Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #27 Skrevet 23. juli 2010 Har du med deg hele familien der alle er store og må innom alle etasjene før du skal ned igjen, og det står noen der og venter på heis med vogn eller rullestol. Så JA da mener jeg du skal ta RULLETRAPPENE. Spesielt om det er helt kaotisk og lange køer på ALLE heisene.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #28 Skrevet 23. juli 2010 Hvilken uintelligent idiot er det som tar rulletrappa med vogn????? Det er faktisk forbudt og farlig!!!! ENIG med dem som mener heisene er forbeholdt dem som ikke har mulighet til å ta trapper og rulletrapp!!!!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #29 Skrevet 23. juli 2010 Ulovlig......Med fengsel eller bøter straffes den ........ som kjører rulletrapp med barnevogn! Think not!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #30 Skrevet 23. juli 2010 Dette blir kanskje litt på siden, men kjenner jeg ble veeeldig nysjerrig nå. HVem i alle dager kjører rulletrapp med vogn? Er det mulig å tenke så lite på sikkerheten til dem som sitter i vognen. Og hvordan får dere det til ? Kunne godt tenkt meg å prøvd med tom vogn en gang bare for å se om det er så farlig som jeg tror det er.. Noe for neste sesong med Jack ass kanskje Nei når barne ter i vognen tar vi heis, eller herette tar vi trappen og har med bærere.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #31 Skrevet 23. juli 2010 ENIG med hi. Det er for dumt når heisen er full av fjortiser og alle andre tullinger som virkelig ikke kan klare å ta rulletrappen istedenfor .Når de ser en med barnevogn og en liten på slep,eller du såvidt klarer og gå (med bekkenløsning og høygravid) med eller uten en liten på slep,presser seg inn i heisen som om de driter 20-0 i alle andre. Og nei heisen er verken min eller din,MEN den er faktisk for de som har barnevogn (skulle likt å se hun som snakket om å ha bæresele om du sliter med rygg og bekken.haha),rullestol og andre hemninger. Kunne skrevet så mye men nei,hvorfor gidde det.Kan tenke meg at de som skriver dritt her no,de er verken gravid,har barn,eller andre plager.Og noen ganger må man der man må.Og må man ta heis så må man ta heis.Og ikke søren om jeg hadde tatt vognen ned rulletrappene med en liten i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #32 Skrevet 23. juli 2010 Men det var jo det som var saken her da;-)
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #33 Skrevet 23. juli 2010 I denne tråden forbannes alle som tar heisen. Trykker man på knappen og heisen er ledig tar man den. Man lar ikke vær å ta heisen fordi det kanskje er en med barnevogn i en annen etasje. Derimot tar man aldri og presser seg inn i en heis på bekostning av de som åpenbart har mer behov.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2010 #34 Skrevet 23. juli 2010 Det er faktisk ulovlig jo. Min venninne prøvde seg på det for et par år siden og ble sporenstreks stoppet av en securitas vakt som kom løpende da han så hva hun prøvde på og spurte om hun ikke var klar over at det var strengt forbudt Så jo det er ULOVLIG!
Lilleleen Skrevet 24. juli 2010 #35 Skrevet 24. juli 2010 Jeg er enig med HI. Jeg tok selv rulletrapp da jeg gikk på krykker og når jeg var gravid med bekkenløsning, det var ikke noe problem. Heisen er for de med rullestol, barnevogner, o.l . Bare synd at ikke alle skjønner det. Jeg regner med de som mener at heisen er for alle, er de late som tar heis uten vogn eller rullestol, ol. Og hvorfor skal absolut vi med barnevogn ta rulletrappene når det er tryggere med heisen??
Lilleleen Skrevet 24. juli 2010 #36 Skrevet 24. juli 2010 Glemte å si at det er det samme problemet uansett hvilke kjøpesenter man er på. Har opplved det en del ganger selv i Tønsberg og Sandefjord
lindynatt Skrevet 24. juli 2010 #37 Skrevet 24. juli 2010 Var det glassheisene du ventet på? det er da 1-2 heiser uten glass på Galleriet også.. Jeg vet ofte at f.kes barnevogn mafiaen ser stygt på meg og eldre også fordi min mann og jeg ofte tar heisen. Vi ser da friske nok ut.. Det ingen ser er at knærene mine er ødelagt, vanlige trapper kan jeg ikke gå i og rulletrappene er ofte såpass langt fra hverandre mellom etagene, at det blir for mye gping. Men ja.. funksjonsfriske kan da vise litt mer hensyn og heller ta trappen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #38 Skrevet 24. juli 2010 Synes du oppførte deg på en veldig frekk måte, det er jo ikke slik at du eier heisen fordi du ble gravid og fikk to barn. Du velger selv å ta med deg både baby, vogn og storebror på shopping, det burde du kanskje revurdert dersom det plager og provoserer deg så mye at du ikke får heis med en gang. For det andre kan man ikke nødvendigvis se hvilke funksjonshemninger eller plager andre mennesker har. For noen er det psykisk, som i at det faktisk er problematisk for dem å ta rulletrappen, mens heisen går greit. For andre kan det være at de har funksjonshemninger du ikke kan se, f.eks. store problemer med knær dersom de benytter seg av trapper o.l. Noen kan slite med bekkenløsning uten at du nødvendigvis ser det, og det kan være så veldig mye mer. Innser at jeg ikke har enerett på heisene kun fordi jeg er den stolte eier av en barnevogn. Får bare smøre med med tålmodighet de dagene det er ekstra mange mennesker ute, og sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #39 Skrevet 24. juli 2010 Helt enig med h.. Har hatt de diskusjonene i ett par heiser før jeg og.. Og jeg mener når de er sprek nok til å gå på ett kjøpesenter , så er de jaggu sprek nok til å stå i ro på en rulletrapp og! Så de med vogn, rullestol og rullator kan få ta heisen. Og på galleriet er det alltid stress å få plass i heisene uansett hvilke ende du velger! Og det ofte pga de sin ikke gidder å ta rulletrappene eller trappene! i
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #40 Skrevet 24. juli 2010 Hva hvis man er funksjonsfrisk og skal direkte fra underetasjen og til øverste. Skal man da ta alle de rulletrappene istendenfor å hoppe inn i heisen og fyke rett opp dit man skal på null og niks?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #41 Skrevet 24. juli 2010 Heisen er for de som vil bruke den. Du kan handle på dager det ikke er så mye folk eller bruke bæresele i stedenfor vogn om du irriterer deg over trange heiser. Hvordan vet du foresten at ikke en i denne fammilien hadde dårlig hjerte, hofteproblemer eller en annen grunn til å ta heisen? Du var ekstremt frekk, men man må vel forvente å møte sånne som deg noen ganger. Du blir sikkert en morsom historeie for fammilien i heisen :-)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #42 Skrevet 24. juli 2010 Bare tull, det er ikke "ulovlig". Men det aktuelle stedet du var på har kanskje egne regler. Det er mange som kjører rulletrapp med vogn. Personlig tør jeg ikke, men det er mange som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #43 Skrevet 24. juli 2010 Det er bare å innse det, det er ikke alle steder man kan gå med barnevogn, krykker etc. Evt må man være forberedt på at dte tar litt lengre tid enn det ville gjort for vanlige folk. Fjelltur, kjøpesenter, badeland - jeg nevner i fleng.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #44 Skrevet 24. juli 2010 Er ikke heisen merket har en ikke fortrinn. Ikke har jeg hørt om lovforbud med barnevogn i rulletrapp heller, hvilken lovparagraf er det?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #45 Skrevet 24. juli 2010 jeg gjør! Fordi alle heisene er fylt opp med overvektige late 12 åringer med snop i kjeften!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #46 Skrevet 25. juli 2010 Bøyer meg i støvet for deres visdom og kommer ikke til å være så frekk igjen. For klart jeg forstår at en familie på 5-6 barn og tre voksne som har behov for å bruke heisen må få gjøre dette ifred. Spesielt når formålet er å ta en tur fra hovedetasjen og helt opp på toppen, og så ned igjen med stopp i alle etasjene oppover. Og spesielt når heisene er merket med skilt om at de er forbeholdt bevegelseshemmede og barnevogner. Jeg ber dere alle ydmykt om unskyldning for min respektløse oppførsel ovenfor denne familien. For alt jeg vet kan de jo alle som en ha et ikke synlig handicap som gjør at de må ta heisen å trykke på alle knappene. Og selvsagt burde jeg tenkt meg om to ganger og benytte rulletrappen, jeg har jo tross alt firhjuls vogn som er god og stabil. og til og med krykker til ekstra hjelp it illegg til to armer og to bein. Beklager til dere som føler dere støtt av innlegget. en ydmyk HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #47 Skrevet 25. juli 2010 herlig Bønder i byen bør få beskjed, neste gang blokkerer du heisdøren og gir beskjed om at heisen ikke kjører videre før alle (kroppslig) funksjonsfriske har gått ut. Hvis de protesterer på det, venter du på vaktene - lurt å notere et nummer til informasjonsskranken, slik at du kan ringe etter hjelp
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #48 Skrevet 25. juli 2010 Hvordan klarer du å gå på krykker med vogn?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #49 Skrevet 25. juli 2010 Rulletrappene er faktisk merket med, barnevogn-forbudt-merke!
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2010 #50 Skrevet 25. juli 2010 Kjenner jeg blir litt irritert på slike folk selv, men hvorfor tok du heisen oppover dersom du skulle nedover? Jeg kjenner at folk som trykker på både oppover og nedoverpila når de venter på heisen irriterer meg. Like mye som de som syter for at heisen går feil vei. Se på pilene over heisen før du går inn i den da suppehue! (ikke ment direkte til deg hl).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå