? bra får deg at du skriver bra norsk klap kap
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #33 Skrevet 30. juli 2010 Hei, jeg har kommentert her før og sier det igjen at nei jeg kan ikke se at du har krav som enslig forsørger så lenge du velger å være gift. Dersom du skulle fått søtte på de grunnlagene du nevner ville jo det også gi en dårlig effekt i for eksempel det å bekjempe tvangsekteskap. Siden du har bodd så lenge som du sier i Norge så må du nå vel kanskje ha jobbet en stund og dermed få vanlig fødselspenger?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #34 Skrevet 30. juli 2010 Det du skriver er bare dårlig norsk, skrive og lesevansker som i dysleksi har ikke noe med grammatikk å gjøre.
axlam Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #35 Skrevet 30. juli 2010 jeg har ikke blit utsatt på noe som helst tvangs gifting og festen har vært kontakt med nav og får overgangsstønad men åssen kan min sitvasjon ha dårlig effekt for tvangsekteskap?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #36 Skrevet 30. juli 2010 Synes det er dårlig at du får OS. Det er noe som er forebeholdt aleneforeldre, og du er ikke det, men men.. gratulerer da.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #37 Skrevet 30. juli 2010 Dere som skriver så ufint til denne damen. Jeg mener at grunnen til at dere åpenbart ikke klarer å sette dere inn i situasjonen hennes er at dere er så heldige å komme fra en kultur der man har flere muligheter og ikke minst der barnefar forvinner, ikke er mulig å kontakte og selvfølgelig derfor heller ikke har mulighet til å bidra med å forsørge barnet. Hvorfor vil noen bare lire av seg så ufine ting ? Det er forresten heller ikke sånn lenger at somaliske damer føder flere barn enn norske. Er det andre lesere her som ikke har opptjent rett til fødselspermisjon og heller ikke hatt en mann til å forsørge seg ? HI her er høygravid og redd for at mannen er død, og i tillegg har hun økonomiske problemer. Dessverre har hun ikke satt seg inn i reglene nok til å vite at hun burde meldt seg arbeidsledig for å opptjene rett til permisjon, eller ta en lite attraktiv jobb som hun kanskje ikke ville klart å stå i ut svangerskapet, og så fått seg sykemelding. HI - jeg mener du bør klage på vedtaket, kanskje det har vært en sommervikar i NAV som ikke kjenner reglene i slike spesielle saker med forsvunnet far, eller ikke har satt seg inn i saken din godt nok. Ellers må du gå på sosialen. Du skal iallfall ha rett til dobbel barnetrygd når barnet er født, og forskudd på barnebidrag, til sammen 3000 skattefrie kroner. Du kan også har rett til bostøtte. Jobbe kommer du sikkert til å gjøre senere, når barnet ditt er stort nok til å gå i barnehage, og bidra til fellesskapet med å betale skatt.
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #38 Skrevet 30. juli 2010 Samme innlegger som over. Jeg synes det er bra du fikk OS, du er jo i praksis aleneforsørger. Det er like rettferdig som at mødre som bor med barnets far får fødselspermisjon. Jeg leste ikke innlegget før jeg la ut mitt.
axlam Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #39 Skrevet 30. juli 2010 takker for di to siste innleggene endelig noen som kjønner det jeg går igjennom
Superduperduperdupedupdud Skrevet 30. juli 2010 #40 Skrevet 30. juli 2010 Synes selvfølgelig du burde få os på lik linje som andre aleneforeldre. Likevel greier jeg ikke å slutte å lure på hva du har gjort de 19 årene du har være i Norge, siden du visstnok ikke har annet å leve av?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #41 Skrevet 30. juli 2010 Ehhm, hvordan kan det være like rettferdig? Permisjonepenger er tross alt noe du får for en jobb du har gjort.
axlam Skrevet 30. juli 2010 Forfatter #42 Skrevet 30. juli 2010 utdanning har jeg brukt min tid på e 21år
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2010 #43 Skrevet 30. juli 2010 hva er du utdannet? har du i tillegg til os søkt hos lånekassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå