Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #1 Skrevet 13. juli 2010 Det kalles å være generelt utslitt og har ingen ting med amming å gjøre... her inne finner jo folk på ting. ammetåke embryo i dvale incest å kysse barnet sitt på munnen forstoppelse pga mm .. and the list goes on! slå opp i leksikon for fader
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #3 Skrevet 13. juli 2010 det beste med bim/dib er jo embryo i dvale!! hahah
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #4 Skrevet 13. juli 2010 Jeg så på ammetåke som en unnskyldning til å glemme alt mulig, helt til jeg skulle dra ut støpselet på juletreet, som var pakket vekk. Men jeg kaller det ikke ammetåke, bare forglemmelse. Jeg er alenemor, så jeg har aldri hatt muligheten til å være glemsk eller distre, har ingen som kan rydde opp i ting hvis jeg glemmer å gi ungen mat og slikt.
Gjest Skrevet 13. juli 2010 #6 Skrevet 13. juli 2010 Ammetåke er et ganske vanlig begrep også utenfor dette forumet. "Alle" vet jo hva det er Man blir faktisk "sløvet ned" av hormonene som gjør at man kan amme så begrepet er ikke så på bærtur.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 Jeg sier jeg er i ammetåka for det er faktisk en tilstand man kommer i laget fra naturens side slik at mor skal konsentrere seg om mating og ikke alle andre ting. http://no.wikipedia.org/wiki/Ammet%C3%A5ke
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #8 Skrevet 13. juli 2010 Og jeg var ikke Utslitt for jeg hadde en baby som sov veldig mye, men jeg var rett og slett grøt i hodet. og det er det man kaller for ammetåke. Uansett hva du sier lille HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #9 Skrevet 13. juli 2010 var ikke utslitt da jeg ammet, men sov opp mot 16 timer i døgnet - så sant sønnen sov, sov jeg. det var ammetåke, ikke slitenhet. oxytocin og andre hormoner gjør det lett å falle i søvn etter amn har ammet på natta. deilig spør du meg, men jeg husker siste ammeperiode bare svakt, jeg levde som i en jevn døs...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #10 Skrevet 13. juli 2010 ja så slutt å skyld på ammetåke for allt mulig ting. kjenner jeg blir så irritert. oj jeg husker ikke hva jeg spiste til middag i går. det er nok ammetåke bla bla bla.. herregud hvermansen husker jo ikke det!!!! Jeg ammer, og jeg kan ikke skylde på at: "nei uff jeg glemte meg visst, ammetåke.. hihi" fy for noe skrål
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #11 Skrevet 13. juli 2010 embryo i dvale er et kjent fenomen inne på dib/bim.. det er et ebryo som slutter å vokse i 3 uker for å så vokse igjen. hvor de får det fra skjønner jeg meg ikke på. hjelp hjelp feil termin, må være embryo i dvale.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #12 Skrevet 13. juli 2010 Embryo i dvale ja - det har jeg kun hørt om her inne. Det må jo være bullshit!
Gjest Skrevet 13. juli 2010 #13 Skrevet 13. juli 2010 Som tidligere medisinstudent. Nå sykepleier. ( hoppet ut av studiet ved 2. år.) Kan jeg med hånden på hjerte si jeg ALDRI hadde hørt om "fenomenet" før jeg logget meg inn her på DIB. Det er jo klinisk umulig at noe så komplekst som embryo i vekst kan plutselig stoppe opp i 3 uker for å så vokse igjen. Det er svært kritisk de første 8 ukene for embryoet og det kreves reglemessig vekst for at ikke embryoet evt blastocysten, skal dø. etter 12 uke derimot kan fosteret vokse i rypp og napp. Men så sent som 3 uker er det ikke. her her det snakk om KANSKJE èn uke, værstefall to
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #14 Skrevet 13. juli 2010 Husker mannen min dro fram en veldig irriterende forskningsrapport som motbeviste at hjernen har nedsatt kapasitet når man ammer eller er gravid. Kjedelig for jeg likte å kunne skylde på det...hehe..nei du har nok rett, ikke noe som heter ammetåke
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2010 #15 Skrevet 13. juli 2010 Haha, nå fikk jeg meg en latter i nattemørket! Jeg har og prøvd å si dette til folk. Dette hormonet de snakker om gjør deg avslappet og omsorgsfull, ikke glemsk. Det er nok bare generell utmatelse ja!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #16 Skrevet 14. juli 2010 Glemskheten var en bivirkning av sløvheten/søvnigheten, da vøtt. Ikke sitt med fasiten heeele tiden, du kan nok ta feil innimellom.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #19 Skrevet 14. juli 2010 til alle her som tror på den o store ammetåka
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #21 Skrevet 14. juli 2010 HI, tror du at ammetåke er noe dibbere har funnet på? Du hadde vel aldri hørt om det før du logget deg på her? Huff, så lite opplyst du er! Ammetåke er ikke pga ammingen nei, MEN det er et uttrykk som brukes for glemskhet osv når en er i ammeperioden eller barselstiden. Mange opplever å bli litt "fjerne" rett og slett, dette pga mangel på søvn og energi.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #22 Skrevet 14. juli 2010 Kan vel kanskje vere litt i forklaringa med hormonar som gjer ein glemsk og. Heldigvis merka ikkje eg så mykje til det, for er distre nok som det er ! http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/245724
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #23 Skrevet 14. juli 2010 Herregud, kvinner er virkelig kvinner verst. Kroppslige forandringer, hormoner, påkjenninger, søvnmangel og livsomveltninger fører alle til tilstanden "ammetåke". Ammetåke er et samlebegrep for å gi navn til trøtthet, glemsohet, utslitthet mm som opptrår i barseltiden. Hva er galt med hodet til kvinner som nekter på at dette skjer? Er dere bare bedritne?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2010 #24 Skrevet 14. juli 2010 Signerer kloke damen her. "Ammetåke" er bare et begrep.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå