Gå til innhold

?(¯`°?.Skravletråd IKM uke 32¸.?°´¯)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Hei!

Lagde en tråd jeg, håper det er noen der ute som blir med meg på denne perioden:)

Er min første pp dette da, på barn nr 2:) har en gutt på 13 mnd:)

skal egentlig begynne ordentlig om 1 mnd men vi har sagt at vi ikke kommer til å bruke noe prevansjon fra og med nå så da får vi se hvor lang tid det tar..

Har vært gravid to ganger før, en MA og en flott gutt ble det ut av de..:) Begge gangene ble jeg gravid første pp så det gjenstår å se nå da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Jeg er ny her inne, men tror nok jeg hører hjemme her... Har EL i disse dager, og mannen min og jeg prøver nå aktivt å bli gravide med vårt første barn :)

Hadde en SA i uke 6+5 i starten av juni. Den gangen ble jeg raskt gravid, vi hadde ikke bevisst begynt å prøve enda, men graviditeten var selvfølgelig en hyggelig overraskelse. Så nå håper jeg at det skal gå like fort denne gangen.... og at det ender bedre såklart!

Bare et spørsmål - hva betyr pp? Prøveperiode? (bare så et sted at forkortelsen var forklart med prøving med hormonbehandling, men kanskje det brukes på prøving både med og uten? )

Lykke til til dere!

Skrevet

Hei og hopp! Me byrjer også å prøva no, første pp, første barn! :) Slutter med prevensjon i dag, og me håper veeeldig at det går på første forsøk...me ønsker oss veldig eit vårbarn!

Har førebudd oss ein god del no, spesielt eg (folat etc) - mannen tar liksom alt med så stoisk ro, noko eg misunner han, eg er nervøs og spent og litt redd oppi alt dette! :o

Eg er slik som skal lesa meg til alt, for eksempel las eg sikkert tjue bøker om hundeoppdragelse då me fekk oss hund, men med graviditet og slikt har eg kun kjøpt ei bok(!). Resten skal eg ta på sunn fornuft og høyra på jordmor...og akkurat det med å laga ungen trur eg at eg har skjønt teorien på! :P

Skrevet

Hallo!

Dette er min uke også, bra du lagde tråden! Jeg er inne i 8. pp (jepp, Labbetass - betyr prøveperiode!), og begynner egentlig å gå litt lei. Eller i alle fall litt mer avslappet i forhold til EL-tester, telling av dager osv. Har EL omtrent i dag tipper jeg, og legger selvsagt inn ekstra innsats, men har ikke helt trua. Kanskje det er det som skal til?

Neste måned skal jeg på sykehus og fjerne noe polyppaktig fra livmor, og tenker vel i mitt stille sinn at det kan være en grunn til at jeg ikke har vært i nærheten av å være gravid siden vi begynte å prøve (for øvrig første gang vi prøver). Er derfor svært betinget optimist og regner med å komme sterkt tilbake i september!

Uansett, uke 32 blir spennende for hele gjengen.

Skrevet

jeg har EL til fredag tror jeg, men de "usikre" dagene har jo begynt og vi har hatt sex to ganger alt hehe...er som nyforelska igjen vi ass..koser oss masse:):) jeg tester ikke med el tester vi tar det som det kommer enn så¨lenge..

får virkelig håper Satya at det hjelper dere og at det sitter en spire der snart som klamrer seg fast...husk å ha kontrakten klar hehe:)

krysser fingrene for dere jeg..

blir noen spennende pp framover for alle..håper det ikke skal så mange pp til da men:)

Skrevet

hører nok hjemmer her jeg ;) fikk positiv el test igår, og håper at det skal klaffe!!! er på første pp etter en sa for tre uker siden.... er ganske fornøyd med at jeg fant ut hvor tid jeg hadde el siden den kan være uregelmessig etter en sa..(har ikke tatt tester, tok bare en for jeg syntes at jeg hadde el slim) har hørt at man kan være mer fruktbar etter en sa så håper at dette stemmer ;) har blitt helt babysjuk i det siste!!!

vi får bare vente i spenning ;) lykke til!!!

Skrevet

Urk, utålmodig nå! Frustrerende å ikke vite hva som skjer... :)

Skrevet

Trur også jeg hører til her. Litt usikker hvor lang syklusen blir da. den var 3-4 dager lenger forrige pp. Men fikk positiv el-test 14 dager etter første mensdag, så satser på ikm mandag eller tirsdag uke 32. Nå har jeg mine tvil på denne mnd. Hadde kun sex dagen før positiv el-test, men er jo ikke en umulighet alikevel :)

Skrevet

Jeg henger meg også på her etter at ELtesten omsider ble positiv på dag 29 etter SA i slutten av juni :) Til tross for full familieferie ble det nok hopping i høyet til at muligheten for en spire hvertfall er der :P

IKM mandag 9. el tirsdag 10. :)

Skrevet

Åååååh, skjønner ikke syklusen min, altså. Trodde EL var over for lengst, men tok en EL-test i går, mest fordi de dukket opp når jeg ryddet. Og den var positiv så det holdt! Nesten en uke etter forventet. Innbiller meg at jeg kjente den i dag tidlig - stakk litt i høyre egstokk!

Ikke noe å gjøre med det, men flaks at jeg så det - da ble det en "ekstraomgang" i går, og sikkert i dag også ;)

Sjansen er stor for at IKM forskyver seg til uke 33, men jeg holder meg her - da virker ventetida kortere...

Håper dere andre har funnet EL og gjort en skikkelig innsats!

Skrevet

Hei min EL har også forskyvet seg litt..men tok test i går det var helt positiv, så senge kos to ganger faktisk i går men burde vel i dag også hehe kos å prøve sånn å gubben er storfornøyd hehe

Lykke til:)

Skrevet

Blir med her jeg :) Har IKM tirsdag neste uke tror jeg ;) Så nå er det bare den laaange ventetiden mellom el og ikm. Hehe. El testa denne mnd og fant da ut at jeg har el senere enn jeg trodde. Så har vel litt mer trua denne mnd da det er større sjangs for at det har klaffa =)

Håper det blir mange gravide i uke 32 da ;)

Skrevet

Jeg hadde EL rundt 26. juli. Vi bestemte oss å prøve og se hva som skjer; jeg har veldig lyst på nr 3 (4), mens mannen min vil ikke si bestemt at han ønsker seg et til, bare at "om det kommer et barn, så kommer det et barn". Det har han sagt hver gang, så da vet jeg at det greit for ham.

Har vært gravid 5 ganger før, fikk en dødfødt jente, så en prematur jente, så en MA, så SA, og så en attpåklatt jente. Syv år er det mellom jentene mine, og jeg synes det hadde vært flott for lillesøster å ha en søsken litt nærmere hennes alder å leke med. Men om det ikke skjer (jeg er tross alt 40 og mannen 48), så er jeg så fornøyd å ha de jentene jeg har.

Blir spennende neste uke, ja. Hadde egentlig tenkt å reise til USA i 6 mnd fra januar 2011, men om jeg har blitt gravid nå, så må jeg forskyve reisen litt. Og det gjør meg vel ingenting....

Skrevet

Dytter litt på denne jeg...havnet jo heeelt på side 2 hehe

Alt bra med damene?? har dere kost dere masse? :)

nå er det denne kjedelig ventingen igjen:)

heldig de som har IKM tidlig i uka da for da er det ikke lenge igjen gitt:)

Noen som har en god eller dårlig magefølelse?

Skrevet

Jeg vil også være med her! IKM mandag i uke 32 etter MA midt i juni. Ventet en mens før vi prøvde igjen, og nå er vi igang. Synes jeg kjenner sympomer hele tiden så er veldig spent. Sist jeg var gravid kjente jeg det faktisk samme dag som det skjedde, så det går faktisk an! Det murrer liksom i magen flere ganger daglig, og jeg er trøtt som en strømpe... men kan selvfølgelig være innbilning, er veldig klar over det;) Spennende er det uansett! Noen andre med symptomer?

Skrevet

Jeg kjenner ingenting, jeg. Litt trøtt, men vi holder på med flyttingen så det er en ellers god grunn til det. Jeg har aldri kjent tidlig før når jeg har blitt gravid; har vanligvis vært i uke 6 før jeg finner ut jeg er gravid. Forventer litt av det samme denne gangen, om det er blitt et svangerskap.

Skrevet

Hyggelig å se flere nye!

Selv er jeg nå, skal vi seeee... hele 3 dager dpo, og kan slå fast at jeg er trøtt som ei strømpe! Har av diverse (medisinske) årsaker ikkeno' tru på denne måneden, og det er dessuten alt for tidlig å merke noe. Trøttheta kommer ganske sikkert av at jeg er tilbake på jobb og oppfører meg som jeg fortsatt har ferie om kvelden, men jeg vet jo at jeg innerst inne håper at alle små tegn skal bety noe.

Håper å høre om flere symptomer fra dere andre!

Skrevet

Hei!

Ikke mange symptomene her i gården..er veeeldig svimmel da, spes hvis jeg reiser meg fort...kan det være ett tegn?:)

Pluss at jeg har sånn murringer i magen..litt svakere enn mensen murring...ellers i spes trøtt enn vanlig..lite matlyst har jeg da men...

flere som har noen symptomer?

Skrevet

Hei!

Jeg tror nok at jeg hører hjemme i IKM uke 32. Vi har en sønn på snart 15 måneder og er nå i gang (første pp) med prøvingen på baby nummer 2.

Mulig at jeg innbiller meg det - men jeg har allerede ett par symptomer som minner om sist jeg var gravid; stikninger og strekninger nederst i magen og i korsryggen, og noe halsbrann (som jeg aldri har ellers).

Hva med dere?

Skrevet

jeg har en sønn på snart 14 mnd:) ganske like vi da Emilie:)

har ingen fler symptomer enn de jeg har skrevet inn tidligere:) men fryyyyktelig svimmel..uff ikke noe morro det:(

Skrevet

Heihei. Er "ny" her jeg også.

Har vært 2 uker på IKM uke 31,

men tror egentlig det er her jeg hører

til. Kuttet ut pillene 10 juli, har ikke hatt

noen blødning siden da. Bare to dager med

spotting ca 13 og 14 juli. Så tror jeg regner

ikm ut i fra det. Har ikke hatt tr siden juni 2008.

Vi prøver også på nr 2 nå. Loppen er akkurat

16 mnd. Hun ble til etter en glemt pille så

håper jo på at det skal gå like fort nå.

Selv om jeg kanskje ikke helt tror det :)

Skrevet

Da var det over for min del, begynte med forsiktig spotting i går og i dag kom TR på 10DPO. Hadde håpet på lengre lutealfase denne gangen, men får håpe det er kroppen som er litt i ulage fortsatt etter SA sist.

Ting tar tid denne gangen, nr 1 kom uten at det var planlagt overhodet og holdt seg på plass, nr 2 som er veldig planlagt lar vente på seg.. kuttet pillen i slutten av januar og utenom 1SA har lite skjedd..

Skrevet

Å nei, allerede!? Uff så kjedelig. Bare å se frem til at tanta har dratt og dere kan prøve på ny - og kanskje syklusen har kommet bedre i gjenge igjen da.

Skrevet

Er her igjen etter å ha holdt meg unna BiM noen måneder, følte jeg ble litt stressa av å lete etter symptomer og telle dager. Men nå i det siste har jeg ikke greid å la være å logge inn..

Hadde nok trodd innerst inne at det skulle ta en måned eller to, men nå nærmer det seg året med prøving, veldig frustrerende :(

Skrevet

velkommen skal dere være nye:) og lykke til videre til deg som fikk mensen..

Går å venter å venter å venter..ufff kjedelig...tiden går saaaaaaaaaakte..

kunne det bare bli 14?

Er suuper grinete og hogger hodet av de fleste uten grunn..uff stakas de fleste rundt meg:(

måtte bare syte litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...