Gå til innhold

sliter etter voldtekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mhm, og denne mannen har sagt i avhør at han IKKE har hatt sex med henne. Hvordan i alle dager det da kan styrke hans sak skjønner jeg overhodet ikke. Hun har vel det største DNA-beviset voksende inni magen sin... God advokat eller ikke, snev av medmenneskelighet har du IKKE.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe sier meg at du jobber som forsvarsadvokat.. Hvordan mange av dere får sove om natten er uforståelig for min del.

Skrevet

Til advokaten.

Du kan vel ikke være en av dem som lurer på hvorfor så få voldtekter blir anmeldt. Det har du jo gitt oss svaret på!

Æsj! Hva skjer egentlig de gangene det er familien til en forsvarsadvokat som lider urett på grunn av overgripere eller andre idioter?

Skrevet

haha, for en dum advokat. Kan ikke gjøre det veldig bra. Hun har jo barnet som bevis. Han ligger jo tynt an siden han har nektet for at de hadde samleie. Vanskelig å lure seg unna nå ja. En 5+ åring og en 18 åring, hvem tror noen så unge vil ha seg med en gammel grismann.

Vil tro kona blir temmelig sur også.

Skrevet

"jeg er en utrolig dyktig advokat"

not!

empati har du ihvertfall ikke.

Skrevet

Det jeg skriver er ikke for å ta noen sider i denne saken, men rett og slett bare fortelle om min egen sak og det jeg ble fortalt.

Jeg ble overfalt på vei hjem og voldtatt. Dette var en grov sak, og ble slått opp stort i media. Jeg hadde masse merker på kroppen, og hadde også klart å klore min voldtektsmann på leggen og kunne fortelle dette til politiet.

Jeg ble kjørt direkte til sykehus/voltektsmottak og jeg så med egne øyne at de fant spor av sæd og slik på meg. Men jeg så også med egene øyne at de som var på vakt denne kvelden ikke hadde gjort dette så ofte før.

Min voldtektsmann meldte seg selv.. (det er helt vanvittig og politisjefen ringte meg og sa at dette hadde han aldri før opplevd..! )

Alikevel, noen mnd før rettsaken så ringte min advokat meg og sa at nå hadde klær og prøver blitt analysert av polititeknikkerene (som da hadde ferie da dette skjedde)... og det var ikke funnet noe DNA som kunne benyttes.

Han sa til meg at jeg var en av de heldige som hadde en voldtektsmann som delvis hadde tilstått... (selv om han tilsto, endret han litt på historien og kom med at han ikke var helt sikker på om jeg hadde kjempet i mot og alt sånn piss.. ) Han sa da at jeg kunne ha risikert at dette ble en sak der det ble ord mot ord... Selv om jeg da hadde alle andre mulige bevis som bla annet det kloremerket jeg ga han som politiet bekreftet var på det stedet jeg sa, og mine skader som ble godt dokumentert på bilder.

Så det er nok riktig som advoktaten her over sier, at i de fleste tilfeller der det kommer til "ord mot ord" er det vanskelig å gi skikkelig straff.. Dette sa advokaten min også til meg.

Dersom det blir en rettsak blir nok legen du var hos som undersøkte deg tilkalt som vitne og bekrefter sine funn.. Så dersom du hadde skader som kan komme etter voldtekt vil jo dette være veldig i din favør.

Heldigvis fikk han "max straff" på utrolige 4 år!!! men da en strafferabatt på 1,5år fordi han medlte seg selv (helt sprøtt) Angrer på at jeg ikke anmeldte han for drapsforsøk med det samme, siden han kvelte meg til jeg mistet bevisthten flere ganger. Men men..

Jeg anbefaler deg hvertfall å gjennoprette andmeldelsen og stå på historien din! Ingen burde slippe unna med voldtekt!! Jeg anbefaler deg også til å ta kontakt med et voldtekts senter.. det gjorde ikke jeg.. (fikk kun livskrisehjelp på sykehuset)

Jeg fikk post traumatisk stress 2 år etterpå, så selv om det går fint nå kan det komme i etterkant!

Skrevet

Etter disse utbruddene kommer sikkert advokaten til å ta en time-out, og velge en ny retning i livet. Hun blir enten småbruker i Finnskogene eller starter bygging av barnehjem i Ukraina! La oss ihvertfall håpe at hun ser lyset!

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i historien din HI. Ble voldtatt av bestekompisen til far. Han er gift og har barn og familien har alltid vært glad i han så jeg hadde jo aldri trodd han var i stand til det.

Da jeg fant ut jeg var gravid og gyn sa på ultralyd at jeg var 8 uker på vei, var jeg vel dig sikker på at det var eksen min som var faren.

Ikke før det var for sent å ta abort fant jeg ut hvordan ukene beregnes og at 8 uker betydde at jeg ble gravid for 6 uker siden.

Jeg hadde et helt jævlig svangerskap og håpte ungen skulle dø, ville dø selv, jeg hadde null følelser for barnet og var dypt deprimert hele svangerskapet. Det var fremdeles en sjanse for at det var eksen som var faren. Det var vel egentlig 50/50.

Du er modig som anmeldte. Det har ikke jeg klart. Fortalte det til far da for jeg ble veldig hissig og kvalm hver gang han snakket om kompisen og jeg var hele veien livredd for at han skulle komme på besøk og sånt.. Det var grusomt. Men enda verre at far ikke trodde meg. Tror meg fremdeles ikke. Heldigvis har jeg støtte fra mor. Jeg ser ikke på han som far lenger. Trodde faktisk han kom til å reagere kraftig. Men neida.. Fremdeles bestekompis med voldtektsmannen..

Uansett, fram til poenget. Jeg har sagt til alle at eksen min IKKE er faren av den grunn at jeg tør ikke å teste. Er livredd for at det ikke er han. Vil heller late som det er han og la folk tro det er en annen enn å kanskje finne ut at idioten er faren.

Nå har hun faktisk blitt 10 mnd allerede og moren til eksen min har overtalt han til å kreve en test. Hun vet jo at vi var sammen på det tidspunktet og at det kan være han. Jeg er livredd men det er ikke mye jeg kan gjøre. Bare vente på svar. Har blitt så glad i jenta mi nå uansett at det betyr ikke så mye lenger. Men det er helt forferdelig..

Det som er 100 % sikkert er at han får ikke omsorgen for barnet ditt, det trenger du ikke bekymre deg for!

Prøv å ta opp anmeldelsen igjen! Hvis ikke må du rett og slett se hva som skjer. Blir han ikke dømt, kan han kanskje få samvær etter ungen er et år..

Men når dere ikke har vært gift eller bodd sammen har han ikke rett på noe. Hvis du mener han ikke bør ha samvær, må han skaffe advokat for å prøve å få det.. og han får det kanskje. Dette VET jeg fordi jeg har vært på mor/barn grupper på amathea og der har vi hatt besøk av advokat av og til..

"advokaten" lenger oppe her tror jeg ikke er advokat engang..

Lykke til uansett HI, tenker på deg

MEN

Skrevet

Gjesp...send heller historien inn til Norsk ukeblads "intime betroelser" eller noe sånt..

Skrevet

TIL ADVOKATEN:

HVORDAN I ALL PAKKA KAN DU OPPFORDRE HI, ELLER ANDRE I SAMME SITUASJON SOM LESER DETTE, TIL IKKE Å FORFØLGE SAKEN DERSOM HUN HAR BLITT VOLDTATT?!

Hvilken side står du på egentlig? Du skal som fagperson være forsiktig med hva du råder folk til i et slikt offentlig forum, jeg grøsser av tanken på konsekvensene dette kan få. Ja, la mennene få voldta, ikke forfølg saken, gjør det lettvint for nestemann å voldta. Dumme naut!

Deg hadde jeg sparka på flekken, dersom du hadde gitt meg samme skure om jeg hadde blitt voldtatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...