Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #1 Skrevet 27. juli 2010 For noen måneder siden sa jeg meg villig til å passe ungen til et vennepar av familien. Ungen sov hele tiden mens jeg var der, og alt gikk fint. Men så på natten kom plutselig pappaen ramlende hjem. Han var full. Det var en litt pinlig situasjon. Jeg har kjent han siden jeg var liten. Jeg ville gå, men han ville jeg skulle bli. Var veldig tøysete og "artig". Jeg satt heletiden og sa at jeg burde komme meg hjem. Men han ba meg om å holde han med selskap til kona kom hjem. Så begynte han å snakke om hvor pen og voksen jeg hadde blitt. Og hele greaia ble bare usansynlig flaut. Jeg sa tilslutt at jeg MÅTTE gå, og gikk ut i gangen. Han fulgte meg ut. Og i det jeg skulle ut døren kysset han meg plutselig. Jeg tenkte bare "herregud, hva skjer nå" Og åpnet døren for å gå. Han dro meg inn i gangen igjen, presset meg oppetter veggen og kysset meg igjen. Jeg ba ham slutte og prøvde å vri meg unda. Han ville ikke slippe. Så begynte han å famle under skjørtet mitt. Jeg syns det var utrolig ekkelt og tok tak og dyttet ham så hardt jeg kunne sånn at jeg fikk ham bort fra meg. Sprang mot døren, men rakk ikke å åpne den engang før han rev tak i meg og drylte meg i gulvet sånn at jeg slo hodet.Han var plutselig helt forandret. Sint og hardhendt. Jeg har ikke lyst til å gå i detalj om det som skjedde. Men, ja, han voldtok meg. Jeg sprang hjem. Og var så dum at jeg hoppet i dusjen med en gang jeg kom inn. Det skulle jeg ikke gjort. For etter noen dager, da alt dette hadde sunket inn, så innså jeg jo at jeg ville anmelde og at jeg dermed heller burde ha dratt til legevakten. Dro allikevel til legen, fordi jeg fortsatt hadde blåmerker på kroppen og sår i bakhodet. Sånn at det i det minste er dokumentert. Men noen prøver fikk de ikke tatt (han brukte ikke kondom) Jeg var hos politiet og skulle anmelde. Var inne til flere avhør. Han ble også tatt inn til avhør. Og hevdet at alt var oppspinn. Avhørene hos politiet va helt JÆVLIGE! Føltes ut som om de bare var ute etter å finne ut hva jeg hadde gjort galt. Hva jeg hadde sagt, hvordan jeg hadde oppført meg. Hvorfor jeg ikke gikk hjem med en gang. Hvorfro jeg ikke sa fra før det hadde gått tre dager. Osv. Det ble for mye rett og slett. Jeg fikk bare helt noia. Klarte ikke tanken på å skulle snakke noe mer om det. Det endte med at jeg trakk anmeldelsen. Og bestemte meg for å legge det bak meg, og late som om det aldri hadde hendt. ... Helt til jeg oppdaget at jeg var gravid... Det er han som er faren. Har ikke hatt noen andre. Abort er utelukket. Ikke noe jeg kunne gjort. Jeg HATER tanken på at barnet er halvt hans... men, det er halvt meg og. da jeg var på første svangerskapskontroll sa jeg at jeg ikke visste hvem far til barnet er. Står "far ukjent" på helsekortet. Jeg er 18 uker og 2 dager på vei nå. Jeg holdt svangerskapet hemmelig lenge. Men nå har jeg fått mage. Og det har lekket ut. Tidligere i dag fikk jeg telefon fra han som voldtok meg. Han hadde fått vite at jeg var gravid. Og lurte på om det var hans. Jeg sa at det var det ikke. Han lurte på hvor langt på vei jeg var. Og jeg løy og sa jeg var 15 uker på vei. Han trodde meg ikke og sa at han kom til å kreve DNA-test når barnet var født... Siden den telefonen har jeg bare vært helt ute av meg. Jeg er redd han skal kreve og få ha barnet nå. Eller verre, at han vil prøve å få full omsorg. Jeg er bare 18. Og har bare vgs. (skal begynne å studere i aug) Han er næremere 50. Har fancy jobb, sterk økonomi, gode kontakter osv. Jeg hadde ikke trodd at han kunne gjøre noe sånt. For jeg tenkte at det ville han vel ungå- han er jo gift - hvordan forklare for konen at jeg venter hans barn liksom. Jeg er så fortvila nå! Og lurer på 1. Kan han kreve DNA-test? Hva om jeg nekter og sier at vi aldri har hatt sex? Hvem som helst kan vel ikke bare gå og hevde at de er far til et barn og kreve test? Han har jo selv nektet i politiavhør på at vi i det heletatt har hatt sex. 2. Hvor stor sjanse er der for at han får samver med barnet? 3. Hvor stort sjanse er der for at han får omsorgen? 4: Bestemompisen min har støttet meg gjennom hele dette. Etter telefonen i dag foreslo han at jeg kunne sette ham opp som far til barnet. Jeg syns det høres helt vilt ut. Men jeg vet ikke. Det er fryktelig mye å be ham om... men i alle tilfeller. Ville det vært ulovlig?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #2 Skrevet 27. juli 2010 1. Kan han kreve DNA-test? Hva om jeg nekter og sier at vi aldri har hatt sex? Hvem som helst kan vel ikke bare gå og hevde at de er far til et barn og kreve test? Han har jo selv nektet i politiavhør på at vi i det heletatt har hatt sex. "Ja. Han kreve DNA-test og gir han beskjed til NAV om at han kan være faren så vil nok også NAV kreve DNA-test. NAV ønsker selvfølgelig ikke å betale bidrag for et barn der de kan finne ut hvem som er faren" 2. Hvor stor sjanse er der for at han får samver med barnet? "Han vil nok kunne få noe samvær. Men ikke 50/50" 3. Hvor stort sjanse er der for at han får omsorgen? "Lik null" 4: Bestemompisen min har støttet meg gjennom hele dette. Etter telefonen i dag foreslo han at jeg kunne sette ham opp som far til barnet. Jeg syns det høres helt vilt ut. Men jeg vet ikke. Det er fryktelig mye å be ham om... men i alle tilfeller. Ville det vært ulovlig? "Du kan gjøre det. Men det ordentlige faren til barnet kan likevel kreve DNA-test og så bli oppført som far. Så det er ingen god idè å sette opp falsk far. Du skaper bare mer trøbbel for deg selv og å lure barnet ditt til å tro at h*n har en annen far en ikke pent gjort. Selv om far er en premieidiot....."
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #3 Skrevet 27. juli 2010 Uffameg Kan ikke svarene på det du spør om, men synes fryktelig synd på deg og håper alt ordner seg til det beste! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #4 Skrevet 27. juli 2010 Hvis far krever dna-test vil det vel være mulig å gjenopprette anmeldelsen? ettersom det nå da er bevist at han har hatt sex med henne... Ikke hi.
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #5 Skrevet 27. juli 2010 Jeg synes du skal ringe politiet og fortelle om telefonsamtalen jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Ja, det er mulig. Men det må fortsatt bevises at det var ufrivillig (noe bildebevisene kan være med på å forsterke) 11:48
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Jeg lurer også på hvorfor han vil ha DNA-test når han er gift, og har vitnet at dere aldri har hatt sex! Må være kun en tom trussel. Du derimot som gikk til politiet fordi du ble voldtatt, ønsker plutselig å hevde at dere ikke har hatt sex... Gjør du det ødelegger du vel all din troverdighet.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 Barnet er bevis for at han voldtok deg, så jeg synes du skal gjenopprette anmeldelsen og føre ham opp som far til barnet. Selv om du trakk anmeldelsen har politiet kopier av vitenavhørene. Dersom han benektet for politiet at han hadde hatt sex med deg, altså at han hevder alt er oppspinn, vil hans sak stå svakt i retten når det kommer for en dag at han har gjort deg gravid. Han blir da straffet og må betale barnebidrag for barnet ditt. Du kan deretter gå med hodet hevet, du ble voldtatt og var ikke noens elskerinne. Barnet ditt vil jo for alltid vite at det ble unfanget på den måten, og kan trenge hjelp tïl fordøye dette når det blir eldre.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 Takk for svar. Jeg skal ha møte med advokaten min i løpet av neste uke, men ville gjerne prøve å finne ut litt mer ved å spørre dere først. Dersom jeg velger å anmelde han på nytt, og han blir dømt for voktekten - har han da rett til samvær ? Det er de JÆVLIGE avhørene som skremmer meg fra å ville ta opp saken på nytt.. følelsen av å sitte å forsvare meg selv er helt forferdelig. Det skjærer i hjertet mitt å tenke på at barnet mitt må vite om dette.... Hilsen HI
Smurfeline87 Skrevet 27. juli 2010 #10 Skrevet 27. juli 2010 Hvis han blir dømt vil jeg da tro det vil være mulig at han blir fradømt samvær grunnet omstendighetene under unnfangelsen, men det kanskje din advokat mer om.. Håper foreldrene dine støtter deg, hi!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #11 Skrevet 27. juli 2010 Og det er noe barnet uansett vil få vite. Kompisen din vet det, flere andre vet det sikkert og ryktet kommer til å gå som ild i tørt gress i lokalsamfunnet. Jeg synes du skal gjenopprette anmeldselsen din! Jeg har forresten vært i dine sko bare at jeg ikke ble gravid, men jeg vet med meg selv at jeg kanskje ikke hadde klart å ta abort.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #12 Skrevet 27. juli 2010 Først og fremst. Gjenopprett anmeldelsen! Politiet har kopi av avhørene, så du slipper å gå igjennom et helt avhør igjen. Men, noen spørsmål vil de sikkert stille. For det andre, så er barnet nå et bevis på at du ble voldtatt, og at han er faren. Den kan han desverre for han ikke snike seg unna. Er du lur, så setter du opp han som faren på farskapspapirene. Han vil ikke få noe omsorgsrett, iogmed at han har voldtatt deg. Og det er et lovbrudd. Håper du velger å gjøre det rette. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #13 Skrevet 27. juli 2010 Du kan ta opp igjen anmledesen og la han få ta DNA-testen og da har du bevis på at det er sant og han får problemer med det siden han nektet på at dere i det hele tatt hadde sex. Han kan også nekte på at det var voldtekt og si at dere begge var med på det, da blir det problemer for han der og. Og du kan snakke med konen hans og fortelle hva som har skjedd og at du er blitt gravid av det han gjorde med deg. Hvis hun er smart nokk hjelper hun deg med det som trengs. Viste du politiet blåmerkene og sårene? Politiet skal skjønne hvorfor du kom så sent med å si det til de. Det er jo et stort sjokk for deg. Det er mange andre som venter uker og måner på å si det og de får jo hjelp, hvorfor skal ikke du det? Du sitter jo med vanskelige minner og et barn. Jeg krysser fingrene for deg og håper på det beste for deg=)
