Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #26 Skrevet 17. juli 2010 jeg grodde forresten ikke igjen av sår da, det bare grodde igjen.. hehe
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #27 Skrevet 17. juli 2010 Herpes er en infeksjon i hud eller slimhinner forårsaket av herpesvirus type I eller type II. Type I gir som regel herpesutslett på leppene, mens type II vanligvis gir utslett på kjønnsorganene. ja 2 forskjellige typer...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #28 Skrevet 17. juli 2010 ikke tenk på det enda, kom deg til legen for sjekk, er du heldig er det ikke herpes i det hele tatt;)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #29 Skrevet 17. juli 2010 Herpes vises. Ved utbrudd er det små sår/blemmer som svir og kan være ubehagelig. Herpes er VELDIG vanlig. Man kan gå med herpesviruset i kroppen hele livetuten å ha hatt et eneste utbrudd,men man kan fortsatt smitte andre. Noen er veldig plaget andre merker ikke så mye til det. Det du beskriver høres IKKE ut som herpes. Det høres heller ikke ut som soppinfeksjon. Soppinfeksjon klør, men det gjør IKKE vondt. Jeg synes faktisk ikke det høres ut som en kjønnsykdom i det hele tatt. Det er så typisk og naivt at damene her inne umiddelbart tror typen din har vært utro og smittet deg med noe. Børst det av deg og kontakt gynekologen din på madag, som du sier så finner du nok ut av det. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #30 Skrevet 17. juli 2010 enig med deg over her, men soppinfeksjon kan klø,svi,være sårt - som igjen gjør det vondt.. og det viser seg at man faktisk kan ha blemmer med sår som svir/klør uten å ha herpes, så man vet aldri før man har sjekket seg. jeg sjekket meg 4 ganger fordi jeg var så redd for det. og som sagt over her - d viste deg at d kun var reaksjon på p-sprøyta. så ikke bekymre deg altfor mye du, det trenger ikke å være noe "farlig"
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #31 Skrevet 17. juli 2010 tettes du igjen av sår eller bare tettes du igjen? hehe, var litt dumt spm men d er jo relevant.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #32 Skrevet 17. juli 2010 Kjære deg. La nå først om fremst ikke hysteriske damer her inne få deg til å tro at typen din har vært utro. Det kan finnes mange grunner til plagene dine, og jeg synes ikke herpes hørtes veldig sannsynlig ut. (OM det likevel skulle være herpes, er det intet bevis for en utro kjæreste. Han kan ha hatt dette i kroppen fra før dere ble sammen, et utbrudd trenger ikke alltid å komme sporenstreks.) Med mindre det er leger her inne, tror jeg neppe du vil få noe beroligende og fullgodt svar fra noen her. Det eneste du sannsynligvis vil få er mange antakelser, noen skremselshistorier og lite fakta. For å berolige deg selv vil jeg råde deg til å gå inn på sidene til lommelegen.no. Der vil du kunne søke opp ulike temaer, blant annet "kvinnehelse." Der er det leger som svarer, og selv om du sannsynligvis ikke vil få svar før neste uke kan det godt være at du vil kjenne igjen dine plager hos en annen som har sendt inn spørsmål og alt fått svar. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #33 Skrevet 17. juli 2010 hvis du ikke tettes igjen av store sår så vil jeg da heller tro at du er i syklusen din (som kan forandre seg, høres ut som meg) som gjør at d er tappen din som er lav og at du føler at du er tettet igjen. jeg innbilte meg heller ikke dette, det sa min samboer også;P og i tillegg er du ikke kvitt soppinfeksjonen i tillegg.. jeg måtte på 4 kurer før jeg ble kvitt den. går ut ifra at også mannen din har fått kur, for ellers kommer man jo ingen vei..
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #35 Skrevet 17. juli 2010 Jo det er sant, men HI snakker om sterke smerter og det har man jo ikke ved soppinnfeksjon. Har vært gravid tre ganger og får bare soppinfeksjon på soppinfeksjon, og hvis man ikke behandler når det begynner å klø, så kan det begynne å svi og bli ubehagelig, men ikke direkte smertefult vil jeg si. Og man kan selvsagt ha blemmer og sår uten å ha Herpes, men jeg ville bare forklare litt om Herpes til de over her som tydeligvis ikke har helt oversikt over hva det er... Siden noen gjettet på at HI kunne ha Herpes.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #37 Skrevet 17. juli 2010 Jeg gjentar: "Herpes kan også overføres til kjønnsorganene gjennom munnsex, hvis partneren har herpessår -eller skiller ut virus uten sår - i eller på munnen." http://www.lommelegen.no/322107/herpes-paa-kjonnsorganene
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #38 Skrevet 17. juli 2010 jeg tror heller ikke dette er herpes.. men som sagt,du må jo sjekkes! men slik du beskriver det med sår og smerter så var det veldig like min hormonelle reaksjon etter å ha brukt p-sprøyte i mange år. så om du gjør det samme så kan d jo være en mulighet..
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #39 Skrevet 18. juli 2010 takk for MANGE gode og flotte svar!! når jeg sier det gjør vondt, så er det pga det svir, og det klør noe så inni H***** !!!! jeg er sikker på at jeg kunne røsket ut alt som var der, av kløe.. jeg har ikke noe sår, hovne kjønnslepper, og det som "tetter" seg igjen, er rett på innsiden, når jeg stikker en finger inn, så er det rett og slett en stor stor klump. virker nesten som at kløen kommer derfra på en måte. vanskelig å forklare. Selv om det klør veldi på kjønnsleppene og. jeg fikk dette som sagt for et par mnd siden, og tok canesten kuren, gikk så smått over, men det kommer tilbake etter hver mensperiode. hver eneste gang! skikkelig trangt har det blitt, pga den kulen på innsiden av kjeden. nei jeg bruker ingen form for prevansjon. vi prøver å få barn, men har endometriose, så ting tar visst tid!
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #40 Skrevet 18. juli 2010 tror ikke dette er noe farlig, kan være at soppen er vanskelig å ta knekken på. lykke til med undersøkelse;) skriv gjerne her hva resultatet er;)
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #41 Skrevet 18. juli 2010 jeg skal skrive resultatet når jeg vet noe . sjekket med gyn min, på hjjemmesiden hans, og det er visst ikke noe ledig før uti august, men skal tryyygle imorgen! hehe, ikke ofte jeg trygler om å gå til GYN altså... mulig at soppen reagerer veldig på etter mensen, men den klumpen i kjeden bekymrer meg. det er som sagt ikke noe sår eller slikt. bare hoven og kløe og svi.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #42 Skrevet 18. juli 2010 Sikker på at det ikke er bakteriell vaginose? Det klør jo, og kommer "innenfra".
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2010 #43 Skrevet 18. juli 2010 aner ikke. jeg er virkelig helt *blank* på slike sykdommer o.l. jeg har aldri vært plaget med slik før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå