Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #26 Skrevet 27. juli 2010 Hei HI. Jeg sjønner at du synes dette er litt kjipt. Han har jo vært selvstendig næringsdrivende, og jeg tipper det ikke er så altfor mye penger han har tjent siden han nå vil legge det på hylla for å studere til en bedre betalt jobb. Du har sikkert måttet trå til mye mer økonomisk enn han, og jeg ser poenget ditt med at du synes dette er litt kjipt. Jeg hadde tenkt den tanken jeg også. På den annen side har han nok innsett galskapen selv, og derfor vil han utdanne seg:) Synes du skal støtte han i dette, og legge det friskt i minne til en gang DU vil gjøre noe:) Lykke til, dette kommer dere til å klare:)
moe_ Skrevet 28. juli 2010 #27 Skrevet 28. juli 2010 Hvis det er ditt mareritt at han skal komme hjem i helgene, har du andre problemer .. Spøk til side, hvis han studerer for å på sikt øke felles inntekt,legger dere opp til det. Er dere gift eller "kun" samboere? Da kan det være lurt å sette opp en kontrakt. Nærmere kan jeg ikke råde deg .
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2010 #28 Skrevet 28. juli 2010 Samboeren min jobber på sjøen halve året, noe han har gjort i 11-12 år. For tre år siden fikk han muligheten til å avansere fra matros til kranfører, noe som krevde at han måtte ta en rekke kurs og sertifikater, noe som ikke kunne gjøres andre steder enn ved Sandnes i Rogaland, og vi bor i Nordland. Flere måneder dro han rett fra jobb og på kurs, kom hjem en helg på tolv uker(jobb+kurs(en helg fri i midten av kurset)+jobb)*4 ganger. Nå hadde jo han inntekt mens han tok kurset da, og når han var ferdig med lærlingertiden på kranen gikk han opp omtrent 150000,- i året, noe som i ettertid gjør at den tunge perioden var verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå