Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har aldri vært i Norge det var jeg som var der men kom tilbake til Norge fordi vi holdte på og bli drapt og når jeg fant ut jeg var noen uker gravid så bestemte jeg meg og bare dra fordi jeg vil ikke miste barnet mitt eller sette han på den ekte sitvasjonen vi var i..

 

Det med og leve sammen det blir ikke aktuelt fordi:

 

1: vi kan ikke få familigjennforening med verandre på grunn av jeg ikke fuller underholdings kravene di har

2: han har ikke noe som helt mulighetter og komme seg til noe ambessader slåser for livet sitt

3: har ikke hørt fra han i nesten 2månder nå så vet ikke om han lever eller er død

 

så leve sammen skjer ikke men han vil alltid være min ekte mann i min hjerte.

 

Jeg fikk klar bekjed om ekte mål fra somalia ikke vil bli godkjent i Norge så di skulle vist bare gå etter den det er ikke som jeg står og lyver dem i trynnet det er d som sa at min ekte skap er ikke gyldig så jeg er jo ugift

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags grunnlag er du i norge for? Regner med at du søkte som asyl? Hvis din mann er i den samme situasjon som du var i, kan vel han også søke om det samme. Du må få tak i mannen din. Huff. finne ut om han lever eller ikke.

 

Håper han gjør det, men hvis evt han ikke er i live, blir du jo en enke, og da er situasjonen en helt annen. Regner med at du ikke har jobb nå siden du er gravid. Du vet at du har krav på engangstønad fra nav?

 

 

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Engangsst%C3%B8nad+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

 

I mens må du bare søke om sosialhjelp.

Skrevet

vel jeg kom til norge 19år siden så jeg har ikke den samme rettighettene til en ny asyl søkende fordi jeg har norsk statsborger

 

håper også han lever men det værste er at jeg har ikke noe sted til og få tak i han må bare vente til jeg får høre fra han selv om samtalen varer 2min

 

jaa jeg har fått engangstønaden men skal prøve og fortelle min livs sitavsjon til nav fordi jeg har ikke noe måte og forsørge den stakkarse barnet jeg får snart

 

men elrs takk for din tilbake melding

Skrevet

Du har altså vært her i Norge i 19 år, men likevel reiser du gang på gang til Somalia for å bli gravid? Kjære vene, om du selv ikke ser hvorfor du har fått avslag på søknaden er det trist.

 

Hvordan levde du og dine barn før du ble gravid? 19 år her, og aldri arbeidet?

 

Skrevet

først og fremst jeg har ikke reist til somalia gang på gang og foresten vist jeg vil bare bli gravid så kan jeg bli det hær i norge

 

og det andre er at jeg kom te norge nå jeg va 2år så vennen det var min første gang til hjemlandet mitt og var der mindre en 2månder

 

og denne barnet er min første så du brudde spør før du sier noe

Skrevet

Dette må jeg bare kommentere!

 

HAR DU VÆRT I NORGE I 19 ÅR FRA DU VAR 2 OG SKRIVER SÅÅÅ DÅRLIG NORSK? :o

 

Jeg har vært her i fem år og skriver mye bedre enn deg :-O

Skrevet

ok det synes jeg e dårlig sagt.. har du hært om noe som hetter skrive og lese vansker?

 

bra får deg at du skriver bra norsk klap kap

Skrevet

Hei, jeg har kommentert her før og sier det igjen at nei jeg kan ikke se at du har krav som enslig forsørger så lenge du velger å være gift.

 

Dersom du skulle fått søtte på de grunnlagene du nevner ville jo det også gi en dårlig effekt i for eksempel det å bekjempe tvangsekteskap.

 

Siden du har bodd så lenge som du sier i Norge så må du nå vel kanskje ha jobbet en stund og dermed få vanlig fødselspenger?

Skrevet

Det du skriver er bare dårlig norsk, skrive og lesevansker som i dysleksi har ikke noe med grammatikk å gjøre.

Skrevet

jeg har ikke blit utsatt på noe som helst tvangs gifting og festen har vært kontakt med nav og får overgangsstønad :)

 

men åssen kan min sitvasjon ha dårlig effekt for tvangsekteskap?

Skrevet

Synes det er dårlig at du får OS. Det er noe som er forebeholdt aleneforeldre, og du er ikke det, men men.. gratulerer da.

Skrevet

Dere som skriver så ufint til denne damen. Jeg mener at grunnen til at dere åpenbart ikke klarer å sette dere inn i situasjonen hennes er at dere er så heldige å komme fra en kultur der man har flere muligheter og ikke minst der barnefar forvinner, ikke er mulig å kontakte og selvfølgelig derfor heller ikke har mulighet til å bidra med å forsørge barnet. Hvorfor vil noen bare lire av seg så ufine ting ? Det er forresten heller ikke sånn lenger at somaliske damer føder flere barn enn norske.

 

Er det andre lesere her som ikke har opptjent rett til fødselspermisjon og heller ikke hatt en mann til å forsørge seg ?

 

HI her er høygravid og redd for at mannen er død, og i tillegg har hun økonomiske problemer. Dessverre har hun ikke satt seg inn i reglene nok til å vite at hun burde meldt seg arbeidsledig for å opptjene rett til permisjon, eller ta en lite attraktiv jobb som hun kanskje ikke ville klart å stå i ut svangerskapet, og så fått seg sykemelding.

 

HI - jeg mener du bør klage på vedtaket, kanskje det har vært en sommervikar i NAV som ikke kjenner reglene i slike spesielle saker med forsvunnet far, eller ikke har satt seg inn i saken din godt nok. Ellers må du gå på sosialen. Du skal iallfall ha rett til dobbel barnetrygd når barnet er født, og forskudd på barnebidrag, til sammen 3000 skattefrie kroner. Du kan også har rett til bostøtte.

 

Jobbe kommer du sikkert til å gjøre senere, når barnet ditt er stort nok til å gå i barnehage, og bidra til fellesskapet med å betale skatt.

Skrevet

Samme innlegger som over. Jeg synes det er bra du fikk OS, du er jo i praksis aleneforsørger. Det er like rettferdig som at mødre som bor med barnets far får fødselspermisjon. Jeg leste ikke innlegget før jeg la ut mitt.

Skrevet

takker for di to siste innleggene endelig noen som kjønner det jeg går igjennom

Skrevet

Synes selvfølgelig du burde få os på lik linje som andre aleneforeldre.

 

Likevel greier jeg ikke å slutte å lure på hva du har gjort de 19 årene du har være i Norge, siden du visstnok ikke har annet å leve av?

Skrevet

Ehhm, hvordan kan det være like rettferdig? Permisjonepenger er tross alt noe du får for en jobb du har gjort.

Skrevet

utdanning har jeg brukt min tid på e 21år

Skrevet

hva er du utdannet? har du i tillegg til os søkt hos lånekassen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...