Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #26 Skrevet 17. juli 2010 Det er jo forsjellige måter å bli passet på. Suicidale blir passet på med hensyn til de selv. Mens han her må passes på en helt annen måte.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #27 Skrevet 17. juli 2010 Det kan hende at den åpenlyse befølingen har noe med sykdommen å gjøre, eller at pedofilien er helt atskilt fra den psykiske sykdommen. Uansett ville jeg sagt til foreldrene (som jeg gjetter er dine foreldre også), at de ikke får lov til å ta ham med på hvert eneste besøk. Dette var en veldig krenkende og alvorlig hendelse. Generelt er jeg nokså sikker på at schizofrene velger om de er "snille" eller "slemme". Noen liker ikke de mørke tankene, mens de slemme kan like å få beskjed om å skade andre. Kanskje denne personen er din bror, men jeg ville likevel prøvd å ligge langt unna ham i overskuelig framtid og latt helsevesenet ta vare på ham. Dersom han bor i omsorgsleilighet er det vel helsearbeidere går rundt og ser om beboerne.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #28 Skrevet 17. juli 2010 Det er helsepersonell rundt han. Men foreldrene tar mye mer ansvar enn før..da han var på institusjon. De fikk ikke lov da. Men nå er det mye friere og ingen besøkstid. De mener han aldri har vært så bra som nå. Det vil si at han tør mye mer og liker aktiviteter. Men jeg mener han blir mer synlig syk. Har flere fakter og uvaner. Synes egentlig ikke han er blitt bedre på mange plan. Dette som har skjedd er jo ett tegn på at han ikke har kontroll! Alle andre ser problemet med at han er så mye involvert. Men vi er jo ufølsomme som mener han kan utelates innimellom. Han må jo lære seg å være litt alene og kjede seg. Han kan ikke aktiviserest hele livet . Men det er nok dårlig samvittihget som driver de. Synd på han om de ikke tar han hjem. Uansett veldig stor byrde for oss andre på alle måter. Han får all tid og energi. Så dette var det siste jeg trengte. Nå må jeg bryte den lille kontakten jeg og jentene har. Alt blir bare enda vanskeligere...
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #29 Skrevet 17. juli 2010 Tror du at foreldrene vil bryte kontakten med deg og barnebarna hvis du nekter ham å være med? Jeg tror ikke at de i lengden vil greie å opprettholde et slikt standpunkt. De har jo sikkert sterkt ønske om å treffe deg og barna.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #30 Skrevet 17. juli 2010 Ikke bryte kontakten. Men barnepass kan en glemme. Han er alltid der . Og det var den eneste passen vi hadde. Og det er de to-tre verdifulle gangene i året når vi voksne er på noe. Barna er allerede nedprioritert, siden de ikke har krefter til overs . Jeg har snakket med jentene og de har ikke opplevd noe rart. De sier han alltid holder seg unna, det undrer de seg over. Men nå har jo saken tatt en vending og jeg må være på vakt.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #31 Skrevet 17. juli 2010 Det var dumt for dere. Tror jeg ville sett etter en annen barnevakt, det er mange som har barnevakter de ikke kjenner fra før.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #32 Skrevet 17. juli 2010 Jeg er absolutt ingen psykolog, og aner ikke hva som er normalt for en schizofren person å gjøre, men det høres ganske sykt ut iallefal. Jeg ville nok sagt ifra til foreldrene hans, prøvd å snakke med han selv, et eller annet... Legger merke til at du er veldig på det at han er nær slektning og alt det der, men det burde faktisk ikke ha noe å si, om det har med pedofili å gjøre. Jeg har en onkel som er pedofil (misbrukte min bror), han kom i fengsel (hele 9mnd!) og jeg hater han som pesten. Nå sier jeg ikke at han du snakker om er pedofil, men jeg ville virkelig funnet ut om det kan være en mulighet til det, og i tilfelle, hold han LANGT unna barna dine.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2010 #33 Skrevet 17. juli 2010 Jeg kan ikke fatte og tro han er pedofil. Men jeg kommer til å holde de unna. Vær du sikker. Han er uansett en syk ung mann med behov for skjerming! Jeg kan besøke han aleine. Og i besøk er han alltid for seg selv med full kontroll av oss. Men jeg tviler egentlig på at de tar han med etter det som skjedde, i besøk med andre i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå