Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #26 Skrevet 16. juli 2010 Der sier du noe, har ikke tenkt på finn en gang. Har aldri vurdert å kjøpe brukt bilstol. Tenker at de fleste har jo slike stoler lenge og de da blir slitt og gammel. Er det ikke 5 år levetid på en bilstol?
ConsuelaBananaHammock Skrevet 16. juli 2010 #27 Skrevet 16. juli 2010 7-8 års levetid, etter det kaster man setet. Jeg skrev selv til deg lengre opp at du kunne sjekke Finn.no ) lykke til.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #28 Skrevet 16. juli 2010 Vi har ikke forsikring gjennom IF, og vi rekker ikke bytte forsikring før vi reiser. Jeg vil heller tro det er omvendt og at det er andre land som ikke henger etter oss med tanke på bilsikring. Takk for gode råd alle sammen. Og til du/dere som mener det er feil å spørre om råd her inne skjønner jeg rett og slett ikke hva dere gjør her da. Trodde dette var en flott side for å lufte sine problemstillinger og få råd. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #29 Skrevet 16. juli 2010 Beklager har ikke fått med meg alle innleggene siden jeg har en vane for å lese nederst bestandig HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #30 Skrevet 16. juli 2010 Har ALDRI hørt om barn som er blitt skadet sånn av bare å sitte i bilen. Merkelig. Hadde klaget direkte til produsent og forklart hva som skjedde. Krev erstatning. Et barn skal ikke henge sånn med hodet når det sover i bilstolen uansett hvilken vei det sitter i bilen. Da er det enten noe galt med bilstolen, noe galt med monteringen, eller at stolen rett og slett ikke passer i din type bil. Prøvde dere ikke setet i bilen da dere kjøpte det? Jeg har hatt mange typer bilstoler i løpet av mine 12 år som småbarnsmor, og aldri opplevd at barna henger med hodet når det sover. Nå har vi britax multi tech til vår yngste datter på 18 mnd, og hun sitter kjempe godt, og vi kjører MYE bil.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #31 Skrevet 16. juli 2010 Vi har kommet fram til en løsning der vi kan beholde stolen og fortsatt ha han sittende bakovervendt. Var innom en barneutstyrsbutikk (for å få de til å sjekke om vi hadde montert det feil) og de så på stolen, den er ikke montert feil og er ikke noe feil med stolen. Setene i bilen vår er ganske dype så de foreslå rett og slett at vi støttet opp med noe under stolen foran så den tilter litt bakover og det funket veldig bra Så nå sitter gutten godt. Og han sover uten å tippe fram med hodet. Vi kjørte litt tidligere i dag. Så takk til dere alle her inne Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #32 Skrevet 16. juli 2010 DVD-spiller kan utmerket godt brukes i bil, så lenge de festes godt. Sitteretning har ingenting å si. Hvorfor i all verden skulle det spille noen rolle?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #33 Skrevet 16. juli 2010 HVA??? Fikk dere dette anbefalt hos en bilstolforhandler? Man skal aldri ha noe under bilstolene, aldri. Mener det står om det på trygg trafikk, men jeg har ikke tid til å lete det opp nå. Horriblet at dere fikk dette anbefalt av en bilstolselger. Gå tilbake med en gang og klag, dette går ikke ann.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2010 #34 Skrevet 16. juli 2010 Det e rvel svært få som "pleier" å kollidere, men det kan skje når som helst og hvem som helst. Kjøp ny bilstol, sett setet lengre fram osv. Det må da gå an å ordne seg på en bedre måte enn å snu stolen? Begge mine har sittet bakovervendt lenge (eldste til 3,5 år, yngste er 3 og skal sitte slik ett år til). Ingen problemer med rygg eller nakke selv om laaaaange bilturer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå