Gå til innhold

DETER iKKE NOE SOM HETER AMMETÅKE

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Ammetåke" er et velkjent begrep som slett ikke bare brukes på Dib. Det er en betegnelse på en tilstand den første tiden da man pga hormoner og manglende konsentrasjon pga den store omveltningen som har skjedd ikke er helt seg selv.

Embryo i dvale har jeg hørt om fra min jordmor, deretter på Dib.

Resten vet jeg ikke noe om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ammetåke:

http://www.lommelegen.no/326389/ammetaake

Er en tilstand mange nybakte foreldre foreldre går inn i når livet blir totalt snudd på hodet og man får en ny sjef. Man sover lite om natten, og har generelt mange inntrykk, både pga mye besøk og råd fra de besøkende, og den nyfødte. Fedre får det også. Det er vel ingen som tror det er en diagnose.

Embryo i dvale:

Her står det at det er usikkerhet om at embryo kan gå i dvale...

http://www.doktoronline.no/qa/forum/26/qa4170241.html?s=fm.b.lastqa

Jeg er en av dem som har nevnt det, men det var fordi hun som utførte ultralyden på meg sa at ddet var mulig. Jeg er ikke forsker, så jeg vet ikke mer enn hva hun sa, og hva jeg opplevde.

incest å kysse barnet på munnen: av og til drar folk den for langt, bl.a. når det gjelder små barn/babyer som ikke får gå nakne ute om sommeren fordi det kan lure skumle menn med kamera i buskene. Jeg har hørt om fedre som ikke tør å dusje sammen med barna sine i frykt for å bli beskylt for incest..

forstoppelse pga mm:

har jeg ennå ikke lest her. Trodde de fleste visste at man sjelden fikk forstoppelse om man kun ga mm?

Skrevet

Det er ikke hysterisk å ikk la barna sprade rundt nakne på stranden. Det heter å ta forhåndsregler.

Min datter fikk forstoppelse av mm, men hun hadde veldig trange tarmer. Ble sendt på ul og div for å finne ut hvorfor det ikke kom avføring, og når den endelig kom så var denveldig klumpete!! Men dette skyldes jo trange tarmer, det er ikke noe som er vanlig.

Skrevet

Herregud herregud herregud... jeg blir matt! EMBRYO i dvale finnes IKKE! det kalles forsinket, eller for rask eggløsning!!!! SKJØNN NÅ DETTE!!!

At kroppen produserer HCG pga et egg er ikke det samme som at man er GRAVID!

Derimot, når egget er festet og i gang med utvikling MÅ det vokse til angitt tid, ellers vil det dø! et lite foster kan ikke stoppe å vokse i 2 uker det sier seg selv!

Jeg spurte gynekologen min om dette, og han så bare undrende på meg. Nei, sa han.. det hadde han ikke hørt om.

Men han hadde hørt om egg som kunne feste seg forsinket eller for tidlig i forhold til kjent syklus. og at den eneste måten å egentlig vite med nøyaktighet når man blir befruktet er med assistert befruktning.

ALT DERE DAMER FINNER PÅ.

Skrevet

Neivel.

Men når man ammer så skiller vel kroppen ut et hormon som gjør en mer søvnig. Og at man da blir trøtt og litt surrete og omtaler det + generelt utslitthet som ammetåke, hva gjør vel det?

Det er ikke ALT ved ammetåkebegrepet som er oppspinn.

Kan også være at begrepet har kommet til fordi man er så oppslukt at babyen sin i den første tiden at man ikke enser noe annet i det hele tatt....

Skrevet

Siterer Mette Moen; det hersker usikkerhet om embryo kan gå i dvale.

Skrevet

fy f som jeg ler. usikkerhet ja, det er ikke det samme som og si at det er en kjent tilstand. signerer over.

kvinner, særlig gravide kan finne på så mangt.

Skrevet

Ammetåke er bare et ord for generell utmattelse ved barsel-ny-sjef-i-huset-jeg-får-ikke-sovet-nok-som-jeg-trenger-derfor-konsentrerer-hjernen-min-seg-om-det-som-er-viktigst-barnet!

Embryo i dvale ja.. hmm, setter jo dama med 3 mnd feilberegnet termin i et annet lys.

Selv om jeg er meeeget skeptisk til at det overhdet er mulig. Greit med 2 uker fra eller til.. men 1 mnd,2mnd og enda værre, 3mnd.. neei, den må man lenger ut i jungelen med.

Skrevet

Men det er heller ikke det samme som å si at det ikke eksisterer. Det betyr akkurat det damen sier, det hersker usikkerhet. For de som er trege kan det da utdypes at det finnes case som tyder på at det kan skje, men forksning har absolutt ikke påvist det.

Skrevet

Ja den dokumentasjonen skulle jeg likt å sett, de kan jo ikke verken motbevise eller bevise dette så ergo det finnes ikke dokumentasjon som du mener å ha fått!

Skrevet

ok. Men når jeg skulle bli gravid for andre gang visste jeg sånn ca når jeg hadde eggløsning. Dette vet jeg at kan være ustabilt, det er IKKE det jeg baserer mitt utsagn på. Men en kveld, kun en kveld, bestilte jeg sex av mannen min. Etter det hadde vi ikke sex på noen mnd, før den tid var det en uke eller mer.

Utifra det regnet jeg med at terminen burde være sikker, sædceller lever ikke i ukesvis inni livmoren.

Men ultralyd flyttet terminen 2 uker senere, og ultralyddama sa at det kunne skyldes at egget var gått i dvale.

Barnet kom til ultralydtermin.

Mener du da at ungen var født månedsvis for tidlig? Riktignok var hun ikke så lang, men god og rund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...