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #14 Skrevet 27. juli 2010 Jeg synes du er tøff som klarte å anmelde. Det klarte ikke jeg den gangen jeg var i dine sko :-( Avhørene må dessverre være tøffe for det finnes idioter som lyver om alt, til og med voldtekter. Ikke tenk at du forsvarer deg, men at de må stille samme spørsmål på mange måter og presse deg for å være sikre på at de får sannheten ut av deg. Jeg håper du har mennesker rundt deg som støtter deg HI.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #15 Skrevet 27. juli 2010 Det var fælt å høre at fler har opplevd det jeg har opplevd. Unner ingen å gå gjennom noe sånnt. Har dere fått hjelp hos psykolig, eller ? Jeg har tenkt å begynne å gå til psykolog etterhvert, men har vært i så dårlig form i det siste..Vil også gå etter at barnet er født, slik at de oppdager en evt. fødselsdeprisjon med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #16 Skrevet 27. juli 2010 Hei HI. Jeg er advokat. Og ikke for å skremme deg, eller gjøre det mer vanskelig og surt for deg. Men hvis denne mannen som du sier er en mann med veldig god økonomi, en høy stilling, stor kontakt flate og plettfritt rulleblad så vil jeg tro at han neppe vil bli dømt for noe som helst. Hvorfor? Det hele kommer ned til ord mot ord. Du gikk noen dager før du annmeldte. Du vasket bort alle bevis. Han vil påstå at alt var frivillig og at du likte røff sex. Og som politiet sa, hvorfor gikk du ikke lenge før, med engang han kom hjem? Jeg skal ikke si jeg ikke tror deg. Men er alltid 2 sider av en sak. Og så lenge de ikke har voldtektskittet så er det kun ord mot ord og da kan jeg garantere at han ikke blir dømt! Han kan da også få en sterkere sak vedrørende barnet, si du løy på han.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #17 Skrevet 27. juli 2010 Du som er advokat, det er faktisk mange som venter dager, uker og måner med å gå til politiet med det og få den hjelpen de trenger selv om det er en taper som ikke eier en dritt eller en rik jævel som kan gjøre nesten hva han vil. La hun nå værtfall få prøve! Det er enkelre for de som har opplevd dette å forstå enn de som ikke har det. Jeg selv har ikke det, men jeg prøver å forstå hvor vanskelig det er for ei jente å oppleve.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #19 Skrevet 27. juli 2010 Hva med merkene etter volden, som ble dokumentert på legeundersøkelsen?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #20 Skrevet 27. juli 2010 Herregud! Jeg sier ikke at jeg ikke føler med henne, og alt hun sier kan selvfølgelig stemme. Var derfor jeg skrev at det er ikke for å såre henne. Men at dette er det som sannynligvis vil skje. Og hvis hun synes å sitte i et politi avhør var vanskelig og ubehagelig, hvordan vil denne stakkars jenta tåle å høre hans advokat hamre løs på henne i en rettsak? Vri på alt hun sier, han vil gjøre alt han kan for å få henne til å virke som en løgner, lett på tråden og Gud vet hva. Er kun realiteten. Advokaten
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #21 Skrevet 27. juli 2010 Jada, men syns det er en del ting som taler for HI. Blant annet at det nå er bevist at mannen løy, og det er bevist at han brukte vold.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #22 Skrevet 27. juli 2010 Volden? En advokat vil si det er etter fall, selvpåført, røff sex. Hun må kunne bevise at han gjorde dette mot henne... Så? Har hun et vitne som såg dette?? En film som filmet det? Hun vasket bort alle DNA. Som jeg har sagt, historien hennes kan være sann. Men hun har ingen bevis i det hele tatt! Hun skulle ringt politiet med det samme og fått kommet til legevakt for sjekk og for å fått DNA som bevis.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #24 Skrevet 27. juli 2010 Ehh.. Hvis du absolutt skal vite det så er jeg en utrolig dyktig advokat. Jeg er partner i et stort selskap i Oslo. Men hvis du leser hva jeg skriver så ser du vel logikken i det jeg skriver ? Hvis ikke så tror jeg neppe du kan rettmessig si om jeg er dårlig advokat. Tenk deg om! Så lenge hun ikke kan bevise noe så har hun ingen god sak i det hele tatt. Hun skulle gått til Politet rett etter dette skjedde, fått legene til å fått tatt voldtektskitt så hadde hun hatt en kjempe god sak! Og ikke for å være enda mer slem så er det nettopp dette de fleste som er blitt voldtatt gjør, ergo systemet fungerer når man gjør det korrekt. Vi kjenner ikke HI, vi vet ikke hva som har skjedd uten å få hans side eller hele historien.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2010 #25 Skrevet 27. juli 2010 Er ikke barnet i magen nok DNA-bevis mon tro? Mannen løy dessuten i politiavhør, han benektet hendelsen. Ved å ta en DNA-test vil man jo oppdage at løy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå