Gå til innhold

Dere med eget barn og stebarn- klarer dere behandle de HELT likt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller; Det er ikke alle barn som synes det er en vanskelig situasjon å få en stemor/ stefar. Noen takler det veldig bra også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan barna takler det kommer vell ann på alle de voksne i dette tror jeg.

Og selv om mye har med oppdragelse å gjøre tror jeg de fleste møter på utfordringer når det er snakk om flere hjem.

Skrevet

Jeg har ikke stebarn, bare 3 egenfødte barn.

Men de blir nok aldri behandlet helt likt. Strengt tatt.

For det første så er det jo 3 helt ulike barn, i ulike aldre med ulike behov. Individer. De har jo også helt ulike personligheter og interesser.

Kanskje ikke så veldig merkbart hos oss enda.

Men sett at alle 3 var i skolealder. De ulike trinnene trenger ulik oppfølging. Hvert barn trenger hjelp og støtte til ulike ting. Alle 3 har og vil få ulike interesser. For det ene må vi selge lodd, det andre bake kaker i fleng. Et barn går på handball og trenger ikke annet enn en ball og gode sko, mens det andre spiller korps og må ha både uniform, instrument, penger til turer og u name it.

Nå er våre barn baby, 3år og 10år; men jeg kan ikke se at det vi gjør og ikke gjør for dem kan utlignes når de blir feks 20år. Ulike summer av både penger og tid blir nok brukt på alle 3. Men slik er det bare.

Så lenge vi er der for de, støtter opp og gir dem en god oppvekst er vi godt fornøyd med jobben vår.

Må bare si at når jeg leser om stefamilier så synes jeg ofte det er fokus på det materiale. Han får/får ikke, den ene kan reise/den andre må bli hos moren. Ja, dere har vell sett det selv.

Jeg tror ikke barna tenker like mye på det. Så langt det ikke er innlysende - da e rjeg helt enig i at det er feil og har gått for langt. Men det tror jeg hører til sjeldenhetene i dag.

Ei venninne av meg hadde et slikt forhold når hun var barn. Alle skulle få likt, tm lik sum på samme tid. Fikk en et blad måtte alle få, til samme pris. Samme med klær. Da må en jo kjøpe bare for å kjøpe.

Jeg husker at tm jeg reagerte på det! Hver sin gang, så enkelt er vell det.

Skrevet

Kjenner at jeg bøir sinna av at ALDRI noen kan holde seg unna disse trådene og slenge dritt,har dere stebarn selv dere som ikke forstår at det ikke er en dans på roser og skal beskytte stebarnet og gjøre stemoren til den onde.

Prøv selv sier jeg bare.

Har selv en stedatter og vi gjør ikke forskjell på dem,men det betyr ikke at det er enkelt for det,jeg liker ikke og skjenne på barn som ikke er "mine" selv om jeg har rett til og bestemme i mitt hus og når hun er hos oss,syntes heller ikke det er gret og måtte gjøre det når hun er hos oss,da skal vi jo prøve og kose oss,men vi har det veldig forskjellig,fra hejmme hos henne-fri oppdragelse,mens her har vi leggetid og noen få regler,og hun og mine barn skiller 8 og 10 år so det er jammen ikke lett alltid,men vil ikke si det er forskjellsbehandlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...